Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh gud så fint att läsa @LindgrenV! Jag blev nästan lite rörd, även om jag personligen kanske inte varit så involverad i ditt förbättrade mående. Men det var otroligt roligt att läsa i alla fall, och jag kan verkligen hålla med dig om att beach-tråden är en räddare i nöden på många sätt och vis! :love:

Här har jag haft den mest effektiva vilodagen i mannaminne, typ. Jag har fått så sjukt mycket gjort idag så det är knappt sant, och det får mig att må så himla bra med mig själv! Lägg till lite mysträningsvärk efter ben & rump-passet jag körde igår också så har det varit en riktigt fin dag. Kändes rätt skönt med en dags vila från träningen också - nu längtar jag ju ännu mer till passet imorgon då jag hade tänkt att min PT skulle få ta död på mina mag & armmuskler litegrann! :D

Aaahhh träningsvärken!! Hela ryggen, axlar, biceps, triceps, underarmarna, insida/baksida lår och vader... Vad jag gjorde igår? Chins, dips, marklyft. Tömkörning :p

Aaahhh träningsvärken!! Hela ryggen, axlar, biceps, triceps, underarmarna, insida/baksida lår och vader... Vad jag gjorde igår? Chins, dips, marklyft. Tömkörning :p
Mina ben gör sällskap med din träningsvärk, tog mig knappt ner för trappen från lägenheten imorse! :D

Funderar på om det är bra om jag försöker jogga/gå lite när Alice är på sin gympa idag, lossa lite liksom? Visst är det bra?

@zassoo - jag vågar nog inte gå allt för långt från gympasalen så det blir typ ett gäng varv runt skolan, alltså inget jätteansträngande :)

Men när du rider dressyr är det ju magmusklerna som ska jobba så det borde ju vara lugnt för din del! :p

Härlig läsning @LindgrenV! Fortsätt så:)

-------------------------------

Startade ju veckan bra med 8 km löpning men sen har jag slackat tis-ons, tisdag körde jag bara min morgonyoga innan jobbet á 20 min, igår var jag tom ledig men hade fullt upp och gjorde massa bra grejjer, men ingen träning... :p

Nåväl, idag körde jag lite morgonyoga, sen sprang jag intervaller och sen körde jag yoga/stretch efter det, så det var ju bra:D Intervallerna gick riktigt bra med! Körde 1+2+3+4+3+2+1 minuters intervaller, vilan mellan var jogg/gåvila på hälften av tiden som intervallen varit på. Men jag är riktigt nöjd för höll runt 5 min-tempo i alla intervaller, tom den långa på 4 min (det blev ju 800 m!) och hade lite krafter kvar till sista minuten som gick i 4:20-tempo:up: Blev totalt strax över 6 km på 34:45. Har ju inte kört särskilt mycket intervaller alls under sommaren/tidig höst pga min anemi så jag är supernöjd med dagens pass!

Yogan känns kul med för jag har ju kämpat på med att bli mjukare och smidigare och det är flera positioner nu där jag känner att jag kommit betydligt djupare in i positionerna än för någon månad sedan:laugh:

Nån här som ska besöka Fitnessfestivalen i Gbg förresten? Är lite sugen på att gå nån av dagarna, men inte själv :p

Nu har jag gymmat för första gången på 1,5 vecka. Trött!
Känns riktigt gött! :)

Funderat lite på kost dessutom. Är så jävla opepp på matlagning. Vill helst äta potatis, kött och sås. Haha.
Kommit fram till att jag ska laga just sådant jag är sugen på även om det vore nyttigare med typ broccoli och ägg. Ska börja ta mindre portioner och sen ÖSA på med sallad. Så får vi la se hur det funkar. Mitt största problem är allt onyttigt vid sidan om...

@Sleepan Så gör vi här hemma :p Vi båda, men framför allt sambon, älskar potatis, kött och sås ;) Men strategin är typ halva tallriken med sallad (gärna rivna morötter om vi äter t.ex. köttfärssås) , liten portion potatis/pasta/ris och sen valfri mängd kött eller vad det nu är till. Jag tycker att det funkar bra.

Men som du säger är det ju ffa det man mumsar i sig mellan målen som är värst :p Vet inte hur man får bukt med det. Jag älskar att äta :o :angel:

Haha, åh. Jag älskar också att äga @zassoo!
Tyvärr älskar jag dessutom allt som är onyttigt.
I perioder är jag även en sån där som älskar ägg, makrill, tonfisk, broccoli och grejer... Men inte just nu. :p Haha.

Men då ska jag börja köra på erat upplägg då. Det låter bra! :)

Nästan 9 km promenad idag. I blåst och duggregn. Men det var skönt att rensa hjärnan lite med rörelse och en bra vän i telefon (även hon ute på promenad), även fast jag kanske borde nöjt mig med en kortare sväng.
Sitter nu under en filt i soffan och försöker värma upp mig och min förkylning...

@Sleepan, jag som inte tycker om att äta mat (:o) har haft en historia med att det istället är väldigt roligt med allt det där man kan äta som inte är mat (med andra ord, allt från godis och chips till glass och kakor), och för min del hjälper det mycket om jag ser till att det inte finns hemma, och jag har även lättare att hålla mig undan om det inte är öppnat. En chokladkaka som ligger kvar i sitt orörda papper får vara ifred, börjar jag äta på den är det kört.

2,5 km skrapade jag ihop! Varierade jogging, gång och springa med längre steg. Det kändes riktigt bra! :) Hoppas benen känns fräscha nog imorgon, isf ska jag testa ett Grit-pass med min PT på Sats :)

@Sleepan, jag som inte tycker om att äta mat (:o) har haft en historia med att det istället är väldigt roligt med allt det där man kan äta som inte är mat (med andra ord, allt från godis och chips till glass och kakor), och för min del hjälper det mycket om jag ser till att det inte finns hemma, och jag har även lättare att hålla mig undan om det inte är öppnat. En chokladkaka som ligger kvar i sitt orörda papper får vara ifred, börjar jag äta på den är det kört.

Hm, för min del spelar det ingen roll om jag har godis hemma eller ej. Vill jag ha så köper jag. :p Har inga större problem med att låta bli det när jag har hemma, för det kan ligga länge. Men blir jag sugen ser jag till att få tag på det, vare sig det finns hemma eller ej.
Det finns vissa nackdelar med ett Ica som är öppet till 23 och ligger 3 min bort :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 944
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 519
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 394
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 570
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka