Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sleepan jag beklagar! Ta hand om varandra.

Kl
Börjar bli rastlös efter träningsuppehåll men känner mig i alla fall frisk igen. Det blir yoga ikväll, cykel imorgon och agility på lördag. Träna på riktigt har jag nog inte tid med förrän på söndag-måndag nånting...

@Sleepan jag beklagar! Ta hand om varandra.

Kl
Börjar bli rastlös efter träningsuppehåll men känner mig i alla fall frisk igen. Det blir yoga ikväll, cykel imorgon och agility på lördag. Träna på riktigt har jag nog inte tid med förrän på söndag-måndag nånting...

Haha, japp:D Jordnötssmör:love:

Tror inte det är farligt alls att träna med träningsvärk men ont gör det ju, speciellt i början som du säger.. Det är typ det bästa med att inte styrketräna för tillfället; ingen träningsvärk:up: Har iofs aldrig gillat träninsvärk faktiskt, det gör ju ont/man känner sig stel o jävlig..:p

Jordnötssmör it is! Jag sitter redan och dreglar vid blotta tanken på kvällsmackan jag snart ska sätta i mig... :d

Träning med träningsvärk visade sig vara precis så obekvämt som jag trodde, men jävlar vad jag sprang idag! De första 10 minutrarna var rätt smärtsamma och tunga, men efter det blev jag så full av adrenalin och endorfiner att jag bara rullade på. Himla himla skönt, men nu vill mina ben ta livet av mig...

Hej!
Jag har bestämt mig för att välkomna mig själv in i beach tråden innan den blir alldeles för lång! ;)
Idag sörjer jag lite att det är min sista dag som svullo, imorgon börjar mitt gymkort gälla och då är det tillbaka till allvarligheten igen.

Har under i stort sätt hela mitt tonårsliv kämpat med diverse ätstörningar, gått från att svälta mig själv till att över äta. Min dåliga relation till mat har lett till att jag har gått upp enormt i vikt men samtidigt fortfarande försöker göra mig av med min mat. Jag har nu äntligen tagit tag i saken och fått en tid på ätstörningskliniken och nu är det dags att må bättre!

Imorgon har jag mitt första spinning pass...Är lagom nervös men tror nog att det ska gå vägen! Antar att man får pausa om orken tar slut? :angel::o

Välkommen hit! Spinning är tufft men oerhört effektivt, och självklart kan du pausa när du vill! Det fiffiga är att du kan "fuska" med motståndet utan att någon annan behöver veta också, så höj/sänk bara precis så mycket som du vill. Och se till att ha roligt och att inte pressa dig allt för hårt, det ska vara kul att träna!

Hoppar in här :)

Kort bakgrundsinfo: För ca 2,5 år sedan var jag i mitt livs form, sedan gick det utför och jag övertränade mig och blev sjuk. Och har inte tränat sedan dess mer än nån enskild löprunda och lite yoga. Så nu ska jag försöka komma igång på riktig. Har en gymintroduktion med en PT inbokad nästa vecka :nailbiting:. (Alltså, egentligen KAN jag ju träna, men känns på något sätt skönt att ha ett stöd första gången som kan sätta nån slags riktlinje på hur jag ska träna. Är nämligen rädd att min "beroendehjärna" ska dra iväg med mig och så sitter jag där med en övertränad och sjuk kropp igen.) Sedan är målet att nu i första stadiet komma iväg på yoga en gång/vecka och gymmet en gång/vecka. Känner att jag nog måste lägga det på den låga nivån bara för att få in en rutin på det. Sedan brukar det liksom vara lättare att öka.

Det jag ska fokusera på träningsmässigt:
- stärka bålen. Har problem med ryggen och pluggar = sitter mycket, ingen bra kombo.
- minnas att träning kan vara KUL inte bara krav och prestation.
- bli smidigare. Har nämligen korta muskler på typ hela baksidan av kroppen. Hej kylskåp!

Sedan har vi det här med kosten. Jag har ett FRUKTANSVÄRT sockerberoende. Alltså, på den nivån att jag kan ha svårt att koncentrera mig om jag är sockersugen men inte får socker. Och här behöver jag era tips. Jag har testat att ha sockerförbud (bryts efter ca 2 dagar), dricka vatten (hjälper 0), tugga tuggummi (hjälper lite, men bara typ några minuter), äta mörk choklad ist (slutar med att jag äter hela kakan och sedan vanligt godis OCKSÅ).

Tips? (Förutom att äta regelbundet och allt det där, det spelar inge roll hur mätt jag är, lite godis eller kakor eller läsk eller chips går alltid ner...)

Välkommen till tråden! Tycker det låter som att du har en bra och sund inställning - håll hårt i den!

Angående kosten och sockerberoendet är jag inte helt rätt person att fråga tyvärr, då jag inte är sockerberoende men heller inte världens mest hälsosamma. När jag ofta blir sugen på något som jag inte ska äta brukar det dock hjälpa att tänka ut något som jag får/ska äta och när. Brukar försöka äta lite men ofta så att det aldrig är långt till nästa mål, och tanken på att jag snart får äta i alla fall - om än något annat än just det jag vill ha - brukar dämpa suget lite och ta bort de allra starkaste känslorna. "Åh vad gott det vore med choklad, men det behöver jag ju inte. Om en halvtimme är klockan 15 och då ska jag ju äta vindruvor!", typ.

Ett annat tankeknep är ett som jag läste i en bok - nämligen det att tänka att du väljer bort sockret istället för att förbjuda dig det. Istället för att tänka "det vore ju gott, men sådant har jag ju sagt att jag inte får äta" kan du tänka "det vore ju gott, men den här gången väljer jag att äta något annat som är bättre för mig istället". Att påminna dig själv om att det faktiskt är ett val som bara du gör och som du dessutom gör för din kropps eget bästa kan hjälpa rätt bra ibland tycker jag!

Det är svårt när suget sätter in, jag vet! Vet inte om något av dessa tipsen faktiskt hjälper när man är beroende på den nivån som du tycker dig vara, men det kan ju vara värt ett försök i alla fall!

Förutom löpning som gick så bra att jag var tvungen att le lite för mig själv den sista kilometern blev det lite annan benträning för min del idag. Körde en riktig killer-övning som herr PT lärde mig - nämligen squat & press. En hantel i varje hand, sedan squat med ass to the grass, och direkt när jag kommer upp på ståendes igen fortsätter jag med en shoulder press. Jag körde 10 reps med 6 kg i varje hand, och efter 3 sets var jag både andfådd och död i såväl axlar som ben. Phuu!

Förutom löpning som gick så bra att jag var tvungen att le lite för mig själv den sista kilometern blev det lite annan benträning för min del idag. Körde en riktig killer-övning som herr PT lärde mig - nämligen squat & press. En hantel i varje hand, sedan squat med ass to the grass, och direkt när jag kommer upp på ståendes igen fortsätter jag med en shoulder press. Jag körde 10 reps med 6 kg i varje hand, och efter 3 sets var jag både andfådd och död i såväl axlar som ben. Phuu!
Sån brukar vi få göra med viktplatta, och upp på tå samtidigt. Asjobbigt! :D

----------------------------

Btw, när man har gjort väldigt mycket marklyft och andra ryggövningar två dagar i rad, då är det ganska så jättejobbigt att stå lutad över badkaret och tvätta håret på en vildunge på den tredje dagen :D

@Mineur Tack! Tänkte nästan det. Jo det är klart, går jag in för hårt för snabbt så brukar det (iaf för mig) sluta med att jag ger upp för att kroppen helt enkelt ger upp och då blir det bara tråkigt.

Har jag tränat nått den här veckan? Nej!
Har jag ätit pannbiff med gräddsås och potatismos med mycket smör, glass, thai-buffé, godis, godis och ännu mera godis? Ja.

Jävla förkylning! Men ska försöka släpa mig iväg till gymmet när den värsta matkoman efter pannbiffen lagt sig...

Idag har jag ridit igen! Fick min nyblivna favorit och han gick sååå fint. Iaf i traven :p
Galoppen är så jävla knepig för han är så lång och stark.

Nöjd med veckan träningsmässigt. Gymmat tre dagar, ridit två. Får se om jag kan klämma in något pass till.

Onyttigt har jag ätit också. Som fan.
Ikväll blir det fika, ostar, kex och säkerligen någon onyttig mat. :p

Här är det lågt idag.
Sambons mamma gick bort igår efter inte särskilt lång tids sjukdom. Så det blev en lång natt med för lite sömn.

Dagen är väldigt oplanerad för min del, men är hos sambons pappa nu iaf, fast själv, då de andra är och träffar folk.
Jag hoppas kunna träna senare faktiskt. Känns som att huvudet behöver det, och även kroppen. Hoppas nästan på att sambon kommer gå på sitt planerade pass han också. Dels för att fokusera på annat en stund och för att han sett fram emot det så mycket...

Alltså, cancer är så jävla mycket bajs. Wäääh.

Förlåt för väldigt opeppigt inlägg.

Beklagar verkligen. :(

Fuck cancer.

Jag överlevde lidingöloppet :D jag var ca 30 sekunder snabbare än förra året, hade siktat på en snabbare tid men mn uppladdning var verkligen inte optimal. Så jag är supernöjd! @imrahil hur gick det för dig?

@fryckan Bra jobbat! :bump: Och du var ju snabbare än förra året, det är ju asbra :D

------------------

Jag struntade som sagt i Lidingöloppet idag, kändes lite tråkigt men det var nog rätt beslut. Istället har jag röjt i garaget och ikväll ska jag försöka yoga lite och kanske ett snabbt pass med styrka.

Igår vad det ju hip hop fest. Vi åt massor av smörgåstårta och marängtårta och dansade tills svetten rann till tonerna av Snoop Doggy, Eminem, TLC, Destinys Child, Salt'N'Pepa mfl. Sjukt kul! :D Och idag hade vi fixardag på dagis, och det fanns en hel smörgåstårta kvar så vi moffade i oss ännu mer :angel: + att jag fick två lådor med mig hem också :D Försökte få dottern att äta av den men fick kommentaren "Mamma, jag vill ha riktig mat..." :eek: Smörgåstårta som är så gott!

Imorrn måste jag försöka komma ut och springa, och göra av med lite smörgåstårta :D

Jag överlevde lidingöloppet :D jag var ca 30 sekunder snabbare än förra året, hade siktat på en snabbare tid men mn uppladdning var verkligen inte optimal. Så jag är supernöjd! @imrahil hur gick det för dig?
bra jobbat!
jag är nöjd! hade 3.30 som mål och spurtade in på 3.28. var inte riktigt beredd på att det skulle vara så trångt hela vägen, men det var roligt ändå. hade en rejäl svacka innan 20 km, men det släppte när jag åt lite.

Min träning går inte alls=/ Motivationen är bortblåst och jag springer inte alls särskilt ofta vilket gör att jag oftare har ont i ryggen. Jag borde alltså springa mer.

Måste sätta upp ett schema för att få det gjort tror jag.

Såhär tror jag det ska vara:
Måndag: Dans
Tisdag: Löpning
Onsdag: Body Balance (efter youtube-klipp)
Torsdag: Löpning
Fredag: Ridning
Lördag: Promenad
Söndag: Löpning

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 906
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 516
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 386
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 434
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka