Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har lyssnat på den här hela dagen, och blir så pepp på livet bara:

I övrigt var jag på PT-pass mellan 17-18. Och alltså. Att powernapa från 16.10 till 16.35 var ungefär det dummaste jag gjort i mitt liv.

Och jag inser att jag börjar TOKFNISSA varje gång något börjar bli jobbigt, snacka om att vara felprogrammerad! Min PT hade skrattfest med mig hela timmen :rofl:

Igår blev det backträning i snö! 3x10 min rask marsch med pannlampa uppför den lokala och högst nedlagda slalombacken. Idag är snön borta och jag är trött av allt oktobermörker. Imorgon ska jag springa och dricka öl, dock inte samtidigt:rofl:

Heja @Kiwifrukt ! Kan du ta nån kombinerad lunch- och träningspaus mitt på dagen? Blir mörkrädslan värre eller bättre med pannlampa?

Är imponerad av alla som klarar chins, om det så bara är en!

Har lyssnat på den här hela dagen, och blir så pepp på livet bara:

I övrigt var jag på PT-pass mellan 17-18. Och alltså. Att powernapa från 16.10 till 16.35 var ungefär det dummaste jag gjort i mitt liv.

Och jag inser att jag börjar TOKFNISSA varje gång något börjar bli jobbigt, snacka om att vara felprogrammerad! Min PT hade skrattfest med mig hela timmen :rofl:

Åh, jag älskar Jason Mraz, och speciellt den låten.

Jag tycker att det bästa sättet att träna chins är genom att ta hjälp av en pall eller liknande så att man startar i positinen högst upp och sakta släper ner sig, det tar också riktigt bra, då kan man träna tills man orkar dra upp sig själv. Eller med hjälp av fötterna i gummiband :)

Det är riktigt skitväder här med regn och snöslask så jag sprang 5 km inne på löpbandet på gymmet. I övrigt har det varit en dålig träningsvecka med mest tentaplugg och en ridlektion. Kanske hinner klämma in ett pass till i helgen iaf :)

Jag hoppar in i tråden igen, behöver någon sorts stöd i matkampen och har ingen sådan i vården nu. Min terapeut är gravid och slutar nu och öppenpsyk vill inte ge mig någon ny psykolog. De säger att de bara väntar på att jag ska falla tillbaka och att det är så att vissa människor (som jag) måste lära sig att leva med att vara sjuk (har ju anorexi, bipolär och ev någon annan diagnos som ska utredas vartefter) och att de aldrig blir friska. Och att terapi därför är onödigt för mig. Att terapi hjälper just när jag får den, att terapin är som att ha mig kopplad till en respirator. När jag får terapin fungerar det bättre men tar man bort den faller jag tillbaka precis som att en respirator bara fungerar som livsuppehållande men att man slutar andas när man stänger av den. Rent logiskt borde jag då alltså få fortsätta med terapi för att inte falla tillbaka men nej, dom anser det onödigt och har bestämt att jag ska få gå på stödsamtal istället för att få behandling. Stödsamtal med en som har noll kompetens kring anorexi eller någon form av ätstörningar. Och som min förra terapeut försökte förklara så är jag inte klar med terapin, jag har varit svårt sjuk i ätstörningar i 10 år och har haft svår anorexi i ca 7,5 år och det tar tid att bli frisk. Men dom lyssnade varken på henne, mig eller min mamma.

Så nu står jag ensam, jag ska ensam hålla koll på vikten, matscheman, hantera alla känslor och utmaningar. Måste jag nämna att jag är livrädd?

Det går lite halvdant, det enda som hindrar min vikt från att rasa är att näringsdryckerna. Tar 2 stycken per dag, det blir 600 kcal. Utöver dom är det inte mycket att skryta med, får inte till varken bra lunch eller middag.

Mitt mål just nu är att inte gå ner i vikt, att försöka hålla den vikten jag är på nu. Ska upp lite till egentligen och det är väl en bonus om jag klarar det men för att vara realistisk har jag satt som mål att inte tappa i vikt.

Ska fundera ut flera små mål som jag ska utmana mig med.

Hoppas det är ok att jag hoppar in här igen?

Alltså ibland är allt så jävla bra! ridningen gick kanon, fast att jag hade en häst jag inte klickat hundra med. Det var hoppning och vi skulle byta galopp i hoppet.

Allt kändes skitbra och sista hoppet fick vi själva välja hinder. Jag, fegisen på ponny, valde det högsta och bredaste hindret som vi inte hoppat tidigare under lektionen!:bump::bump:

Jag hoppar in i tråden igen, behöver någon sorts stöd i matkampen och har ingen sådan i vården nu. Min terapeut är gravid och slutar nu och öppenpsyk vill inte ge mig någon ny psykolog. De säger att de bara väntar på att jag ska falla tillbaka och att det är så att vissa människor (som jag) måste lära sig att leva med att vara sjuk (har ju anorexi, bipolär och ev någon annan diagnos som ska utredas vartefter) och att de aldrig blir friska. Och att terapi därför är onödigt för mig. Att terapi hjälper just när jag får den, att terapin är som att ha mig kopplad till en respirator. När jag får terapin fungerar det bättre men tar man bort den faller jag tillbaka precis som att en respirator bara fungerar som livsuppehållande men att man slutar andas när man stänger av den. Rent logiskt borde jag då alltså få fortsätta med terapi för att inte falla tillbaka men nej, dom anser det onödigt och har bestämt att jag ska få gå på stödsamtal istället för att få behandling. Stödsamtal med en som har noll kompetens kring anorexi eller någon form av ätstörningar. Och som min förra terapeut försökte förklara så är jag inte klar med terapin, jag har varit svårt sjuk i ätstörningar i 10 år och har haft svår anorexi i ca 7,5 år och det tar tid att bli frisk. Men dom lyssnade varken på henne, mig eller min mamma.

Så nu står jag ensam, jag ska ensam hålla koll på vikten, matscheman, hantera alla känslor och utmaningar. Måste jag nämna att jag är livrädd?

Det går lite halvdant, det enda som hindrar min vikt från att rasa är att näringsdryckerna. Tar 2 stycken per dag, det blir 600 kcal. Utöver dom är det inte mycket att skryta med, får inte till varken bra lunch eller middag.

Mitt mål just nu är att inte gå ner i vikt, att försöka hålla den vikten jag är på nu. Ska upp lite till egentligen och det är väl en bonus om jag klarar det men för att vara realistisk har jag satt som mål att inte tappa i vikt.

Ska fundera ut flera små mål som jag ska utmana mig med.

Hoppas det är ok att jag hoppar in här igen?
Självklart är du välkommen här!
Men jag tycker att ni ska fortsätta kämpa för att du ska få någon kunnig att gå till, det behövs ju. Går det inte att fixa något via enheten du gick hos förut? Alltså inte på plats där, men dom kanske vet någon bra lösning?

Träningen för mig denna veckan har bestått av tre stycken dressyrpass på hästen. Inte supersvettigt kanske, men jag tänker att man tränar ändå balans, koordination och stabilitet! Så bättre än att sitta i soffan. Har varit lite förkyld och har verkligen inte tid att bli sjuk, så jag ville inte träna något hårdare pass med risken att förkylningen bryter ut på riktigt... Maten har väl gått ok iallafall, ligger nog runt plus minus noll och står still i vikt. Nyttig mat men lite onyttigt som pepparkakor och glass däremellan ^^

@Queen Dressyrpass tycker jag absolut räknas som träning, efter en ordentlig genomkörare är åtminstone jag helt slut ;)

Löpning idag, 6 km i lugnt tempo blev det. När jag började springa förra måndagen klarade jag knappt av 3 km... Jag trodde att programmet jag följer skulle vara för tufft så här i början, men kroppen verkar hänga med bra så jag kör på. Nu blir det helgvila, men om det är bra väder blir det kanske en långpromenad på "the common". Trevlig helg alla! :)

Självklart är du välkommen här!
Men jag tycker att ni ska fortsätta kämpa för att du ska få någon kunnig att gå till, det behövs ju. Går det inte att fixa något via enheten du gick hos förut? Alltså inte på plats där, men dom kanske vet någon bra lösning?
Tyvärr är den kontakten helt avslutad, jag tillhör en annan kommun än den jag gick hos tills nyligen och de gjorde ett undantag så jag fick gå kvar hos henne även efter att jag slutat dagvården i den kommunen. De från den enheten var med på mötet med öppenpsyk här men lyckades inte få dom att förstå eller lyssna på hur viktigt det är med fortsatt hjälp. Dom ser bara pengar i allt. Jag ska kolla upp lite alternativ nästa vecka, se om jag kan skriva över mig från det ena vårdbolaget i kommunen (det privata jag går till) till landstinget. Får se om de har något att erbjuda mig och väntetider och så.

Nu på kvällen har jag iaf fått i mig både näringsdryck och kvällsmellanmål, de övriga måltiderna gick inte så bra, eller ungefär som vanligt men jag försöker se det positiva och det är att jag klarade kvällsmelliset.

Tyvärr är den kontakten helt avslutad, jag tillhör en annan kommun än den jag gick hos tills nyligen och de gjorde ett undantag så jag fick gå kvar hos henne även efter att jag slutat dagvården i den kommunen. De från den enheten var med på mötet med öppenpsyk här men lyckades inte få dom att förstå eller lyssna på hur viktigt det är med fortsatt hjälp. Dom ser bara pengar i allt. Jag ska kolla upp lite alternativ nästa vecka, se om jag kan skriva över mig från det ena vårdbolaget i kommunen (det privata jag går till) till landstinget. Får se om de har något att erbjuda mig och väntetider och så.

Nu på kvällen har jag iaf fått i mig både näringsdryck och kvällsmellanmål, de övriga måltiderna gick inte så bra, eller ungefär som vanligt men jag försöker se det positiva och det är att jag klarade kvällsmelliset.
Bra, ge inte upp! Klart du ska ha någon bra att prata med öga mot öga.

Att du klarade kvällsmålen är alltid nåt! Ett steg åt rätt håll. Hur ser planen ut för morgondagen?

Igår kände jag att kroppen var lite seg, struntade i att träna, och mycket riktigt: Idag vaknade jag med förkylning, ont i halsen och huvudvärk :down: Blääää. Ska traska omkring på stan med systrarna idag, men det får ju bli rätt lugnt.

@Mineur jag har ju tränat styrketräning hyfsat regelbundet i några år (i alla fall vintertid), men aldrig tränat chins förrän i år. Jag köpte gummiband i våras och började köra med dem. Efter några veckor kunde jag göra en oassisterad (det var guld värt att få in tekniken med gummibandet, annars hade jag nog inte fixat fria chins alls) och sen har jag tränat med banden samt gjort "hoppchins", dvs hoppat upp. Nu försöker jag köra 10 reps x 10 set en gång i veckan, då kör jag fria så långt jag orkar och sen avlastar jag med banden.

Köp gummiband och testa!

@Qelina, jag har inga bra tips att komma med tyvärr, men jag har tänkt på dig och undrat hur det har gått, och håller alla tummar för att det ska lösa sig med en kontakt.

@imrahil, min mörkerrädsla är nog inte direkt kopplat till mörkret i sig, utan mer till de (människor) som kan gömma sig i mörkret, i och med att det är helt stendött här på vintern och ingen skulle höra om jag skriker. (Ja, jag tror alltid det värsta.) Jag är inte alls rädd om jag har någon med mig. "Problemet" med lunchpausen i pluggandet är att det är då jag åker till stallet, men jag får försöka kasta om schemat lite. Eller tjata på mina familjemedlemmar så att de släpar sig ut och gör mig sällskap. :p

Det har inte gått så bra med maten idag tyvärr, det som är så jobbigt är att jag ju kortsiktigt mår bättre när jag äter lite mat än om jag äter mer. Det som är svårt att hantera och ta in är att det ju är tvärtom långsiktigt sett, att ju mindre jag äter desto sjukare kommer kroppen bli och jag kommer orka mindre. Nu när jag äter mindre mat så får jag en kick av att klara mig på så pass lite och att inte känna behov av mer mat. Fel, fel, fel. Lunchen och middagen var katastrof idag men kvällsmålet som är kvar ska jag klara även idag.

Vad motiverar er att göra era förändringar när det gäller kost och motion? Vad får er att kämpa vidare när motivationen tryter eller när det känns som att ni inte klarar av det ni vill? Vet ni alltid vad målet med det ni gör är?

@zassoo Segt med förkylning!

KL

Träningsvärk i armar och axlar från igår, gött! Imorgon är det dax för ett benpass till, längtar! :D

Har börjat märka skillnad i kroppen efter styrketräningen, så sjukt roligt! Och så kul att gå framåt tyngdmässigt med, gör nu hela repetitioner på 90 kg, för 4 veckor sen var det 70. Så det går snabbt upp! :banana:

Vaknade av träningsvärk i rumpan. Detta bådar inte gott för morgondagen då den värsta värken kommer senare. Tunga utfall i smithen är nog orsaken:up: Hade tänkt springa lite idag men det lutar åt att det blir rygg istället.
Funderar på om jag ska våga mig på marklyft igen?Har inte kunnat/vågat göra det efter axelskadan i april...

Igår flyttade min pojkvän in hos mig så numera är jag sambo (!). Känns finemang det :). Han ligger fortfarande och snarkar men jag har precis druckit en kopp kaffe med tillhörande chokladbit som pre-morgonlöpningsmål. Ska ut och kuta 16 km i skogen med en kompis nu, det blir fint det. Skönt att känna sig utvilad trots att klockan inte är 8 än . Jag gillar vintertid! (Nu låtsas vi inte om eftermiddagsmörkret....)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 945
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 519
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 397
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 570
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Israel vs. stora delar av världen
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur