Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag fotat de andra tightsen också. Windproof ska dom vara. Fodrade på framsida lår, med något som påminner om neopren. Assköna! (och i helt rätt storlek!)
Nu ska jag plocka fram min träningsmatta och sätta igång med dagens utmaningsrepetitioner. Dock i ett par andra tights.
mida_4137.jpg

Diskreta reflexer har dom också. Länkar till en bild tagen med blixt, för att inte göra detta allt för mycket till en shoppingtråd :p
Bildlänk

Ingen löpning än idag, är kallt både inne och ute så känns inte jättepepp just nu, men jobbar på det...

Blev ingen shopping heller då internet tog slut på telefonen och jag inte vet var några sport eller ridsportsbutiler ligger än, gör kanske ett nytt försök i morgon eller till helgen och hoppas på bättre lycka då.

Gym-pepp tack! Borde verkligen åka dit efter jobbet. Ska bara undvika att dö efter jobbet! Fick mig en snabb och kort promenad på lunchen men måste träna och bli svettig också!

Just nu har jag dock eftermaten-koma. Blöööh.

Gym-pepp tack! Borde verkligen åka dit efter jobbet. Ska bara undvika att dö efter jobbet! Fick mig en snabb och kort promenad på lunchen men måste träna och bli svettig också!

Just nu har jag dock eftermaten-koma. Blöööh.
Åk dit, träna och njut! :up:

Själv hoppas jag att det här snöblaskregnet ska ha gett sig tills jag ska ut och gå när dottern är på gympa. Det är inte så lockande där ute just nu direkt... :meh:

@Ninnurur, snö? :eek: Jag håller hysteriskt för öronen så fort jag hör det ordet på vädret på tv, och lever i förnekelse om hur långt fram på hösten vi egentligen är.

Jag försöker få mig själv att gå ut i förrådet och hoppa i de iskalla ridkläderna för att åka och mocka. Hästen vilar idag, så det blir bara stallsysslor, och det är så förbaskat svårt att ta sig ut när man tittar ut genom fönstret och det ser så där regntungt och trist och kallt ut ute. Det här är verkligen inte min årstid. :cautious:

@Kiwifrukt - alltså, snö i den bemärkelsen att det som faller ner från himlen har lättare och mer snöliknande form än vad regn är, men det är mest blött när det landar. Yay typ. Jag har hellre riktig snö än det här faktiskt!

Och det är nu när du säger sånt där och när fd stallkamrater lägger ut bilder på lerinpackade hästar på fb som jag inser att visst, jag saknar min häst, men jag saknar inte att vara hästägare på hösten! :D

Nej, det är nu man får bekänna färg som hästägare. Att ha häst på sommaren är för det mesta rena barnleken, såvida hästen får vara frisk förstås.

@cili, skitsnygga! :)

Kl

Veckans andra gympass gjort. Häck och ben fick jobba ganska hårt, så jag tror att träningsvärken kommer infinna sig imorgon... :p
Nu ska jag snart göra köttgryta! :D

Hej allihopa! Hoppas jag kan få komma in i ert fina gäng! Har följt beachtrådarna pinsamt länge, och jag är nästan förundrad över hur fin gemenskap ni har. Och vilken kunskap sen! Ni ska veta att ni hjälpt mig många gånger.

Jag då, har varit sjukskriven de senaste åren och därmed inte kunnat träna. Kroppen börjar i alla fall bli återställd, och jag väntar bara på att bli helt friskförklarad fysiskt, för oj vad jag saknar träningen!
Tränar alltså inte mer än den vanliga vardagsmotionen som brukar vara långpromenader med hunden och så den dagliga skötseln av mina hästar.
Kosten behöver till stor del styras upp, och det hoppas jag ger sig när träningen kommer in ordentligt.
Mitt mål är att få en fin och sund balans och hitta någon träningsform som är kul utan prestation eller tvång.
Innan jag blev sjuk sprang jag en del, och det är något jag hoppas kunna ta upp inom en snar framtid. :)

Hej allihopa! Hoppas jag kan få komma in i ert fina gäng! Har följt beachtrådarna pinsamt länge, och jag är nästan förundrad över hur fin gemenskap ni har. Och vilken kunskap sen! Ni ska veta att ni hjälpt mig många gånger.

Jag då, har varit sjukskriven de senaste åren och därmed inte kunnat träna. Kroppen börjar i alla fall bli återställd, och jag väntar bara på att bli helt friskförklarad fysiskt, för oj vad jag saknar träningen!
Tränar alltså inte mer än den vanliga vardagsmotionen som brukar vara långpromenader med hunden och så den dagliga skötseln av mina hästar.
Kosten behöver till stor del styras upp, och det hoppas jag ger sig när träningen kommer in ordentligt.
Mitt mål är att få en fin och sund balans och hitta någon träningsform som är kul utan prestation eller tvång.
Innan jag blev sjuk sprang jag en del, och det är något jag hoppas kunna ta upp inom en snar framtid. :)
Välkommen hit! Klart du får komma med i vårt gäng, det är bara att ta plats :)

Välkommen till en enormt mysig tråd! :)

Välkommen hit :)

Jag funderar på hur jag ska göra med träningen nu. Jag har gått upp till den vikten då jag får träna igen. Tog kontakt med sjukgymnasten nu och ska börja på gymmet igen, nästa vecka går inte för då är jag iväg med plugget men veckan efter det blir det av. Sen funderar jag på att börja dansa Zymba en gång i veckan, men grejen är den att det blir väldigt dyrt att betala per gång, 90 kr/gång vilket blir 360 kr/månad vilket låter lite men för mig som bara har halvt studiebidrag på 1400 kr och lever på det och sparpengar är det mycket pengar. Årskortet innebär att jag som student skulle behöva betala 280 kr/månad så det skiljer ju mycket, samtidigt vet jag inte om jag vågar binda upp mig i ett år... Jag vet ju aldrig hur jag kommer må varken fysiskt eller psykiskt.

Och jag vet inte om jag först ska försöka vara stabil på den här vikten ett par veckor innan jag börjar träna eller om jag ska börja nu direkt. Önskar så mycket att min terapeut var kvar, behöver stöd i hur jag ska tänka :( Fördelen med att börja träna är att jag kommer känna att jag har nytta av min kropp, jag kommer uppleva den som mer positiv när jag känner att den kan göra roliga saker nu när den väger mer och att jag blir glad när jag dansar. Nackdelen är väl ifall jag börjar förtidigt och det blir ett tvång eller att kroppen inte riktigt hämtat sig än eftersom jag precis nått den här vikten eller att jag får svårt att inte gå ner i vikt om jag rör mig mer. Svårt, svårt. Men lite dans borde ju inte kunna skada, skulle vara annorlunda om jag började träna i syfte att ändra kroppen men nu är det ju för att det är roligt med zumba och gymmet är ju för att bygga upp och stärka kroppen.

Vad tror ni? Träning ger ju så mycket positivt och zumba är ju så roligt. Visst borde jag kunna börja direkt när jag gör det av rätt anledning?

Jag funderar på hur jag ska göra med träningen nu. Jag har gått upp till den vikten då jag får träna igen. Tog kontakt med sjukgymnasten nu och ska börja på gymmet igen, nästa vecka går inte för då är jag iväg med plugget men veckan efter det blir det av. Sen funderar jag på att börja dansa Zymba en gång i veckan, men grejen är den att det blir väldigt dyrt att betala per gång, 90 kr/gång vilket blir 360 kr/månad vilket låter lite men för mig som bara har halvt studiebidrag på 1400 kr och lever på det och sparpengar är det mycket pengar. Årskortet innebär att jag som student skulle behöva betala 280 kr/månad så det skiljer ju mycket, samtidigt vet jag inte om jag vågar binda upp mig i ett år... Jag vet ju aldrig hur jag kommer må varken fysiskt eller psykiskt.

Och jag vet inte om jag först ska försöka vara stabil på den här vikten ett par veckor innan jag börjar träna eller om jag ska börja nu direkt. Önskar så mycket att min terapeut var kvar, behöver stöd i hur jag ska tänka :( Fördelen med att börja träna är att jag kommer känna att jag har nytta av min kropp, jag kommer uppleva den som mer positiv när jag känner att den kan göra roliga saker nu när den väger mer och att jag blir glad när jag dansar. Nackdelen är väl ifall jag börjar förtidigt och det blir ett tvång eller att kroppen inte riktigt hämtat sig än eftersom jag precis nått den här vikten eller att jag får svårt att inte gå ner i vikt om jag rör mig mer. Svårt, svårt. Men lite dans borde ju inte kunna skada, skulle vara annorlunda om jag började träna i syfte att ändra kroppen men nu är det ju för att det är roligt med zumba och gymmet är ju för att bygga upp och stärka kroppen.

Vad tror ni? Träning ger ju så mycket positivt och zumba är ju så roligt. Visst borde jag kunna börja direkt när jag gör det av rätt anledning?

Kan det funka för dig att träna varannan vecka? Så blir det lite billigare samt att du kanske inte går ut för hårt i början och kommer in i dåliga mönster och så har du något att se fram emot. Hade jag varit du hade jag nog väntat någon vecka iaf innan jag börjat träna.

Go go go @Chili det är oftast jobbigare mentalt att ta sig dit än vad det är att träna. Det kommer att kännas gött när du väl är där :)

@Qelina, åh, vad svårt, jag vet inte alls vad jag ska säga. Känner du att träningen, med handen på hjärtat, skulle vara för att du mår bra av träningen, eller är det ätstörningen som mår bra av att du kan träna? Där tycker jag, som total lekman, att avgörandet ligger. Mår du bra av att träna, och därmed får bättre ork att kämpa med ätstörningen, så ska du självklart göra det. Om det finns minsta lilla risk att du tar till träningen som ett medel för att fortsätta göda ätstörningen, ska du nog vänta. Tycker det är helt galet att du måste klara dig utan terapeut, hur tänker de egentligen?

Blev ingen löpning alls igår men tog igen det imorse istället. Känner mig inte alls nöjd, varken med att jag inte lyckades hålla planen för passet eller min prestation. Planen var 1 km uppvärmning, koordinationslopp, 4 km i snabbare tempo och 1 km nedjogg. Uppvärmningen kändes tung även om det var låååångsam jogging, blev sen för taggad av koordinationsloppen och gick ut alldeles för hårt i de snabbare kilometrarna. Det blev flera korta pauser med promenad för att orka med. Jogga den sista kilometern kändes däremot faktiskt helt ok.

Hann gå hem, duscha och käka ett par mackor innan det var dags att gå till stallet, vet inte riktigt hur jag tänkte med att springa precis före lektion, men det gick ok ändå. Guuuud vad det är roligt att rida :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 945
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 519
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 397
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 570
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Israel vs. stora delar av världen
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur