Bukefalos 28 år!

Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för pepp en @zassoo och @villagegirl. När jag väl kom iväg var det gött!! :)
Och alltså, jag börjar faktiskt se lite biffig ut! :D
Min tanke nu är att skita i att bli smalare och träna på så mycket jag bara kan i höst, sen försöka skala av lite fett framåt våren. Känns som att det kan bli bra! :)
 
Japp! På båda.
Himla intressant med all anatomi just nu :bump:

@cili Gud vad kul! :) Grattis till att du kom in (lite i efterskott men ändå ;))
Tycker att typ allt om hur kroppen funkar är så himla intressant! Håller själv på att läsa in Natur 2 för att tenta av, och längtar till avsnittet om kroppen, sitter just nu fast på kemi-delen, inte alls lika intressant! :yuck:
 
Kan inte alla skriva lite om sina mål så att en beach-tråds-otrogen stackare som jag är lite uppdaterad? Eller ni kanske gjorde det typ nyss?
 
Kan inte alla skriva lite om sina mål så att en beach-tråds-otrogen stackare som jag är lite uppdaterad? Eller ni kanske gjorde det typ nyss?

Först och främst: Tackar! Är himla glad att jag kom in :)

Mål låter som en bra idé!
Gick igenom det med min PT för nån vecka sen och kom fram till att jag vill, inom ett år, nå "mitt livs bästa form". Dvs bäst hittills, vilket inte borde vara allt för svårt. Det jag jämför med då är när jag som 20åring red flertalet hästar om dagen och cyklade väldigt mycket. Men jag hade ingen vidare kondition för löpning, var väldigt ojämnt musklad (saknade t.ex. mycket armar och axlar). Jag vill kunna springa 1 mil utan att få ont (ligger långt fram i tiden, nu har jag varken styrka runt knäna eller kondition för ens 5 km).
Och jag vill framför allt vara nöjd med hur min kropp ser ut. Den senaste tiden har jag verkligen tappat massor. Ser mig själv mest som en överjäst bulldeg. Så med mer träning och bättre mat ska jag kunna tighta till kroppen igen och kunna stå framför spegeln och beundra mina muskler ;)

Just nu slåss jag dock med matdemoner och hoppar över måltider så ofta jag kan. Det är inte okej, det vet jag ju. Det har gått över två dygn sedan jag åt en riktig måltid just nu, och så vill jag inte ha det. Så det är också ett mål, att åter igen komma på banan när det gäller mat. Men jag vet så väl att det blir såhär när jag inte har tillgång till ett eget, riktigt kök. Det är helt enkelt inte tilltalande att stå och laga mat med andra hängande över axeln och massa smutsdisk överallt, jag blir stressad och tappar aptiten. Så det beror inte på att jag "känner mig fet" eller liknande.
 
Nu har jag bokat in mig på två bodybalancepass den här veckan. Imorgon efter skolan och på lördag. Jag ska alltså åka in till Gbg för att träna, då är man bra sugen kan jag lova ;)
Eller så kan det ha att göra med att jag har fler saker som lockar där, men det behöver man ju inte låtsas om ;)
 
Nu har jag bokat in mig på två bodybalancepass den här veckan. Imorgon efter skolan och på lördag. Jag ska alltså åka in till Gbg för att träna, då är man bra sugen kan jag lova ;)
Eller så kan det ha att göra med att jag har fler saker som lockar där, men det behöver man ju inte låtsas om ;)

Åh, är det på 24/7? Synd att jag åker ner till Skåne imorn igen - annars hade jag gärna hängt på! :)
 
Åh, är det på 24/7? Synd att jag åker ner till Skåne imorn igen - annars hade jag gärna hängt på! :)
Japp!
Vi får ta och köra tillsammans när du är tillbaka nästa gång :bump:
Funderar över att ta ett bodybalancepass på måndag också. Behöver ju ändå plugga = kan lika gärna göra det i skolan som hemma, och då har jag ju nåt att göra de två timmarna mellan skolans slut och passets början. Och det är alltid skönt att röra på sig.
Ska ta och ringa PTn och boka in ett pass till nästnästa vecka också. Vill inte ha det mitt i tentastressen, då räcker det med att köra lugna gruppass.
 
Japp!
Vi får ta och köra tillsammans när du är tillbaka nästa gång :bump:
Funderar över att ta ett bodybalancepass på måndag också. Behöver ju ändå plugga = kan lika gärna göra det i skolan som hemma, och då har jag ju nåt att göra de två timmarna mellan skolans slut och passets början. Och det är alltid skönt att röra på sig.
Ska ta och ringa PTn och boka in ett pass till nästnästa vecka också. Vill inte ha det mitt i tentastressen, då räcker det med att köra lugna gruppass.

Måndag är inte omöjligt att jag kan. Kommer tillbaka på söndag redan sen kvar här ytterligare en vecka pga vill vara hos sambon eftersom hans mamma är sjuk.
 
Måndag är inte omöjligt att jag kan. Kommer tillbaka på söndag redan sen kvar här ytterligare en vecka pga vill vara hos sambon eftersom hans mamma är sjuk.
Ooh! Inte anledningen såklart, men bb-pass.
Tror det låg kl 17:00, bokningsbart från lördag kväll
 
@Emuliiaa Jag äter det ofta. Gott och jag håller mig mätt länge. Innehåller massa nyttigheter. Jag gör iordning med kokosgrädde och vaniljpulver på kvällen och ställer in i kylen till morgonen efter. Äter med bär allt som oftast. Smakar med den här blandningen som risifrutti :)

*kl*
Jag har tryckt i mig godis idag :( Sockerdjävulen har tagit mig. Har det rätt tufft psykiskt nu och är rätt psykisktpåfrestad pga vi inte har det lugnt i huset vi bor i. Vågar knappt vara själv hemma på kvällar och nätter. Mer om det sen. Men jag har tränat två pass den här veckan iaf. :) Längtar till gymmet imorgon
 
Tredje "passet" mediyoga avklarat. Det har trillat ner en pollett vad gäller andningen för mig och jag är helsåld. Fy tusan vad det här verkar kunna göra mig gott!
 
Kan inte alla skriva lite om sina mål så att en beach-tråds-otrogen stackare som jag är lite uppdaterad? Eller ni kanske gjorde det typ nyss?

Haha, jag är också tråd-otrogen! Just nu förkyld pga skolstart o alla elever som smittar ner en med virus.

Efter min långa sjukdomsperiod är mitt primära mål att hitta en balanserad relation till träningen där jag tränar lagom mycket men inte så att jag bli övertränad eller blir sjuk på grund av att jag tränat för mycket. (svårt när man gillar det!)

Annars så har jag i ett svagt ögonblick tackat ja till Vätternrundan 2015 och dessutom har jag (ja - hör o häpna! ;) ) Vunnit en startplats till nästa års stockholms triathlon - olympiska distansen. (spontananmälde mig till sprinten i år, vilket jag inte skrev om här, men det var hur som helst superskoj och jag gick i mål betydligt snabbare än vad jag trott!)

så målet inför vintern i år är :

1. Cykla massor! (MTB borde väl ge styrka inför vättern också va... ? ;) )
2. Lära mig simma crawl
3. Träna brickpass och komma upp i längre löpdistanser
4. Hålla mig rörlig och yoga

Alltså, inte så mycket tidsmål eller viktmål vilket i sig är ett mål!
 
Idag var det träningsvärk precis som jag trodde. Körde ändå ett combatpass och sen en lång hundpromenad med en vän. Funderar på vad jag ska hitta på imorgon bitti, det blir alltid morgonpass på fredagar pga att kvällen ägnas åt tågresa och sambo. Tror inte jag orkar till gymmet, men kanske en promenad och lite yoga eller stretch...
 
Kan ju boka iaf! Vågar inte lova att det kommer funka pga att jag inte vet hur det blir med hans mamma, men det vore fint :)
Ja det går ju alltid att avboka om det behövs :)
Hoppas att det blir många pass på bra tider borta hos dig sen, då åker jag helt klart dit också!
 
Mitt mål just nu är att komma igång och träna igen efter skador och sjukdomar... Men sen att hitta en rutin som funkar med plugg, häst och "familjeliv" (sambon och katterna ;)). Har insett att det finns inte en suck att jag klarar av att träna så mycket som jag egentligen vill. Så jag måste fundera ut hur jag ska lyckas få ihop det någorlunda bra. Springa 2 dagar i veckan istället för 3, gymmet 1 gång i veckan och sen lättare styrka hemma. Gärna mycket yoga, det tror jag gör mig gott både fysiskt och psykiskt. Sen bättra mig med maten också, det är ett ständigt pågående projekt :p Pallar inte vara speciellt strikt, men bara hålla det på en okej nivå är bra nog.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp