Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hehe :D Orientering är ganska kul, förutom att jag alltid gör åtminstone en stor bom :mad::angel:

Vad kul med medryttarhäst! Vad är det för någon? :)

Äsch så länge det är roligt så. :)

En äldre dam med mycket energi som ska ridas igång. :) blev helt slut av dagens korta tur, så vi är nog två som behöver komma igång! Herregud. Är det såhär jobbigt att rida? Jag har just uppgraderat min bild av mitt tidigare jag, speciellt då jag hade tre hästar... jag hade ramlat ihop som en blöt fläck idag bara av stallskötseln för dem och någon skrittrunda. :o

Spinning idag :love:

Ska försöka gå på spinning på tisdag också och sen blir det väl någonting (kanske spinning då med? :D) på torsdag och sen tänkte jag försöka dra ett helkroppspass på gymmet på torsdag. Känns helt okej att träna 3 dagar en tenta-vecka :)

Idag har jag ridit min blivande medryttarhäst :D Och så avslutade jag kvällen med ett core-pass på 55 min. Nu är jag äntligen frisk nog för att träna igen så det ska jag roa mig med nästa vecka :)

Red två hästar i fredags, ett pass hoppning och ett pass dressyr ;) helt slut i magmusklerna... Så det är ju bra! Och dansade igår! Idag har det inte blivit någon träning men ska försöka få till något imorgon. Kämpa på allihopa! Tycker ni håller ett grymt bra fokus och jag läser och läser för inspiration och pepp även om jag inte skriver så ofta!

Längesen jag yttrade mig här.. läser i smyg.. :p

Någon som har erfarenhet av dessa (skitsnygga) tights?
bd-aqua-tights.jpg

Blonde Destroyer heter märket och det står inte så mycket på deras hemsida, ska maila dem och fråga, men alltid bra att höra omdöme av folk som testat produkten ifråga också ju! :)

Jag har tydligen börjat köra min egen variant av 5:2 dieten, fem dagar nyttigt i veckorna och två dagar lite vad som helst på helgerna... :idea: :o :D

Längesen jag yttrade mig här.. läser i smyg.. :p

Någon som har erfarenhet av dessa (skitsnygga) tights?
bd-aqua-tights.jpg

Blonde Destroyer heter märket och det står inte så mycket på deras hemsida, ska maila dem och fråga, men alltid bra att höra omdöme av folk som testat produkten ifråga också ju! :)

Har en fd kollega som lovordar dem och säger att det är de bästa och skönaste hon haft. Hon är dock sponsrad av dem, så tja... Vet inte hur tillförlitligt det är :p

• Gilla
Reactions: WS6
@zassoo det låter jättekul! Inte så lätt i mörkret.

Igår

Ikväll får jag sällskap med en kompis ut och springa. Det blir en skogstur samt lite styrka efteråt.

@zassoo det låter jättekul! Inte så lätt i mörkret.

Igår

Ikväll får jag sällskap med en kompis ut och springa. Det blir en skogstur samt lite styrka efteråt.
Gick ju sådär att ändra. Men igår blev det en kort skogstur med ganska trötta ben.

Resten av veckan skall innehålla ett pass styrka i någon form och två löppass varav ett backpass och ett springaruntochkkollapånyttställe-pass, förhoppningsvis någonstans i huvudstaden.

@GoLightly och @imrahil
Jo då, jag masade mig iväg till gymmet igår morse minsann! :) Det ligger i samma byggnad som jobbet, så det fanns verkligen inga sådana skäl att skippa det :p

Hade ett superskönt morgonpass och det var så roligt, sådär så att jag fick stoppa mig själv efter ett tag för att jag inte hade tid med fler övningar. På så sätt känns faktiskt oplanerade pass roligast och bäst för mig, för då blir det att jag liksom lägger till övningar för att "äsch jag är ju ändå här, och den där är ju faktiskt väldigt rolig och effektiv" samtidigt som jag ändå ser till att träna allsidigt liksom.

Blev två personliga rekord i går - 10 x 35 kg bänkpress och 10 x 30 kg axelpress. Jag har ingen aning om ifall det är mycket eller ej, men med tanke på att jag för två veckor sedan knappt orkade 10 x 25 kg bänkpress och att axelpress med 20 kg tidigare känts svinjobbigt så har jag ju bevisligen utvecklats på något vis. Eller bara skaffat mig lite mer självförtroende och jävlaranamma :p

Idag blir det i vanlig ordning Bootcamp följt av Abs Attack, det har jag längtat efter sedan förra veckan! :bump:

Jag ska springa till jobbet imorgon! Cykla gör jag ju titt som tätt; det är ungefär 25 km beroende på vilken väg jag väljer men imorgon ska jag och en professor på min institution springa (!) med start kl 07:00. Jag är peppad, haha! :bump:

Det enda "orosmolnet" är att jag lämnade blod idag (det borde alla göra, verkligen superenkelt men ändå livsviktigt!) och förra gången jag lämnade blod var jag lite seg dagen efter när jag sprang. Dock så gällde det mer vid höga pulsnivåer och vi kommer hålla ett mycket moderat tempo imorgon, så jag tror att det ska gå bra. Får se till att dricka lite extra idag så att jag inte får vätskebrist.

Summering av förra veckan:
11 km powerwalk, en lugnare promenad med hästen på cirkus en halvtimme, ett kortare dressyrpass (dock inte på min häst, så bara det att det var en ny, mycket större, häst gjorde det svinjobbigt) och två utritter, där jag åtminstone vid det ena tillfället faktiskt red lite mer "seriöst" och inte åkte häst. Halvnöjd, hästen vilade lite i början av veckan som följd av flytten, så med henne hade jag inte kunnat göra mer än vad jag gjorde. Jag måste, måste, måste däremot bli bättre på att ta mig iväg utanför stallet.

Den här veckan rivstartades med att träna klättring med hästen mitt på dagen. Hon behöver definitivt träna på det både för ryggmusklerna och för att hon ska lära sig vart hon sätter fötterna i nerförsbacken. På förra stallet fanns en jättebra klättergrop i ett sandtag, men det var så långt dit att det aldrig var aktuellt med unghästen, hon hade blivit trött både fysiskt och psykiskt bara av själva ridturen dit. Här finns det däremot en brant backe precis bredvid hagen. Perfekt, hon blir inte trött av att ta sig dit och därifrån, och vi kan avsluta med att skritta ut en liten bit på långa tyglar för att skritta av, istället för att ha en transportsträcka på en timme. :up: Jobbigast var det nog för mig, mina lår var inte vänner med mig efteråt. Jag avslutade stalltrippen med att mocka fyra boxar och bära vatten till fyra hästar. Jag har haft helinackordering på förra stället, och det är väl egentligen meningen att jag ska ha det här också, men eftersom jag fick en möjlighet att komma undan lite billigare i pris under tiden det var uppsägningstid på förra stallet (alltså den tid jag måste betala dubbel hyra), om jag hjälpte till med stallsysslor vid behov, så har jag alla boxarna då och då. Jag är nog en sjuk människa, men jag har faktiskt saknat mockningen... :o

@Kiwifrukt Vad perfekt att ha klätterbacke så nära!

----------------------

Jag ska försöka få till lite lågintensiv träning i veckan. Yoga, promenader, lätt styrka, kanske springa litegrann. Börja komma tillbaka. Blir mycket ridning i veckan också! Ska träna både hoppning och dressyr och sen rida ett pass ytterligare på medryttarhästen, dessutom rida grannens häst ett par gånger. :)

Jag är nog en sjuk människa, men jag har faktiskt saknat mockningen... :o

Haha! Jag var och hälsade på i mitt gamla stall igår och mockade en box av bara farten:-)

Så trött. Det är mörkt. Fryser när jag går upp och när jag byter om och när jag duschar. Varenda år vid den här tiden undrar jag hurihelvete jag ska överleva vintern. Sen brukar det ju faktiskt gå bra trots allt:D

Schysst med transportlöpning @snow ! Har lite för långt för att springa hela vägen och sen orka jobba:down:

Någon som är bekant med Ursvik?

5 km löpning idag, skulle ha tagit det lite lugnt men kändes rätt bra så körde på som vanligt istället. Känns som att jag håller på att sätta lite muskler igen :) Det känns att hösten är är nu, är rätt kyligt ute...

Fixade en utmaning för november, för det fanns väl ingen sån redan?
Bjöd in de som jag har som vän på endo, övriga får gå via länken :) :

http://www.endomondo.com/challenges/19038095

Hur gör man för att gå med? Gick in på sidan, men ser bara sammanfattning av utmaningen?

Jag är nog en sjuk människa, men jag har faktiskt saknat mockningen... :o

Jag saknar också att mocka, har knappt gjort det sedan jag slutade hos medryttarhästen för ett par år sedan. Det är liksom meditativt plus att man får läckra armar :p

Jag saknar också att mocka, har knappt gjort det sedan jag slutade hos medryttarhästen för ett par år sedan. Det är liksom meditativt plus att man får läckra armar :p
För mig är det ju drygt två månader utan mockning nu (och ridning på väldigt snedstark häst) och jag börjar redan bli mer jämnstark i axlarna! Det tycker jag är fascinerande :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 975
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 531
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 402
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 606
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31