Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Mage-rumpa-lår. Brukar vara typ Sten och sen styrka med fokus på de muskelgrupperna. Idag var det BARA styrka. Och jag hade redan döont i alla de musklerna, och det är ingen skön träningsvärk vi pratar om här.
Aaah.

Gött jobbat med löpningen! Löpband kan man ju bli galen på så det är ju suveränt!! :)

KL.
Blev såååå sugen på kesoplättar efter allt snack :D så nu är stekpannan i full gång! Och dom blir lika fina som vanligt, muhahahha!

Åh jag har tänkt mycket på dig, blev så ledsen när jag läste din tråd. Våra omständigheter har varit väldigt olika men sorgen efter den man älskar är nog ändå lik. Jag tycker att du verkar så himla stark och kämpar på så fantastiskt bra!

Det var inte i denna lägenheten vi bodde ihop men han och jag var tillsammans sista tiden här innan vi gjorde slut och det är också här jag varit i all sorg, ångest och all skit som varit efter hans död. Behöver ny miljö. Och han finns ju med mig i mitt hjärta precis hela tiden, även om livet ändras och jag försöker gå vidare. Det vet jag att han vill. Önskar dig allt ljus och all lycka och glädje i framtiden <3

TACK så hemskt mycket Sleepan, Zassoo, Cherie, Rostkaptenen! :love:

Idag har jag åkt ca 8 km skidor :) Jag har fått med mig en kollega ut i spåren så nu kan jag inte skylla på slöhet när motivationen tryter :p

Miljöombyte är bra. Speciellt om man tar med sig och bearbetar och inte bara rymmer :)

muppia - Du är så himla cool!! :bow:

*kl*
Gick på cirkelträning idag och under andra varvet kändes det lite tungt. Under tredje varvet small det till i ett muskelfäste i den trasiga axeln när jag gjorde dips. Sen la hela kroppen av och jag masade mig igenom sista varvet :( Så, jag får lyssna på kroppen! Den enda träningen imorgon blir en uteritt med mitt vilddjur :love: På fredag jobbar jag hästen från marken så att jag orkar med Sh'Bam tillsammans med cili också :)

Förresten så har vi bokat resa (all inclusive :D) till Gran Canaria i början av april, och då vill jag kunna sola i bikini utan att känna mig obekväm så nu har jag verkligen en bra morot! :)

kl

Nu har jag beställt nya löparskor också, från England. Var inne på intersport och hittade ETT ynka par som kändes bra, och givetvis kostade dom multum där. Kände inte riktigt för att lägga 1600 kr på nya skor, så det blev inget med det. Tills jag kom hem och hittade samma skor i en brittisk webshop, där priset låg rejält mycket lägre. Och så fick man en gratis mössa på köpet, vem tackar nej till det? ;)
Ett par Asics GT 2000 2 blev det :)

Var på gymmet idag igen. Testade hur långt jag tar mig på 12 minuter på ett löpband och resultatet blev 1,6 km eller 1,7 km, minns inte vilket av dom. Men då började jag med att gå en bit och tog en promenadpaus i mitten också för att inte döda knäna (eller lungorna). Så att klara 2 km på 12 minuter känns inte omöjligt alls.
Imorgon ska jag definitivt inte träna några ben!

Älskar bra fynd! :D Gött!

Jag ska visst provgymma på lördag. Tjiho! Härlig träningsvärk i magen idag, tänkte bättra på den i morgon. Ser mest fram emot att slå på boxingsäck på lördag. :D

kl

Första passet efter nästan 1 och en halv månads vila pga sjukdom, ny häst, jobb och skola. Vad händer? TVÅ CHINS(Eller vad tusan det nu heter, handflatorna MOT mig iallafall.) helt själv, nästan helt kontrollerat(okej, sparkade lite sista biten på andra... men första var fantastiskt)!
Det var länge sen senast och det är så kul att känna att träningen gav resultat trots att jag haft en onormalt lång vila nu.

Förövrigt körde jag och kompisen ben och mage idag. Tog det lite lugnt då det var första passet på länge, men det lär nog kännas imorgon.
Jag är på gång igen! :D Kör med handsprit en gång i halvtimmen på jobbet nu för jag tänker inte bli sjuk igen!

KL*

Jag är så jäkla glad, gjorde min inmätning i morse och det visade att jag minskat hela 21cm - fördelat på hela kroppen - sedan 29/12. Jag trodde det skulle stå på +/-0 i bästa fall efter benhinneinflammation, förkylningen från helvetet och ett allmänt "det är synd om mig, jag skiter i allt" den här månaden. JÄKLAR vad pepp jag blev nu!! :banana::banana::banana:

Började som sagt äta penicillin igår, känner mig redan piggare vilket är skönt. Men medicinen gör att jag känner mig uppsvullen, samlar väl på mig vätska antar jag. Lite drygt, men huvudsaken är att jag mår bättre.
Idag är det tentadags och sen lunch på stan med syster :)

Alltså herregud vad zumba är roligt, och herregud vad dålig jag är.
Jag är verkligen en viking, mina höfter är liksom inte skapta för att rulla i väg. :angel:

Haha, jag har alltid väldigt svårt för att tycka sånt jag är dålig på är roligt = gillar ej danspass;) Haha, men kul att du tycker det är kul, ska vara bra träning ju!

*kl

Blev ingen träning igår då jag gjorde ett dubbelpass på jobbet istället vilket innebär att jag jobbade 06.45-21.45! Bara 15 timmar jobb liksom..;) Men blir ledig fredag istället samt får ju extra betalt så det kändes värt! Idag är tanken cardio, löpning, men det blir nog inomhus tyvärr för det har snöat mer här och är halt:( Ser inte särskilt mycket fram emot att springa på band menmen..

Ni kommer nu alla bli glada att höra att jag inte avled av tristess på löpbandet:up:;) Hehe, nej men det var helt ok. Gick först en km på 10 min och sen sprang jag 5 km på 30:40 varav 4 km med stegrande hastighet samt 300 m backe/km och sen 1 km med lite nedjogg. Nu ska jag duscha, fixa lunch och sen är det jobb igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
542
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 384
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 680
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka