Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller på att dö av ångest. Hjälp hjälp hjälp! :arghh:

Den där fina känslan från i förmiddags finns inte kvar. Vi var på freestyle kurs då och för en gångs skull kände jag mig nöjd, det gick jätte bra och vissa saker vi aldrig klarat föll bara på plats, och en del av sakerna vi gick igenom kunde vi för länge sedan så det var kul att få känna sig lite duktig :D

Nu är jag så fylld av ångest över min kropp och min vikt att jag inte vet vad jag ska göra. Sitter bara här och känner hur allt valkar sig på magen och hur stor jag är. Vill så gärna ha bort allt fettet men jag får ju inte det, då får jag inte gå kvar hos min terapeut och då blir jag ju inte frisk. Jag skulle vilja bli frisk OCH väga mindre men det är en omöjlighet säger dom.

Har precis tagit en näringsdryck, förstår inte hur jag kan sitta så länge med de där små flaskorna, hur lång tid kan det egentligen ta att få i sig 2 dl? Inte borde det ta så lång tid som det tar men snabbare klarar jag inte av, varje liten bit är en utmaning. 45 minuter tar det att få i sig de där näringsdryckerna.

Har gått upp i vikt igen, mycket den här gången, på riktigt alltså. Kände mig lugn över det i förmiddags då jag kände att livet innehåller så mycket mer än vad jag väger och att det finns bra saker i livet och jag var stark gentemot anorexin och lät tankarna finnas i bakhuvudet men lät de inte ta över. Nu är de inte längre i bakhuvudet, nu är de på första parkett och skriker som bara den på mig :banghead: :arghh:

Det positiva är att jag ska få börja träna, bara läkarna godkänner det på måndag ska jag få komma igång med lätt styrketräning 2 gånger i veckan! Blir som sagt bara lite lätt träning men det är iaf något!:bump:


Du får tänka bort den där ångesten, gör ngt istället typ skura badrummet! ;) håll dig sysselsatt och låt inte de dåliga tankarna ta över eller skriv ner dom och elda upp dom!
 
Idag har jag ridit 5 hästar, alla på stranden och galopperat i havet. Nu är jag hemma och har lagt min mobil i en påse med ris (den pallade inte allt vatten den fick över sig när mina ridelever valde att galoppera om mig ute i havet ;)) Sen ska jag till stallet igen och rida min egen häst. Tror inte jag pallar ngn mer träning idag faktskt :)
 
Gud vad härligt det lät @_Peplis_!

Jag kom i mål!! De första 5 km var trevliga, de sista 2 var fruktansvärda:D Haha, bara tänkte på målet och vatten:p Har ju aldrig varit så här dåligt tränad inför ett lopp så det var plågsamt på slutet, men jag höll ändå ett stadigt tempo och gick i mål på 56.21 så jag är helnöjd! Och taggad på mer löpning! Fick liite ont i vänster benhinna efter 8 km typ, men det gjorde inte mer ont efter 10 och ingenting efteråt så det vart nog okej:)
 
Det är jättespännande!
Jag tänkte plocka med mig några olika skor till gymmet och filma på löpbandet nästa gång, för att se skillnaden. Och då även filma utan skor. Vore intressant att se!

Oh, spännande! Du får jättegärna lägga upp och länka mig filmerna sedan! Låter jätteintressant! :)

Presentation:

gammal beachare som nu försöker komma tillbaka i gänget. 32 år och alldeles precis nyseparerad, vilket gör att all träning har legat på is sen i januari ungefär. Nu försöker jag komma tillbaka till träning därför att jag mår bra av motionen, att jag gillar känslan av styrka och ork, och att jag behöver styrketräna kontinuerligt för att bygga upp min kropp och främst mina axlar som är överrörliga och direkt skapar problem när jag inte sköter mig.

Jag gillar löpning, promenader, styrketräning på gym och allmän vardagsmotion. Nu har jag köpt ett kort där även pass ingår, så jag ska försöka komma igång med det med som omväxling.

Hej ananya, välkommen tillbaka! :love: Jobbigt med separationen, hoppas du har ork att börja komma tillbaka nu, vi saknar dig här! Eller jag iaf, haha!
 
Hjälp vad ni har skrivit idag! Kul med ny tråd :) Välkommen tillbaka @ananya , kul att ha dig här igen men jag beklagar separationen. Grattis @Trollunge till väl genomfört lopp! Och tusen saker till jag skulle vilja skriva men jag kommer inte ihåg allt ni har skrivit :D
 
Presentation: Snart 33åring, ensamstående mamma till en treåring. Tränar för att gå ner i vikt, har tappat ca 28 kg hittills och är i princip halvvägs. Försöker få till hemmaträning på kvällarna när dottern sover. Min hemmaträningsutrustning innefattar nu en crosstrainer, Xertube, balansbräda, kettlebell och hantelset. Har jag barnvakt så går jag på gym, cirkeltränar eller går ut på PW/joggar.

*kl*
Blä så sänkt jag är av pollen. Vill mest sova! :( Men, hästen var i princip hältfri idag så nu ska promenaderna med honom bli lite längre :) Och jag funderar ändå på att inviga hantelsetet ikväll. Har nämligen haft ganska ont i den trasiga axeln hela dagen så jag vill provocera lite och se om det blir sämre av träning eller inte.
 
Jag har haft en superdag! Visserligen lite skruttigt allmäntillstånd i början av dagen men sen har det blivit bättre. Sambon och jag spenderade först ett antal timmar i stan där vi bland annat sprang runt på Plantagen och botaniserade, och kom hem med alldeles för mycket växter som vanligt :angel: Väl hemma var vi ute i trädgården och jobbade i fyra timmar, underbart i solen! Nu har vi det jättefint i rabatter och krukor igen, och förhoppningsvis får vi både jordgubbar, smultron och en massa grönsaker i sommar :love:

Inget beachigt men mycket aktivitet idag alltså! :)
 
Just det, presentation också!

26 år (snart), bor på landet utanför Uppsala med sambo och katter. Pluggar till husdjursagronom, snart klar med andra året av fem. Tränar framför allt löpning, men även lite gott och blandat av styrketräning, yoga, promenader, cykel, ridning... Jag tränar för att det är kul och för att det får mig att må bra, men det har också hjälpt mig att gå ner 10 kg i vikt och stannat där. Tränar i år för några lopp, närmast Springcross om en vecka och senare i år blir det Tjejmilen och Lidingöloppet.
 
Åh @zassoo (Men kanske @Niyama också har lite tips), har ni koll på någon yogaövning som hjälper höftöppnande? Behöver kunna svänga min ena fot nästan rakt bakåt när jag har kvar den andra framåt (för att sedan steppa runt med den främre) på derbyn, men får inte till det alls, och tänker att höftöppnande kan vara bra. :)
 
@Mammas är inte så bra på just höftöppnare men tänker spontant på "fjärilen", "ödlan" och "duvan". Hinner inte förklara nu men googla på dessa.
 
@zassoo Tack den var awesome! Jag ska testa att lägga in de en gång om dagen när jag ändå gör min höftstretch, så ska det nog bli bra. :)

@Niyama tack, ska googla! :) Och vad roligt att du ska börja göra det organiserat igen till hösten! :)
 
Jag har cyklat 32 km idag med ett snitt på 3.01 min/km. Jag cyklade över en stor bro och jag var totalt livrädd första vändan så kilometern över bron gick på över 6 min :p
 
Oj, jag har inte skrivit på länge....

Jag: 29årig undersköterska, bor på kusten i Nord Uppland med min karl. Tränar för att må bra och få en starkare kropp och gärna få bort lite mer stoppning. Äter mestadels LCHF. Tränar på gym, rider och joggar. Rör mig en hel del i arbetet.

Idag har jag varit till Uppsala med mamma, så har gått en hel del, inte hållt kosten för fem öre idag. Men då är det väl så då. Nya tag imorgon. Har bar hunnit med gymmet en dag den här veckan, men fått till 4 ridturer och en kvällspromenad, så jag ska vara nöjd ändå. Imorgon har jag tänkt att springa.

Tips till er som känner av pollen: Spring INTE på kvällen, då är halterna som högst, försök att lägga det helst tidigt på morgonen. Vädra inte heller hemma eller häng ut tvätten, då klarar man sig rätt bra faktiskt. /MVH hon som har en sjujäklapollenallergisenmångaårtillbaka.
 
@Mammas
Ska absolut ladda upp filmerna så du får se sen! Bara bra med fler ögon som kan påpeka skillnader mellan både skor och hö/vä ben. Kan ev få till det på onsdag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
4 556
Svar
131
· Visningar
5 900
Senast: sthu
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
250
· Visningar
5 756
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
674
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp