Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

KL
Snabb update, vet inte om någon frågat eller dylikt, fick dock ett PM med frågan...

Ang min tävling i lördags är jag nu kvalad till SM i sommar, blir i Borås :) Nya PB i samtliga grenar, knäböjde 110 kg, bänkade 60 kg och lyfte 130 kg i marklyft men tabbade mig där så blev bara 120 på pappret. Men likväl nöjd ändå.

Laddar till Crossfit på söndag, sprang också igår för första gången, sjukt skön runda på 18 minuter, lugnt tempo. Vet inte hur långt men skiter i det :banana: kändes så bra!

Nästa vecka kör jag en ny träningsfas med uppbyggande för styrkeökningar. :)

Shit vad coolt med SM! Stark du är! Underbart att se dig så pepp, stark och glad :)

KL

Körde lite styrka igår men fick lite ont i armen (nära armbågen, dvs inte muskeltrötthet) efter två set armhävningar. Valde att svälja min "stolthet" och vara förnuftig och avslutade armhävningarna där istället för att fullfölja med 3 set till. Det är nog första gången jag avbrutit träning pga misstänkt smärta! Känns som ett stort avancemang att inte ignorera min kropps signaler.

Det gick dock över sen och känns inget idag men jag har bestämt mig för att vila åtminstone till i morgon från armhävningarna. Sen ska jag göra om vecka 1, och sen kanske jag gör om den veckan en gång till. Antagligen ska jag även köra två vilodagar mellan istället för en. Jag skulle vilja träna massor varje dag då jag verkligen har tid och ork till det just nu, men jag gör mitt bästa att inte förstöra för mig själv nu!
Istället körde jag lite magövningar igår och lite extra balansövningar. Skön träningsvärk i magen idag och nöjda knän. :) Idag blir det promenad på schemat!

För övrigt undvek jag igår att äta kexchoklad vilket mumsades på framför ögonen på mig. Älskar kexchoklad, men lusten att äta godis ligger på absolut noll just nu. Konstigt känsla!

Nu blir det en penicillinkur för tanden! Står inte ut längre, i över en vecka har jag haft tandvärk, känt mig jättetrött och varit svullen och öm i halsen. Så jag hörde av mig till tandläkaren (moster) och fick penicillin utskrivet på en gång. Skönt, nu borde jag börja må bättre snart.

Okej, nu försöker jag mig på en comeback igen. :D

Jag var på gymmet (!!!) i lördags, tillsammans med en ny gymkompis.
Vi är båda typ 100 % newbies, men efter att vi väl hittade startknappen på löpbandet blev vi så entusiastiska att vi det inte var någon hejd på oss.
Först blev det 15 minuter på löpband. Trodde att jag skulle dö, medan hon ba *är någon himla fotbollsspelare* och travade på som om hon aldrig gjort annat (och det har hon väl typ inte heller, haha). Sen gymmade vi loss som två galningar på galenpiller, provade massor av olika övningar och redskap och det slutade med att vi var kvar på gymmet tills det stängde :o

Det innebar att jag hade tränat typ hela kroppen och dagen efter ville jag bara dö, men det gjorde jag som tur var inte.

I dag är det dags igen, det blir zumba i kväll och jag tänker passa på att gymma lite överkropp före eller efter det.

Grymt!! Du måste vara stark som en oxe:eek:

Congeria: Bra jobbat med rökningen!! Måste kännas bra, nu är det "bara" att fortsätta på samma sätt! Håller med Ninnur om lite olja och vinäger med kryddor på salladen, gott dessutom! Väljer man rätt oljor så får man dessutom i sig andra nyttigheter på köpet :up:

Chili: Bra att du avbröt, synd om man ska dra på sig någon envis skada för att man inte lyssnar på kroppen :)

Zassoo: Fyyyyy!! Hoppas penicillinet hjälper så du slipper smärtan :crazy:

Blåbär: Härligt!! Kan ju vara bra att börja lugnt annars, men får man sådan inspiration så vad sjutton! Köör på! ;):D Jag ska gymma "på riktigt" för första gången någonsin ikväll så vi kan ha träningsvärk ikapp sedan;)

Jag har ett par inov-8 trailroc, grymt bra skor men som är väldigt lite dämpade. De har väldigt grovt mönster men inga isdubbar, funkar bra på de flesta underlag.

Shit vad coolt med SM! Stark du är! Underbart att se dig så pepp, stark och glad :)

Häftigt, du är så grym !! :banana:

Grymt!! Du måste vara stark som en oxe:eek:

Tack alla :love:

Stark är jag, men inte riktigt stark än :D Ligger efter ganska mycket i bänken, behöver öka sisådär 40-50 kg där för att platsa bland de bästa i min viktklass. Desto mindre i böj och mark men ändå runt 30-40 kg. Men det ska väl inte vara omöjligt :D

Snygga tights!!

Och Muppia: GRYMT, bra du är!

Jag är själv fortsatt sjuklig. Inte mycket, jag kan jobba och cykelpendla. Men snuvig och hängig. Är allmänt trött som allmäntillstånd, och hela jag blir lite deprimerad av hela situationen.

Ska dock tillsammans med Lina (linisen) köra Nike Blast i helgen! Är anmäld till massa pass men kommer vara med efter förmåga. Blir väl lite yoga, dans och så massa mingel etc :)

Har iaf tagit nya tag med kosten, lite extra fokus på det när man bara kan vardagsmotionera... ;)

kl

Nu ska jag ta mig i kragen och springa på löpbandet. Det toksnöar ute så jag måste hålla mig inne känner jag. Jag får se om jag överlever eller dör tråk-döden. Återkommer om jag överlever..

:D

Jag håller alla tummar! ;)

Kl

På väg till MRL. Min kropp skriker NEEEEJ, och likaså min hjärna. Men likförbannat sitter jag här på spårvagnen. YEAH!

Muppia: Grymt!

Jag överlevde! Valde programmet Hill Jog men det kändes det lite väl tamt. Jag måste ha fått bättre kondis sen förra gången jag gjorde det för nu tyckte jag inte det var alls jobbigt. Så jag sprang 1 km på 5 min efter. Det var jobbigare:D

Bra att du tog dig iväg, starkt!

Ett bra sätt med fett är att ha en oljedressing på salladen. Olja+vinäger+kryddor är en bra dressing för vinägern ökar fettförbränningen också. Och man måste äta fett för att bränna fett så det är viktigt om man vill gå ner i vikt. Välj gärna en linfröolja också då det är bra fett för kroppen + att det innehåller Omega3 och linfrö är bra fett för hjärnans utveckling :)

Det här var ju superintressant läsning även om det inte var riktat till mig! Tack för den :)

kl

Nu ska jag ta mig i kragen och springa på löpbandet. Det toksnöar ute så jag måste hålla mig inne känner jag. Jag får se om jag överlever eller dör tråk-döden. Återkommer om jag överlever..

:D

På väg till MRL. Min kropp skriker NEEEEJ, och likaså min hjärna. Men likförbannat sitter jag här på spårvagnen. YEAH!

You can do it! :D

(Vad är MRL?)

KL

Jag ställde faktiskt in träningen idag, har apont i magmuskler, ryggmuskler, axlar och armar efter gårdagens träning och satsar på att köra lite hårdare imorgon istället. Såhär på eftermiddagen blev jag sjukt träningssugen dock, men nu hinner jag inte till gymmet och tillbaka innan jag ska iväg. Bestämde mig för att promenera istället för att ta bussen till dejten ikväll (ca 4 km) så blir det något gjort i alla fall! Men ååh jag skulle vilja ha en timme extra och hinna gymma istället! Får spara den viljan och motivationen till imorgon istället...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
542
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 385
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 708
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka