Bukefalos 28 år!

Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Appropå pollen så har jag slarvat i typ två dagar med nässprayen - fick tillbaka det halsonda. Sedan försvann det igen när jag körde igång med den igen. :up: Så för er som också har ont i halsen och tror det kan vara pga pollen: köp nässpray, finns vid allergihyllan på apoteket eller mataffären. :)
 
Jag tog mig ut på min promenad sen. Tur det eftersom vännen inte dök upp. En mil blev det. Hoppsan. Hittade en alldeles fantastisk backe att springa i också! Slänger upp bild på den sen!

Nu sitter jag ute, inlindad i en filt och vaktar grillen. Jävlar vad tid den ska ta på sig att brinna klart!
 
Jag har gjort ~45 min hemmaträning nu. Svettigt och än så länge inte mer ont i axeln. Ska renskriva passet och varva ner lite innan jag tar en dusch.
 
Jag är 19, pluggar till sjuksköterska men planerar att tillfälligt avbryta min utbildning då det går riktigt uselt för mig just nu = mår inte bra. Jobbar som receptionist hos polisen, vilket betyder relativt lite rörelse på jobbet. Vill bli polis och försöker väl hitta tillbaka till bra rutiner och kondition så att jag klarar testerna. Med det nya rekryteringssystemet och risken att bli kuggad på fystesterna och därmed spärrad från att söka i 24 månader gör att jag inte ens vågar söka just nu :angel:

Jag tycker att löpning och styrketräning är absolut roligast. Fick även lite blodad tand för cykling - då framför allt mountainbike - i somras. Tyvärr blev båda mina cyklar ganska snart stulna, men det finns två gamla trotjänare hos pappa som jag fått. Båda är stora renoveringsbehov på, en skraltig en som låter som ett tåg när man cyklar och en gammal landsvägscykel med bockstyre. Den förstnämnda blev färdigfixad och cykelbar i veckan, nu väntar jag bara på att pappa får semester så han kan få klart den andra också :D

Jag har 30 kg att gå ned, men jag har en plan som förhoppningsvis går vägen. 5 maj ska jag även till VC för att ta prover och se om sköldkörteln spökar och kan vara orsak till min akuta viktuppgång. (Det är ju inte precis så att jag hinkat i mig grädde och chips de senaste tre månaderna men har ändå pangat på med 15 kg på ett par månader, trots bland annat praktik med mycket rörelse och nyttig mat...).
 
@Mirre & @Emtherlia, det blev ingen promenad. Pojkvännen lockade mer... Haha.
Så imorn blir det att röra på sig en mil. Hoppas jag inte är allt för bakis bara :p
Haha låter ju rätt trevligt det med förstås :p

Tufft att du är polis nu förresten.
Trivs du med jobbet? :)

@Mineur ser jättemysigt ut!

@Qelina Du är stark, du tar dig igenom detta. Försök fokusera tankarna på freestyleträningen och det som kändes bra där. Kram!
 
Btw, benpass igår, och joggade en runda idag. SÅ SEG, min baksida ben ba "tror du vi länger oss för att du vill jogga? FUCK YOU!" och de är fortfarande astighta. Tänkte stretcha lite snart, men ja, det tar emot. :p Måste ju göra alla nya övningar jag fick också, lol.
 
@Qelina, så ledsen jag blir över att du far så illa just nu. Skönt dock att du får träna. Hoppas du kan vända dina negativa vikt-tankar till att din viktuppgång faktiskt är förutsättningen för att du får träna, som du har längtat efter. Vikten uppåt har gett dig bra saker i form av möjlighet att röra på dig! Att tankarna växer sig starka är ju inte konstigt, men du är mycket starkare än de är. Kämpa på!
 
Till alla: separationen är verkligen helt fruktansvärd. Det är mitt beslut, och då borde ju saker och ting kännas lättare, men det är så fruktansvärt smärtsamt när jag fortfarande tycker om och bryr mig om honom så mycket. Och när han mår så enormt dåligt, och det är mitt fel.... Ja, det är helt enkelt vidrigt. Men jag tror att träningen kan ge mig lite respit i allt det jobbiga, om jag bara kan komma tillbaka till mina goda vanor.
 
@ananya Separationer är aldrig roliga, vems beslut det än är. Låt tiden läka, hitta rutiner i vardagen och tänk på dig själv i första rummet. Du behöver läka. Jag har själv gått igenom en helt fruktansvärd separation för nästan 4år sen som jag fortfarande idag kan må dåligt över även om jag kommit långt ifrån den. Det är aldrig bara ens fel att det tar slut. Man är alltid två i ett förhållande. Stora stora kramar! :heart
 
@ananya Det är tufft nu, men det kommer bli bättre. Det finns ju ändå en anledning till separationen, du får försöka tänka på det. Starkt ändå att du orkar fokusera på träning just nu.
 
@ananya - jag blev ju också ensamstående ganska nyligen, dock inte pga separation utan min sambo har gått bort. Mitt i all sorg och stress och apati försökte jag sträva efter att hitta tillbaka till träningen. Ridningen var enklast och det andra kom det också, och det hjälpte mig att orka mer! Träningen gav hjärnan tid att vila och kroppen fick mer energi så allt om allt gav träningen bra mycket mer än vad den tog. Och så är det fortfarande ju :) Jag var jätteseg ikväll men sparkade igång mig och tränade hemma en stund och nu mår jag mycket bättre än vad jag gjorde för ett par timmar sen :)
 
@Trollunge Ja det var riktigt härligt, svider lite i ansiktet efter all sol!. Kvällsvyn såg dessutom ut såhär: Så jag kan verkligen inte klaga på idag! Kul att du sprang ett lopp, var det asfalt hela sträckan?
10246173_646935282066819_722935720_n.jpg


@Kiwifrukt Det var superhärligt!
 
Hej och välkommen till min backe
20140426_182319.jpg


Sen var jag ute på samma väg som jag testat en gång tidigare, men åt andra hållet
20140426_185553.jpg


Och hittade en mysig liten stig som jag givetvis var tvungen att undersöka, innan jag gick tillbaka till den bekanta vägen igen
20140426_190240.jpg


En smal tunnel under järnvägen finns det där också, vilket inte alls passar in i den övriga terrängen (men jag är glad att jag slipper gå över spåren)
20140426_192346.jpg
 
@cili, @Linisen, @Ninnurur: tack för stöd. @Ninnurur, jag såg din tråd och förstår på alla sätt att din smärta är ännu djupare och på ett helt annat plan än min. Tror precis som du att träning kan skapa välbefinnande och lugn där det inte finns något. Det går nog inte att jämföra smärta, men det är alltid bra om man kan få dopaminet och kroppens eget belöningssystem att arbeta för en.
 
@cili backen var ju asnajs!
Heeelt fantastisk är den! Lagom mjuk, rejäl stigning, efter det där krönet planar den ut men är fortfarande i uppförslut.
Tror att det blev sju vändor i den. Endomondo är då rakt inte pålitligt när det gäller den där backen, kollar man min graf över höjd över havet så ser det definitivt inte ut som om jag sprungit upp och ner i samma backe
 
Endo är inte tillförlitlig så, ibland springer jag samma väg på hemvägen som när jag springer ut i skogen, ibland är höjden HELT olika, trots att jag alltså springer på samma stig. :p
 
Endo är inte tillförlitlig så, ibland springer jag samma väg på hemvägen som när jag springer ut i skogen, ibland är höjden HELT olika, trots att jag alltså springer på samma stig. :p
Tur att sträckan och tiden stämmer i alla fall :p Men jag har gärna velat veta exakt hur stigningen är just där, och hur lång sträcka det är - vilket är för svårt att lista ut när jag inte vet hur många gånger jag sprang och inte kan se skillnad mellan flera intervaller eftersom jag tydligen haft hyfsat konstant samma hastighet :p Jag får skaffa mig ett mäthjul ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
2 816
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
2 969
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
668
Senast: Liten
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
495
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp