Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sleepan Beklagar sorgen! Det är verkligen en jäkla skitsjukdom :(

@fryckan och @imrahil Så bra jobbat!

I dag har jag varit iväg på första spinning-passet på 4 veckor :love:
Planen var att ta det lite lugnare än vanligt, evighetsförkylningen är fortfarande inte helt borta, och det gick ganska bra. Till sista intervallen, då kände jag att det fortfarande fanns ork och energi kvar och toppade på 95 % av maxpuls :up: Nu efteråt är jag behagligt trött, inte helt slut, men har definitivt fått ur mig en del av stressen ur kroppen. Älskar vad träningen gör med både kropp och huvud!!

Ni är duktiga och håller igång många av er ser jag!

Skoj att ridningen kändes bra @Sleepan, lite häst-terapi är väl ändå det bästa som finns när man går igenom en massa jobbigt och sorgligt i övrigt? Tänker på dig och din sambo och hoppas att ni tar igenom detta på bästa möjliga sätt!

@Emtherlia Tycker det verkar smart att göra ett schema och ha en plan, det brukar hjälpa mig jättemycket när jag vill komma igång med träningen. Men är du säker på att du inte ska ha någon helt träningsfri dag? Alltså en där du varken behöver promenera, springa eller yoga ifall du inte absolut vill? Du vet ju såklart bäst vad som passar dig, men för egen del älskar jag att ha en dag i veckan där det står LEDIG rakt av - även om jag sedan kanske råkar träna den dagen i alla fall för att jag fick lust. Men att ha något uppskrivet som ett krav/mål exakt precis varenda dag tycker jag ofta känns stressande... Bara en tanke! :)

KL
Jag har Sverige-besök i form av min lilla mamma hela helgen, så här blir det mer shopping, drinkar och god mat än träning är jag rädd. Men åh vad vi njuter av livet! Imorgon ska vi käka brunch på mitt favoritställe innan mamma flyger hem igen, och efter det är tanken att jag ska klämma in ett gymbesök innan jobbet. Lite konditionsträning och lättare alltiallo-styrka får det nog bli, för på tisdag (min födelsedag! :D) är det PT-pass som gäller och vis av erfarenheten vet jag att man inte bör gå dit med träningsvärk någonstans...

@Mineur tack för tips!:) jag funderar lite på att ha min "promenaddag" öppen, alltså att den dagen är vila ok:)

Hur mycket fyller du på tisdag?

Ja men då så, det låter smart! Det är ju underbart med promenader egentligen, så varför inte! :)

Jag blir hela 23 år gammal på tisdag! Känns jättegammalt för att vara mig - jag ser liksom fortfarande ut som när jag var 14... :eek:

Tog en promenad längs den vägen jag och min storhäst brukade rida. Så nu är jag jättedeppig. Det är en jättefin mindre väg, som inte leder någonstans och inte används av trafik (det har legat järnvägsspår på den förut). Den perfekta galoppvägen: lång, rak och med bra underlag. Och jag kommer inte få galoppera honom där igen, eller ens sitta på hans rygg, för han finns inte mer.

Fy vad jag saknar att ha egen häst. Bara släppa alla bekymmer, hoppa upp i sadeln och liksom stiga in i en helt ny värld med platser dit man aldrig skulle ta sig till fots.

@Sleepan , hur går det för dig? Hoppas du orkar ta hand om dig själv mitt i allt.

@farin tack :D

@imrahil snyggt jobbat! Ska du göra en klassiker?

Har inte tänkt göra en klassiker, men det kan hända att det blir tjejvättern och kanske något skidlopp. Vansbrosimmet lockar mig inte alls, men repris på Lidingö kan det absolut bli! Ritade en sammanfattning i bilen på väg hem :up: Jag i blått pannband med nöjt fånflin.

10639598_10203302441454603_8451446114266430126_n.jpg

@Emtherlia , bra ide att göra upp ett schema så det blir lite överblick.

Mitt veckoschema består av vila/promenad/lugn cykling imorgon, lugn löpning tisdag och onsdag med lite styrka ena dagen, ridtur med runda glada haflingern på torsdag, troligen en lugn fredag. På lördagen tänkte jag antingen titta på, eller vara funktionär, på ett vansinnigt mtb+löplopp som går här i skogen, oavsett vilket blir det nog rikligt med skogsklafsande. Löpning på söndagen, sisådär två timmar långsamt.

Ja men då så, det låter smart! Det är ju underbart med promenader egentligen, så varför inte! :)

Jag blir hela 23 år gammal på tisdag! Känns jättegammalt för att vara mig - jag ser liksom fortfarande ut som när jag var 14... :eek:
Hmmm, jag är alltså 10 år äldre än vad du är... :cautious: *går och gömmer sig under sin mossiga sten igen*

Det blev inte så mycket motionerat idag, sov till 9:30 typ, sen låg vi på soffan och åt frukost i några timmar innan det blev lekplatshäng i några timmar till. Lagom söndag :D

@Ninnurur - äh, ålder är ju bara en siffra och jag trivs mycket bättre här, ute i solen :love:

(Det händer väldigt ofta att jag faktiskt glömmer hur gammal jag är. Jag föredrar att tro att det beror på ointresse - men det kanske egentligen beror på hög ålder :cool: )

Underbar bild! Stod o var publik/hejarklack vid 29 km o känner igen alla typerna :D (plus några till förstås!)

Bra jobbat både du och @fryckan . Ni kanske såg mig o mina kompisar. fyra hurtiga typer som stod o skrek uppmuntrande (?) saker strax efter "1 km till mål"-skylten. Jag hade knallrosa jacka (min kompis med) +pannband så matchade nog din rosa löpare rätt fint ;)

@imrahil det går bra för mig. Livet flyter på ungefär som vanligt, vilket känns väldigt konstigt...

Sambon är så himla samlad, men var lite ledsen innan, och det var riktigt skönt att se ett par tårar...
Imorgon åker jag ner till Skåne och jobbar tre pass, och sen upp till Götet igen och sover hemma två nätter.
Sambon har sagt att det känns helt okej, så jag hoppas han känner så och inte bara säger det.

@Mineur, hästarna är perfekt terapi. Hann inte fundera på annat än finaste hästen när jag red, för han kräver en hel del av sin ryttare :p
Slappnar man av en sekund så agerar han lat ridskolehäst och gör som han vill :p

Vad mysigt att du har din mamma på besök! :)

Duktiga ni är som sprungit Lidingö! Heja!! :)

Min träning denna veckan slutade tre gympass och två ridpass. Fullt godkänt.

Godmorgon! Ny vecka. Förra veckan innehöll ett pass styrka, yoga varje dag i varierande omfattning, lite promenader och ett pass ridning. Hade tänkt springa igår men tiden räckte inte till.

För den här veckan är planen 1-2 pass styrka, 2 pass löpning, 2 pass ridning, en liten stund yoga varje dag varav gärna 2 längre pass. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 906
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 516
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 386
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 411
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka