Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Eh, tja. Jag ska ha fest i helgen så att... Eh. :p
Men så många dagar i rad som möjligt är bra. Typ :)

KL

Alltså det här med simning, det var ju helt underbart! Gud vad jag njöt, och gud vad mör och härlig jag känner mig i kroppen nu! Abs Attack var dock inte lika skönt, men jag vann plankan-tävlingen idag i alla fall! :D

*kl*

Nu har jag varit sjuk i nästan en vecka, feberinfluensa som gjort att jag bott i min onepiece, frusit och inte orkat något. Ätit glass, kollat serier och grubblat. En otroligt jobbig årsdag är på intåg och trots att jag tänker på det inträffade jämt och hela tiden så är det ändå extra mycket ångest och jobbiga tankar inför den dagen. Precis som julen var...

Iallafall ska jag få nycklarna till min nya lägenhet på fredag! Flyttar inom samma stad, till en lägenhet där ingen ångest och sorg och jobbiga minnen sitter i väggarna och där jag kanske kan skapa något nytt och bra. Vill ha ett bra år!

Skickar pepp till er som är så duktiga och kämpar på och stöttar varandra!

61024_735246743161522_1761515605_n.jpg

.

Det där såg sjukt härligt ut!

edit: såg nu att vi har samma blender. Och jag har också 3 såna glasburkar ståendes på samma sätt på min bänk. Creepy :D

kl

Hjälp vad ni skriver! :D Kommer knappt ihåg vad jag skulle svara på, men i alla fall grymt jobbat Congeria med rökningen, håll i nu! Och vad kul med en rapport från nya F24S-gymmet, måste dit och provträna snart. Bara tentan är över och jag känner mig helt frisk igen. Det stör mig att jag inte tränat på en vecka nu... Känner hur det är mycket lättare att falla för frestelser (godiiiiis!), dessutom är det kallt och ruggigt och jag tycker allmänt synd om mig själv :p Ska försöka hålla huvudet över vattenytan ;)

Jösses, har det gått ett helt år sen alltså? :(
Vi finns här för dig när det är jobbigt Nypon, och annars också såklart! Du fixar det!
Hoppas det blir bra i nya lyan iaf :) och att du är fit for fight efter influensan snart.

Stor kram! Det låter toppen med nya lägenheten! Hoppas den kan bli en skön nystart så att ditt år blir fint och bra :)

Hoppas du frisknar till snart nyponros, och att både nya lägenheten och det nya våren blir mycket bättre för dig. Kram!

Håller för övrigt med zassoo om att ni har skrivit massor! SÅ mycket man missar på bara någon dag sådär.

Blev jättenyfiken på kesoplättarna som Pepp visade - jag vet att det pratats om dem tidigare men de såg himla snygga och goda ut. Tills jag började läsa allas kommentarer på bilden och förstod att det tydligen är högst ovanligt att plättarna ser ut sådär ;) Men jag antar att de smakar lika gott trots utseende! Vad äter ni till dem? Har lust att pröva, jag älskar ju keso så det känns som att det inte kan bli helt fel i alla fall...

KL

Nu ska jag börja dagen med knäckebröd med keso och avokado + örtsalt, vet att det pratades om kombon keso+avokado för några sidor sen och håller med om att det är grymt gott! Min fot är fortfarande svullen och blå, men gör inte alls lika ont längre och känns inte lika ostabil heller. Igår kväll och i morse stod jag lite på ett ben som någon rekommenderade, det gick bra och ska fortsätta med det kommande dagarna :) Kanske tar en lugn promenad ikväll, vill ut!

kl

Två par nya tights låg i brevlådan igår :bump:
wpid-20140129_075101.jpg

Är bra sugen på att packa om träningsväskan så jag kan testa tetristightsen redan idag, men det får vänta.

Kl
Cherie: Exakt set, knäcke, keso, avokado och örtsalt åt jag med till frukost idag! :D Och igår. Och samma minus knäcke plus solroskärnor till mellanmål :angel:
De hade billiga avokados när jag handlade sist, så nu äter jag typ två om dagen, heaven!! :love:

Hmm kesopannkakor lär inte gå hem hos sambon... :p Och bara för att ;) Små pannkakor, typ 5-7cm i diameter som man kan göra flera i samma järn med små hål i=plättar! Pannkakor gör man i en stekpanna, en full stekpanna= en pannkaka. I ugnen iungsform eller plåt, lite tjockare= ungspannakaka :cautious::p

Igår körde jag 20min crosstrainer innan 1 timme core, imorse 1 timme yoga. Ikväll ska jag på gyminstruktion, EN. HEL. TIMME. MED. INSTRUKTÖR. ENSAM.
Phuuu... Men det ska bli kul att komma igång, hoppas det är en vettig instruktör så man får bra hjälp.

Cili: Coola tights! :up: Och jag blev bara liiite sugen på det där fruktberget!

Nyponros: Krya på dig! Kul med ny lägenhet också:)

Jag förstår dig så väl! Och jag är själv på väg in i ny lägenhet ju så jag kan säga att det känns bra. Bara för att man skapar ett nytt liv åt sig själv så glömmer man inte det gamla, gemensamma livet. Man ser bara till att vårda och ta hand om sig själv. Och gör man inte det så läker man inte. <3 PMa om du vill prata mer!

*kl*
Fy bubblan så rått och kallt det är idag! Har cyklat till och från stan och är alldeles stelfrusen nu. Ska peta i mig lite lunch och sen åka en sväng till stallet. I eftermiddag blir det cirkelträning på Xtra! :)

kl

men i alla fall grymt jobbat Congeria med rökningen, håll i nu!

halvt kl

Tack tack + er andra som hejat! :D 3:e dagen nu och inget sug så länge jag håller mig sysselsatt med annat. Skönt också att inte ständigt behöva fundera på när jag nästa gång ska/kan röka :p Blir en stressfaktor mindre i vardagen. Plus att jag sovit som en gris inatt haha, brukar alltid ha en så orolig sömn och vaknar för minsta lilla men nu sov jag hela natten.

Hur får ni i er fett? Använder mig utav ShapeUp appen och jag ligger alltid minus på dagliga fettintaget så länge jag inte trycker i mig lite drygt en matsked jordnötssmör.. Och det är lite onödiga extra kalorier för så lite tycker jag :p
Eller det kanske inte är så viktigt egentligen?

Jag vill också lära mig äta avocado och keso! :arghh: Tycker verkligen inte om det. Fast idag lyckades jag faktiskt få i mig keso, blandade med lite "appear"-fun light och kanel och åt med finn crisp till mellanmål :angel: Det dög faktiskt.

Ett bra sätt med fett är att ha en oljedressing på salladen. Olja+vinäger+kryddor är en bra dressing för vinägern ökar fettförbränningen också. Och man måste äta fett för att bränna fett så det är viktigt om man vill gå ner i vikt. Välj gärna en linfröolja också då det är bra fett för kroppen + att det innehåller Omega3 och linfrö är bra fett för hjärnans utveckling :)

Och asbra jobbat med rökningen!! :bow: Jag firar snart 4 år som rökfri :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
542
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 388
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 712
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka