Bukefalos 28 år!

Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Presentation:

Är 26 år, jobbar på café. Har för tillfället inte tränat på en månad pga galen förkylning, så jag håller på att bli galen (och stel) av att inte få röra på mig! När jag är frisk så tränar jag på gym och går på danspass och gruppträningspass (främst typ cirkelträning av olika slag). Joggar ibland, typ när det är fint väder (:o). Vill börja träna pole dance/gymnastik/yoga (alltså, helst allihopa), men känner väl att nån gång så måste jag ju hinna träffa folk också.
Mina mål är lite ostrukturerade; vill bli starkare och uthålligare, samt även tighta till kroppen. Vill även klara av att göra pullups/chins utan hjälp, men det ligger en bit bort i framtiden..
 
Jag har suttit ute en stund på gräsmattan utanför mitt hus. Otroligt skönt. Ska snart ge mig iväg för ett zumba-pass på nya gymmet. Inte gått på pass på över ett år, så det ska bli mycket spännande att se hur (om) jag klarar av koreografi och liknande...
 
Jag började min dag såhär:

20140426_085746_535b9a129606ee50bd92ea16.jpg


... och det är ta mig tusan den bästa starten på dagen man kan få! Galopp i gröngräset, med strålande sol och 18 grader varmt. Klockan 9 på morgonen. Sommaren kom tidigt i år! :D

Lite dressyrjobb fick jag till där ute också, men annars tyckte både herr häst och jag att det var lite för roligt att galoppera och flumrida för att det skulle brukas något riktigt allvar. Känner mig ändå lite skönt mör i kroppen, och har fortfarande träningsvärk i magen från gymmet i onsdags (:eek:), så det får räknas som dagens träning liksom. Nu ska jag snart ge mig iväg för picnic & buketräff, och ikväll ska jag se Spanska Ridskolan på Malmö Arena. Shit vilken bra lördag jag har, hoppas ni har det med fina beachisar! :bump:
 
Och just det förresten, såg till inlägg om Endomomo i förra tråden @Mammas. Jag är faktiskt inte med där (det har bara inte blivit så), så för min del kan ni ta bort basket också om ni vill. Tack ändå, det var väldigt gulligt av dig att tänka på mig! :love:
 
Gud vad härligt det såg ut @Mineur !

Jag velar över om jag ska gå ut på en längre promenad eller inte. Har en stig jag vill kolla in, men den ligger sisådär 2 km bort. Eventuellt kommer en vän förbi ikväll för att grilla och gå ut och gå, funderar på om det blir för mycket? Men samtidigt, grill-/promenadkvällen kanske inte ens blir av och då har jag ju slöat "i onödan". Kan inte nån bara bestämma åt mig? :p
 
Jag tycker du ska gå nu ändå @cili. En extra promenad har ingen dött av!

Jag är precis hemkommen från zumba. Herregud vad jag har tappat kondition och benstyrka. Men galet kul var det!
 
@Mineur Avundsjuk. :love:



Jag har slappat till rejält senaste veckorna. Flyttat, varit extremt pollenallergisk, och haft rätt mycket jobb. Knappt tränat nånting. Dock ätit rätt bra, mycket grönsallad och vilt, inte så mycket kolhydrater, relativt små portioner.

Men nu har jag ett roligt event om två veckor som jag tänkt ha som mål att bli snygg inför. Mitt livs kärlek kommer vara där t ex. :o Och har en rygglös draperad klänning som ställer vissa krav på min överkropp..

Ska försöka skära bort ännu mer kolhydrater och träna lite varje dag. Tänker typ:

Varje dag: 50 armhävningar, 100 squats eller utfall, 100 situps.
Och kanske 3-4 ggr/vecka: 60-90 minuter pw eller träningscykel, mest för förbränningen.

Sen har jag oftast viktmanschetter runt anklarna hela dagarna, småäter inte längre, och har inte tid att dricka så mycket sprit. Funderar också på att testa nån form av bantningspiller, typ One Heat? Har nån några erfarenheter?
 
Presentation: 24-åring bosatt i södra delarna av landet med föräldrarna och två syskon på heltid, ett syskon till som bor hemma ibland (pluggar på annan ort i veckorna). Just nu arbetssökande efter att ha pluggat 5 år på högskola (därav boendesituationen), börjar kännas lite smått frustrerande.

Äter alldeles för dåligt, min hjärna tycker att mat är ganska onödigt men tyvärr att kakor, godis, chips och glass är jättetrevligt, och det är där vi inte riktigt är överens, min hjärna och jag. Jag försöker begränsa slisket till två gånger i veckan, och har börjat räkna kalorier i veckorna för att ha någon hum om vad och hur mycket jag egentligen äter.

Tränar just nu inte speciellt mycket på grund av en envis förkylning som vägrar släppa taget helt, men har egen ponny och rider ungefär fyra dagar i veckan. Vill träna upp framför allt benmusklerna och konditionen för att bli en bättre ryttare, och den kortsiktiga planen är att försöka ta snabba promenader åtminstone fyra gånger i veckan och den långsiktiga är att byta någon av dessa mot att jogga.

Mitt största mål med träningen är alltså egentligen att bli bättre i ridningen, men droppar det av något eller några kilo på det (eller att kroppen åtminstone blir lite mer fit även om vågen står stilla) är ingen gladare än jag.
 
Här är nästan sommar idag. :love: Min syster lånade en häst i stallet, och så red vi ut en timme eller lite mer i skogen, jag som alltid fryser kunde rida i bara en munktröja och västen, det tror jag ärligt talat inte att jag gjorde en enda gång förra sommaren trots att den var den finaste på många år. Efter vår lilla moppe-incident förra veckan har hästen varit lite på tårna för trafik, och när det kom en moppe idag igen trodde jag nästan att min sista stund var kommen eftersom inte heller den här hade vett att sakta av. Men som tur var så var farbror nordsvensk med idag (min häst är bara fyra år, dagens sällskap är 28...), så vi överlevde. ;)
 
Presentation:

Var aktiv i beachtråden för tusen år sedan men sedan dess not so much. Nya tag nu! :)

Är 27 år gammal och bor i Madrid med fabulös sambo. Är för tillfället student och hoppas på att vara det även i höst. Min träning har hittills varit mycket upp och ner, lite matissues i kombination med lättja gör att det är lite jojoeffekt över det hela. Idag har jag dock en rätt schysst rutin och tränar crosstrainer varje vardagsmorgon. Äter sådär, inte alls tillräckligt mycket så just maten ska jag jobba på -försöka få i mig lite mer.

Mina mål är således:
* Fortsätta träna i princip varje vardag och göra det till en självklar rutin
* Försöka äta lite mer

Är 167 cm lång och ligger stadigt på 49 kg men har en del spöken i huvudet som stör. Förhoppningsvis försvinner de om jag fortsätter att träna regelbundet och faktiskt använda kroppen, och likaså om jag äter mer och får mer energi och känner mig starkare.
 
Jag tycker du ska gå nu ändå @cili. En extra promenad har ingen dött av!

Jag är precis hemkommen från zumba. Herregud vad jag har tappat kondition och benstyrka. Men galet kul var det!

Jag tror nog att det får bli så, för nu får jag inte tag i henne. Promenaden lär ta ca en timme totalt, och så snabbt är hon inte här i alla fall. Får dock bli något lätt att äta först, vore en hemskt dålig idé att svimma där ute för att jag hoppat över måltider.

Vad roligt!
 
@Mineur Så avundsjuk jag blir!! Hästen ser fin ut och vädret ser ju jättetrevligt ut. Vill också!!
 
Ska också presentera mig!

Är 23 år, bor ensam i Sthlms innerstad, pluggar på KTH och jobbar med lite olika bygg-/inredningsprojekt. Har en halv-pensionerad häst och en avslagen skidkarriär. Gymmar inte så mycket, utan vardagsmotionerar mer, promenerar framförallt mycket. Har vilopuls på mellan 45 och 50.

Jag är i hypotyreosutredning och har lätt att lägga på mig. Är i hyfsad form, men vill egentligen ha mer bålstabilitet, gå ner en jeansstorlek eller två, och ha mer tonade armar. Mitt största problem med vikten kommer nog av att jag går ut och dricker vin typ 5 dagar i veckan, äter gör jag däremot för det mesta väldigt nyttigt.
 
@Mineur åh vad härligt!

Kl
Fullt ös på jobbet, trött nu. Ryggen mår lite bättre men gör ändå ont.
Blir inget gym, dessutom måste jag hem till hundarna. En cykeltur senare tänkte jag i alla fall se till att få! Och imorgon är jag ledig :)
 
Jag håller på att dö av ångest. Hjälp hjälp hjälp! :arghh:

Den där fina känslan från i förmiddags finns inte kvar. Vi var på freestyle kurs då och för en gångs skull kände jag mig nöjd, det gick jätte bra och vissa saker vi aldrig klarat föll bara på plats, och en del av sakerna vi gick igenom kunde vi för länge sedan så det var kul att få känna sig lite duktig :D

Nu är jag så fylld av ångest över min kropp och min vikt att jag inte vet vad jag ska göra. Sitter bara här och känner hur allt valkar sig på magen och hur stor jag är. Vill så gärna ha bort allt fettet men jag får ju inte det, då får jag inte gå kvar hos min terapeut och då blir jag ju inte frisk. Jag skulle vilja bli frisk OCH väga mindre men det är en omöjlighet säger dom.

Har precis tagit en näringsdryck, förstår inte hur jag kan sitta så länge med de där små flaskorna, hur lång tid kan det egentligen ta att få i sig 2 dl? Inte borde det ta så lång tid som det tar men snabbare klarar jag inte av, varje liten bit är en utmaning. 45 minuter tar det att få i sig de där näringsdryckerna.

Har gått upp i vikt igen, mycket den här gången, på riktigt alltså. Kände mig lugn över det i förmiddags då jag kände att livet innehåller så mycket mer än vad jag väger och att det finns bra saker i livet och jag var stark gentemot anorexin och lät tankarna finnas i bakhuvudet men lät de inte ta över. Nu är de inte längre i bakhuvudet, nu är de på första parkett och skriker som bara den på mig :banghead: :arghh:

Det positiva är att jag ska få börja träna, bara läkarna godkänner det på måndag ska jag få komma igång med lätt styrketräning 2 gånger i veckan! Blir som sagt bara lite lätt träning men det är iaf något!:bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
2 3
Svar
40
· Visningar
691
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: Liten
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
430
Senast: astronaut
·
Hemmet Jag hade för mig att jag redan sett en sån här tråd för ett tag sen, men gick bet på sökfunktionen. Vi vill införskaffa nya sängkläder...
Svar
15
· Visningar
1 167
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp