Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Jag vill gå på zumba och rulla höfter! En av få saker jag är bra på... :p

Meeeen i väntan på såna roliga aktiviteter så har jag promenerat i snön idag, cirka 2 km. Det får bli min aktivitet det! Tänkte att jag skulle köra lite styrka men jag har sån jäkla träningsvärk i övre magmusklerna att det inte känns värt det. Provgym på lördag istället. :) Måste tänka ut vad jag ska hitta på medan mitt sällskap kör sitt program!

Grattis!! :D Måste kännas helt superskönt!

Trollunge: Bra jobbat på löpbandet! Jag hade dött av tristess, tur att jag inte får springa med mina knän under den här tråkiga inomhusperioden :angel:

I övrigt håller jag med Blåbäret om att Zumba är sjukt kul men jag kan verkligen inte rulla höfter eller vara sådär rytmisk och "sydeuropeisk" :cautious::D
Skulle vilja lära mig dock! Har däremot dansat salsa någongång, var för mig att grundstegen är rätt enkla, åh det är kul att dansa:D

Har börjat dagen med att hjälpa en vän att köra hennes häst till kliniken i snöstormen, tur man har fyrhjulsdrift och många timmar bakom ratten:p
Igår började jag dagen med en timme yoga, skönt! På kvällen var det sen dags för min PT-timme! Det var riktigt kul (och sjukt jobbigt), han som hjälpte mig verkade mkt vettig lyssnade på vad jag sa om knäproblem osv. Sedan fick jag en massa olika övningar för att dels stärka upp runt knäna och resten av benen, men också mage-rygg-armar. Så nu är jag inte riktigt lika rädd för gymmet och dess maskiner och pepp på att stärka min kropp så att den håller många år till!

"Tyvärr" åker vi iväg på skidresa nästa vecka, så gymmandet får vänta till om två veckor :angel: :D

Dör trötthetsdöden. Längtar efter sovmorgon på lördag...
Idag står två timmar dressyr på schemat vilket ska bli skitkul, såklart. Men då jag varit ute större delen av dagen på jobbet har soffan och en stor skål godis suttit...fint. :p

Oj vad bra jobbat! Grattis vad kul :banana:

kl

Idag startade jag och träningskompisen dagen på gymmet. Jag började med att jogga i typ en halvtimme på bandet och det gick förvånansvärt lätt jämfört med sist så det känns himla roligt :) Sen körde jag ett varv på maskinerna också, jätteskön start på dagen! Men jag kan ju säga att promenaden hem gick betydligt långsammare än promenaden till gymmet :p

Imorgon blir det dessutom upp en timme tidigare för halv 7 är ett boxpass bokat, ska bli riktigt spännande att se hur det passet är :)

Hallå strand- brudar! *sitter framför kaminen och drömmer mig bort till palmer och ett blått, varmt hav*

Jag är igång med träningen och tränar sedan i somras på ett gym i gruppass. Det är jättekul och särskilt skönt att ha nån som peppar en under passets gång.
Jag har däremot inte ätit så dåligt som jag gör nu på länge. Mycket pasta med veg. korv/ köttbullar..
Någon som har lite enkla tips på (vegetariska) nyttigare måltider som är enkla? Ett tag älskade jag cous cous sallad, men att ta mig i kragen känns lååångt borta. En spark i rätt rikting behövs.
Förövrigt kul att se att så många hänger kvar, har undvikit buke ett tag, men tänkte läsa ikapp lite här i beachtråden..

Jag gjorde en jättegod stark linsgryta häromdagen :)
- Koka 3 dl go green snabbkokta linser
- Fräs en lök med röd currypasta
- Tjofsa ner krossade tomater och kokosmjölk och en finhackad habanero.
Låt koka ett tag, sätt sen ner linserna och låt puttra så den blir tjock och fin.

Salta, peppra och sätt i berbere (en slags blandkrydda)

Har ätit den med quinoa till vilket passade riktigt bra :) idag åt jag med naanbröd, ännu godare :D

Det stämmer bra :) man kan nog ta en halv eller mindre om man är känslig mot stark mat, den blev sjukt stark!

It was :love: den är dock inte en fröjd att se på, ser mer ut som bajs :D
Hade i en matsked kokosolja också då jag tycker det ger god smak!

Haha, vilken tur att man inte enbart äter med ögonen då ;) Men det kanske är läge att ta ut linserna innan man sätter sig vid bordet :D

Jag är lite kinkig med mat, gott om det är starkt, men inte när det inte smakar nått. Men ska definitivt prova!
Väntar på att få ett knäckebrödsrecept som är supergott och supernyttigt, sedan ska här åka och handlas lite nyttigare mat och hummus ska göras. Nom.

Hej blåbäret! Kul att du är tillbaka och kul att du gillar zumba! Jag har inte heller fått till det där med höfterna, så det har mest blivit andra grejer, som inte kräver så mycket höftflexibilitet, men zumba ser kul ut när de som kan gör det...

Nixehen: Bra jobbat!

Tulpanen: Låter jobbigt med tidigt pass, speciellt när det är box, det brukar vara intensivt, har jag hört...

Rostis: Kul att höra att PT var trevlig och vettig. Var rädd om knät på skidresan...

Chili: Du får träna enbart chins, så länge du inte ramlar ner från ställningen använder du ju inte knäna alls.....? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 383
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 675
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka