Idag har jag ÄNTLIGEN kunnat springa igen efter mer än 3 veckor med förkylning!
Kul!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nepp, tror inte att det skulle ge så mycket. Dels för att jag gärna "underdriver" mitt mående när jag pratar med sjukvårdspersonal och dels för att det inte känns som något akut direkt, tveksam till att det finns något man kan göra. Jag har ju liksom inte slagit i huvudet eller ser dubbelt.
Jag funderar om det kan bero på att jag stressat för mycket senaste tiden, men SÅ mycket tycker jag inte att jag stressat. Har ju knappt varit i skolan på en vecka för att jag varit hemma och varit sjuk (dom symptomen jag skrev om ovan är alltså sedan igår nån gång)
Smörgåsgurka med mjölk it is then! (har du kollat i frysen?)Är hos pappa till på fredag för att passa katterna. Tog inte med någon mat för jag tänkte att NÅNTING borde han ju ha som jag kan äta!
Möttes av detta:
![]()
![]()
En LCHFares värsta mardröm. Det enda som KANSKE skulle kunna funka är kattmaten![]()
Smörgåsgurka med mjölk it is then! (har du kollat i frysen?)
Är hos pappa till på fredag för att passa katterna. Tog inte med någon mat för jag tänkte att NÅNTING borde han ju ha som jag kan äta!
Möttes av detta:
![]()
![]()
En LCHFares värsta mardröm. Det enda som KANSKE skulle kunna funka är kattmaten![]()
Ring och fråga om dom kan skriva ut nån liten dos av ett "bättre" (i brist på annat ord) smärtstillande medel?Såååååå har dragit ut visdomständerna nu då. Jag är en person som har väldigt svårt att reagera på varken läkemedel eller alkohol. Lugnande medlet som enligt alla sade skulle göra mig groggy var väl ungefär lika effektivt som Loka. Bedövningen tog först inte, så de fick ge mig tre doser i varje kind. "Det kommer hålla i ca 3-4 timmar nu" sade sköterskan innan jag fick gå hem. Hann väl ungefär innanför dörren hemma innan den släppt helt, dvs en timme efter att sköterskan sagt att jag kommer bra bedövad i 3-4 timmar.
Jag är ordinerad Ipren och alvedon. Har satans jävla skitont just nu så det var väl ungefär den sämsta ordination jag kunnat få. Hur ska jag klara mig igenom detta?!![]()
@LindgrenV![]()
Det är precis såna skräckhistorier jag INTE vill höra. Tandläkaren har jagat mig i över två år för att få dra ut mina visdomständer (som jag dessutom knappt känner av mer än att en rör lite på sig ibland, jag har känt av den en gång nu i höst, innan dess var det någon gång tidigt i våras). De kan inte heller ge någon konkret anledning till varför jag ska göra det just nu, mer än att det eventuellt kan bli problem med dem i framtiden. Jag var på vanlig kontroll i oktober, då kom det här givetvis upp igen, och tandläkaren nästan krävde att få skicka en remiss. Eftersom det kommer kosta mig 12 000 kronor (jag har tyvärr ingen försäkring som täcker) så talade jag om för henne att det inte ens finns på kartan när jag är arbetslös (vilket jag egentligen inte är, jag får en blygsam summa från CSN, men det behöver inte de veta). Jag kan ju inte heller säga med säkerhet hur länge jag kommer vara arbetslös. Det enda jag skulle kunna sälja för att få råd är hästen, och det finns inte heller på kartan (dessutom är en hästförsäljning oftast inte något som blir gjort i en en handvändning). Det ekonomiska är i och för sig en bisak, för det jag är mest rädd för är smärtan. Jag har redan dragit ut två vuxentänder som elvaåring, och ser inte fram emot att göra det igen. Att min pappa, som är världens värsta arbetsnarkoman och i princip bara stannar hemma från jobbet om han har magsjuka blev helt däckad och sjukskrev sig i över en vecka när han drog sina visdomständer bättrar inte precis på mina odds för att våga göra det.
Mamma såg till att jag fick citodon och diklofenak så det räckte för idag, i morgon kan jag inte ta annat än alvedon och Ipren för jag ska jobbaRing och fråga om dom kan skriva ut nån liten dos av ett "bättre" (i brist på annat ord) smärtstillande medel?
Såååååå har dragit ut visdomständerna nu då. Jag är en person som har väldigt svårt att reagera på varken läkemedel eller alkohol. Lugnande medlet som enligt alla sade skulle göra mig groggy var väl ungefär lika effektivt som Loka. Bedövningen tog först inte, så de fick ge mig tre doser i varje kind. "Det kommer hålla i ca 3-4 timmar nu" sade sköterskan innan jag fick gå hem. Hann väl ungefär innanför dörren hemma innan den släppt helt, dvs en timme efter att sköterskan sagt att jag kommer bra bedövad i 3-4 timmar.
Jag är ordinerad Ipren och alvedon. Har satans jävla skitont just nu så det var väl ungefär den sämsta ordination jag kunnat få. Hur ska jag klara mig igenom detta?!![]()
Mamma såg till att jag fick citodon och diklofenak så det räckte för idag, i morgon kan jag inte ta annat än alvedon och Ipren för jag ska jobba![]()