Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv har jag precis börjat med min utmaning mot mig själv. Under de kommande 4 veckorna ska jag köra minst 20 dagar (dvs 5 dagar/v) där jag gör 50 repetitioner av följande övningar:
Armhävningar
Bicepscurls med hantlar
Rygglyft
Ryggliggande benlyft
Sidliggande benlyft
Knäböj/utfallssteg
Bicyclecrunches
Tåhävningar

Blev klar på 30 minuter idag. Himla smidigt att kunna byta övning när en muskelgrupp är slut, så det inte förloras någon tid i onödan ;)

Är du medlem på endo? Annars får du fixa det först, gå sen in på länken så ska det finnas en knapp där det står "Join", då är det bara att trycka på den :)

Ja det är jag, gick in på en annan utmaning och kollade nu och där fanns en knapp, men inte för den här. Är det möjligt att du har råkat göra utmaningen för endast inbjudna eller något sånt?

Idag var min parallell-kollega iväg på en rättegång så jag fick vackert träna på egen hand. Körde mage och det kändes okej men jag är rädd att jag inte kommer ha träningsvärk imorgon :crazy:

Ja det är jag, gick in på en annan utmaning och kollade nu och där fanns en knapp, men inte för den här. Är det möjligt att du har råkat göra utmaningen för endast inbjudna eller något sånt?
Just jäklar, du är inte i Sverige va?
Ändrade så den är öppen för hela världen nu, ni andra får hjälpa till att kolla så ingen obehörig hoppar in i vår utmaning ;)

Min insats ikväll var att baka bullar. :angel:

Men jag tror det blir pilates på gymmet på onsdag (kommer inte kunna röra mig efteråt gissat jag :p) och i helgen ska jag rida båda dagarna. :love: och jag gick en minirunda på typ 1,3 km innan jag bakade bullar. Många bäckar små till starka tåliga knän, och lite mer muskler nån gång hoppas jag!

Träningsvärksgrad idag: seriös.

Hej beachisar!!

Jag tittar in för att säga lite halvt hejdå för ett tag framöver. Om en vecka åker jag och min pojkvän på en enkelbiljett till Melbourne för att leva och resa i Australien för ett år framöver (working holiday-visa). Efter Australien är förhoppningen några månader på Nya Zeland, och sen ev Asien om lust och pengar finns kvar:) Så det kommer ev bli svårt att hålla takten med er i tråden, hinna gå in och läsa och skriva som jag har gjort.

Min förhoppning är att jag ska fortsätta att springa en del, iaf nu i början innan det blir alldeles för varmt, samt fortsätta yoga. Har tom köpt en rese-yogamatta för ändamålet (http://www.manduka.com/us/shop/categories/products/mats/eko-superlite-travel-mat/) så jag hoppas att den ska komma till användning!

Ni får kämpa på här hemma med träning och kost och allmänt mående, kommer säkert titta in ibland!

Kram!

Jag började dagen med yoga, det var skönt. Ikväll blir det hoppträning, brukar vara jobbigt :D

Maten är verkligen sådär. Jag äter ganska bra vanliga måltider, men skräp där emellan. Suck :p Men det reder sig väl. Ibland säger jag emot godismonstret, ibland låter jag det hållas. Vi kan väl kalla det balans ;)

Det låter så härligt @Trollunge :) Hoppas allt blir toppen!!

------------------------
Jag hostar och snorar sådär lite lagom, men känner mig inte speciellt sjuk så jag kör på ikväll på gruppträningen ändå. Och nej, jag har noll och inget halsont ;)

Men innan dess ska jag spendera pengar, massor av pengar. På Egypten-resan! :banana:

Åh vad underbart det låter @Trollunge, men vi kommer att sakna dig här i tråden ju! Ha det fantastiskt och kika gärna in och uppdatera en gång ibland så att vi andra kan få något att vara avundsjuka på! :D

Har bestämt mig för att börja summera mina träningsveckor igen, gjorde det rätt aktivt före sommaren och förstår inte varför jag slutade egentligen... Men nu när jag ser att några andra av er gör det så blev jag inspirerad :) Alltså:

Måndag: Bootcamp (helkroppspass med en hel del cardio) och sedan Abs Attack (core core core).
Tisdag: Långt men lugnt pass med fokus axlar, bröst och triceps. Fruktansvärd träningsvärk i mage, rygg och armar från dagen innan.
Onsdag: Vila, fortfarande träningsvärken från helvetet.
Torsdag: Kortare benpass; fokus rumpa och lår.
Fredag: PT-pass med fokus mage och armar.
Lördag: Vila.
Söndag: Överkroppspass med fokus axlar och bröst.

Totalt 5 gympass vilket jag är jättenöjd med, och samtliga kändes väldigt roliga. Inte jättebra vecka matmässigt, men ändå okej liksom. Det blir nog inte tid till lika många pass denna veckan, men åtminstone 3 ska jag nog kunna klämma in! Idag är det dock vila och examensarbete som gäller för hela slanten...

Jag gillar träningsvärk men egentligen är det ju ingen måttstock för hur bra träningen är!

Precis. Jag tillhör den sorten som får träningsvärk när jag kör någon ny träningsform eller haft uppehåll ett tag, annars händer det snudd på aldrig. Andra får träningsvärk varenda gång de tränar, så det verkar vara högst individuellt. Något mått på träningseffekten har dock, mig veterligen, aldrig kunnat påvisas.

Vill bara meddela att jag återtagit min första delmålsvikt igen efter att jag lyckats gå upp i vikt:bump: Jag hade tidigare tappat några kilo men igår när jag vägde mig var jag tillbaka igen, bara 2 hg ifrån den vikten jag har som delmål. Nu är jag tillbaka på rätt väg.:banana:

En näringsdryck plockas bort och nu måste jag få till middagarna, jag har inte ätit middag på flera dagar, har hoppat över den helt och innan dess åt jag bara några små portioner grönsaker i flera månader men nu när jag tar bort näringsdrycken på kvällen har jag inte råd att slarva med middagen så ska försöka få i mig något iaf. Kommer inte bli perfekt men till att börja med ska jag vara nöjd bara jag äter något, vad som helst, även om det blir väldigt lite. Sen ska jag öka kraven på att det ska bli mer "matigt".

En näringsdryck ska jag ha kvar ett tag till, får se vad vikten säger nästa vecka, har jag gått upp då med plockar jag bort det sista näringsdrycken också, jag ska låta mig själv vila på den här vikten ett tag. Och jag ska ge mig själv den belöningen jag längtat efter jätte länge men inte kunnat göra eftersom kroppen förändrats hela tiden. Jag ska köpa ett par nya svarta jeans från Cheap Monday, mitt favoritmärke på jeans. För det är jag värd. (Fast har inte råd just nu egentligen men jag har ju lovat mig själv och löften måste man väl hålla? :p)

Alla tankar på att gå ner i vikt eller på att jag är tjock ska jag försöka kasta bort i den mentala soptunnan. Jag är BRA som har klarat att gå upp i vikt. Och jag är helt NORMAL och inte tjock.

Apropå träningsvärk så kan jag knappt gå pga träningsvärk insida lår. :p Fy sjutton! Att börja rida efter nästan två års uppehåll är inte nådigt.

Veckoplanen har ändrats lite. Det blir gym idag och torsdag istället för pilates i morgon. Och i helgen ska jag rida båda dagarna. :love: :eek: :D

Har för övrigt ett bra mål att uppnå: Jag ska kunna få på mig mina ridstövlar igen! I dagsläget omöjligt. De var mycket tighta när jag köpte dem och en period då jag red och var aktiv som mest satt de nästan lite löst. Schysst mål tycker jag!

Senast ändrad:
Haha @Chili, då har vi samma problem idag. Jag kan knappt gå för träningsvärken i insida lår. Där ser man hur effektivt det var att stå i lätt sits upp och ner för den där backen.

Idag har det blivit långtur med ponnyn och en stallkompis. Jag är så förbaskat nykär i min häst efter flytten så det finns inte. :love: Vi var ute i trafiken, och det kom bilar och körde om henne nära bakom (det hon varit mest rädd för), och första gången ryckte hon till lite, de övriga gångerna lunkade hon bara på. Tycker det blev väldigt tydligt hur nyttigt det ändå är för unghästarna att ha sällskap av en äldre, trygg häst i början = det min häst aldrig fick. Det enda hon blev rädd för på riktigt var en gris som vi red förbi som skrek och sprang runt. Jag blev minst lika rädd, jag har aldrig hört en gris låta på det sättet. :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 975
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 531
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 402
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 606
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31