Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Åh vad härligt!
Jag tänkte ändra om kosten på fredag, har hittat en riktigt bra blogg med massa goda nyttiga matförslag. Är också less på pluffsigheten och vätskebildningen :(

Hoppas du får ordning på det, det är enormt frustrerande när man lägger på sig en massa vätska i onödan!

*kl*
Idag gick jag på gruppträningspass på xtra. Hade tänkt ta det lite lugnt, men det sket sig :D Så nu är jag helt slut i kroppen! Men det är sådär skönt slut ändå :) Jag ska försöka komma iväg på fredag också när det är nytt pass.

Vägde in mig också för första gången sen 20/12. Sen dess har jag ju ätit det jag haft aptit för helt enkelt, och inte tränat allt för mkt :angel: Men, jag hade gått ner 5 kg ändå!! :bump: Jag är jätteglad!! Hade hoppats på att jag skulle stått still och inte gått upp nåt igen så en bra nedgång var ren bonus. :) Och nu är det bara 1,5 kg kvar, sen är jag halvvägs!!

kl

Idag vart det 5km jogg i snö.. Första varvet höll jag på att dö, andra varvet gick det lättare. Sen när jag kom hem vart det stretchning och sedan ett ryggpass :wtf: Ska lägga på minnet att inte jogga före ett ben eller ryggpass igen..:cautious:

Kul att se att alla fortfarande kämpar på :D Pepp till alla!
För mig känns det iaf som att beach-2014 kommer vara första sommaren då jag är någorlunda i form, mycket tack vare denna tråd. När man ser hur alla andra kämpar igenom jobbiga tider så vill man ju inte vara sämre, så har gjort att man själv fortsatt att köra på. :)

5 kilo är ju skitbra, med tanke på allt du fått gå igenom senaste tiden.
Du är en riktig krigare :D

*knapp*

Såååååå otaggad för skivstångintervall om 35 minuter. Trött å känner mig lite illamående, men det är väl bara på med kläderna och knata iväg. Lär vara skönt efteråt iaf!

Överlevde du? :D

Jag kände precis likadant inför mitt Skivstång/Spin-pass och jag trodde fan jag skulle dö där mitt i spinpasset, men det gick vägen!

*kl*

Vet ni vad, vänner? Jag har fått en operationstid! 17/2 ska jag få bli av med min gallblåsa, tjohooo!

Vad innebär översträckta knän? Är själv överrörlig och om det är vad jag tror att det är (när knäna går "för långt"), vad har du gjort för att träna bort det?

Ja, knäna går för långt bak när man står med sträckta ben. :) Ställ dig framför spegeln och använd blicken, inte känslan, för att avgöra när benet verkligen är rakt. Troligtvis kommer det kännas som att du står med jätteböjda ben fast de egentligen är raka.

Det chili skrev påminner mig om att en vanlig grej när man översträcker knäna är att man låser knäna och "hänger" i leden. Jag blev medveten om att jag gjorde det när jag började med yoga och instruktören petade till mig så jag slutade översträcka; fan vad jobbigt det blev då. :p

Senast ändrad:

Wow, vilken nedgång! Har du slutat med shakes helt nu (för det har jag för mig att du skrev att du gick på?)

KL
Kom precis in efter en 90 minuters barnvagnspromenad genom snö (både jag, maken och barnet föredrar offroad :D). Jag är verkligen så lat att hälften kunde vara nog och avskyr egentligen att motionera. Men nog fasen känner jag mig duktig nu efteråt!

Du är så duktig! Och så tuff som var med på hoppträningen! En riktig inspiration!

Chili: Jag kanske ber om numret till naprapaten snart, har en låsning (tror jag) mellan skuldrorna som inte vill släppa...

När man står rakt upp och ner och har knäna så långt bak som går, så att benen ser bakåtböjda. Antar att du förstår?

Jag försökte bli mer självmedveten i vardagen. I början fick jag verkligen tänka på det och det var nog inte ofta som jag stod i en mer neutral position. När jag stod upp försökte jag stå med rakare ben, och skillnaden är väldigt liten. Det känns som att man knäar i början och för mig var det väldigt instabilt, knäet kändes "wobbligt" framåt och bakåt.

Jag antar att det även hjälper att specifikt träna musklerna kring knäna så som jag gör nu, med balansövningar eller benträning. Men tja, med tiden blev det skönare att stå med rakare ben än översträckta. :) Nu är det rent av obehagligt att stå med översträckta knän även om det såklart blir så ibland ändå. Men det är alltså två år sedan jag började tänka på detta och jag har ingen aning om hur länge jag känt att det är skönare utan översträckta knän.

Jag förstår precis. Då har vi samma problem. Skönt att du fått bukt med ditt i alla fall :) Jag blev inte medveten om att jag gjorde så förrän sjukgymnasten som konstaterade att jag var överrörlig även konstaterade att det inte är särskilt bra att göra så :p

Mysigt med familjepromenad, men tycker nog att kombinationen barnvagn, snö och offroad låter väldigt jobbigt? Men det kanske är värt känslan efteråt?

KL
Gick till puben på after work idag för att vara lite social och umgås med andra än mina närmaste kollegor tänkte jag. Men det var bara jag och en hyfsat nära kollega där, så vi satt och snackade i typ två timmar. Nackdelen är bara att vi åker tåg ihop i nästan tre timmar varje vecka, så vad ska vi prata om på fredag? :D

Väl hemma åt jag lite mat och sen körde jag 30 min yoga under ledning av en youtube-film. Fokus på stretch och rörlighet vilket var skönt, eftersom en stor del av musklerna har börjat ömma sen träningen igår...
Om jag inte har för ont imorgon ska jag försöka våga mig på något slags cirkelträningspass. Det lilla jag har sett av det verkar galet jobbigt och alltså sjukt kul...

Wow, vilken nedgång! Har du slutat med shakes helt nu (för det har jag för mig att du skrev att du gick på?)

KL
Kom precis in efter en 90 minuters barnvagnspromenad genom snö (både jag, maken och barnet föredrar offroad :D). Jag är verkligen så lat att hälften kunde vara nog och avskyr egentligen att motionera. Men nog fasen känner jag mig duktig nu efteråt!

Just nu äter jag och håller inte strikt diet utan äter det jag har aptit för. Ska hoppa på shakes igen när jag mår bättre psykiskt.

Barnvagnspromenader tar sjukt mkt tycker jag! Speciellt om du kör vagnen i snö. Bra jobbat! :up:

Du är så duktig! Och så tuff som var med på hoppträningen! En riktig inspiration!

Oh, tack! :bow: Och mer hoppning lär det bli ;) Platsen jag hade igår var för en tjej som kommer vara borta en gång i månaden, så jag har sagt att jag tar hennes plats då :) + att jag kommer nog ha en annan plats på sportlovet också så nu är vi på g :D

Härligt att du fick en liten bonus med viktnedgången där. :) Skönt att köra slut på sig totalt sådär.

*knapp*
Precis hemkommen och duschad efter skivstångintervall. jag är helt tvärdöd. Vinglade på vägen hem och allt är jobbigt nu. Körde förvisso med lättare vikter den här gången jämfört med förra veckan, men fick till tekniken mycket bättre så det tog på ett helt annat sätt. Nu ska jag njuta av mitt proteinpulver och kolla teve en stund innan det är dags att sova.

Går man offroad har man något annat att tänka på än "usch, jag motionerar och jag hatar att motionera" ;) Så det blir värt det på det sättet. Jag måste liksom lura mig själv lite för att fortsätta gå, och att få leka pansarvagn är ett utmärkt sätt att lura sig själv.

(Sedan ska tilläggas att vi inte har särskilt mycket snö i Göteborg. Jag hade kanske tyckt att det var jobbigare om vi bodde i Norrland och hade en halvmeter snö ...)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 20 21 22
Svar
420
· Visningar
9 437
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 732
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka