Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och nu har jag tappat bort mina alvedon så jag kan bara ta ipren och det hjälper ju inte alls. Så huvudvärken är en katastrof, samtidigt som jag mår galet illa. Det här är inte roligt :cry:
Hur är det med pronaxen? brukar du få effekt av det? Det fick jag när jag drog ut mina visdomständer.

Hallå i sjukstugan! :D Hur går det för alla, det känns lite tyst här?

Jag tränade idag - jätteskönt. Tänkte först köra styrka med massa vikter men kände inte för det när jag kom dit så satte ihop ett pass med lite andra övningar bara. Fokus ben. Gjorde halvsquats (från nedre läget och halvvägs upp, sedan ner igen) med pinne som jag höll över huvudet, steg upp på en bänk, utfallssteg, marklyft med viktplatta, skridskohopp, hopp över linje, lite allt möjligt. Var riktigt roligt, skönt att göra lite annorlunda.

Har tänkt ett tag att komma igång med min löpning, men det är något som tar emot. Har ni några bra tips på att komma igång med något jag egentligen gillar när motivationen tryter? Jag försöker att tänka att konditionsträning är bra för derbyn men tycker inte att det hjälper riktigt.

Jag har jobbat helg idag, första gången sen val-helgen i september. Det tog ungefär tre minuter innan jag var ohyggligt uttråkad :banghead: Nåja, jag hade en sprillans ny korsordstidning och hann dessutom spela rätt många omgångar yatzy :p
På lunchen gymmade jag. Väldigt oinspirerad och seg så det blev en tämligen dålig träning, 35 min med fokus på ben och rumpa. Helst ville jag bara lägga mig ner på golvet och sova :grin:

Hallå i sjukstugan! :D Hur går det för alla, det känns lite tyst här?

Jag tränade idag - jätteskönt. Tänkte först köra styrka med massa vikter men kände inte för det när jag kom dit så satte ihop ett pass med lite andra övningar bara. Fokus ben. Gjorde halvsquats (från nedre läget och halvvägs upp, sedan ner igen) med pinne som jag höll över huvudet, steg upp på en bänk, utfallssteg, marklyft med viktplatta, skridskohopp, hopp över linje, lite allt möjligt. Var riktigt roligt, skönt att göra lite annorlunda.

Har tänkt ett tag att komma igång med min löpning, men det är något som tar emot. Har ni några bra tips på att komma igång med något jag egentligen gillar när motivationen tryter? Jag försöker att tänka att konditionsträning är bra för derbyn men tycker inte att det hjälper riktigt.

I princip det enda som funkar för mig när jag ska komma igång ned löpning igen är att följa ett schema, finns det på pränt måste jag bara följa det.

Ikväll har jag ätit tapas och fideua och druckit vin, tänker att det är typ samma sak sin att träna samt att jag kommer igen nästa vecka. Nu känner jag mig åtminstone inte sjuk längre :)

I princip det enda som funkar för mig när jag ska komma igång ned löpning igen är att följa ett schema, finns det på pränt måste jag bara följa det.

Ikväll har jag ätit tapas och fideua och druckit vin, tänker att det är typ samma sak sin att träna samt att jag kommer igen nästa vecka. Nu känner jag mig åtminstone inte sjuk längre :)

Hmm, jag kanske får ta itu med det då. :)

Man ska ju ändå träna för välmående, dricka vin och äta tapas hjälper välmående så jag håller helt med! :D Skönt att du inte känner dig sjuk! :)

Jag hade tänkt träna idag, men det känns som att förkylningen som försvunnit nu har återkommit. Trött, trött i ögonen, snörvlar, nyser och känner mig allmänt risig. Kommer bli tungt att komma igång med träningen igen....
Red iaf i fredags och det var fint det!

@Mammas, jag har lite samma problem. Jag tycker egentligen om att jogga, och behöver definitivt träna upp en bättre kondition, men jag har otroligt svårt för att verkligen ta mig ut och göra det. När jag blir nerlusad med andra saker som tyvärr måste få gå före (skolan...) så blir det inte direkt bättre. Men annars håller jag med @GoLightly, om att ett schema kan bättra på oddsen för att ta sig ut avsevärt. Så gör jag faktiskt med ridningen, i och med att min häst inte tvunget måste ridas ens de fyra dagar hon rids, så undviker jag att ta den lätta vägen och mer "äsch, hon måste ju inte gå, då får hon stå idag" om det är en dag när det känns svintungt. Ibland kanske man behöver låta den dagen vara vilodag då, men i de allra flesta fall mår jag så mycket bättre när jag har ridit än om jag struntar i det. Struntar jag i det får jag istället dåligt samvete om jag inte vrålpluggar den dagen, när jag ändå inte var så länge i stallet.

Tillbringat helgen hos mina föräldrar. Det blev en del löpning i skogen där, och en misslyckad cykel/rullskidstur med teknikhaveri. Sambon tappade stavspetsen och jag hade lånat pappas cykel som bromsarna kärvade rejält på, så vi hämtade löparskorna och sprang istället.

Nu finns det äntligen skidspår hemma så senast till helgen ska det väl bli en skidtur. Jag har halvtaskig teknik men det brukar bättra sig efter ett tag. Kan staka hyfsat men diagonalåkningen blir gärna lite plockepinnliknande. Målet för i år är att diagonala bättre. Tror inte jag ska åka något lopp, jag har gärna skogen ifred när jag åker:D Gillar turskidor mest så bara det blir snö på riktigt ska jag åka ospårat.

@Mammas för mig funkar det att börja med jättekorta pass bara för att återinföra vanan, så kan jag öka på tiden sen.

Krya på er alla krassliga!

Dottern somnade 10 min innan landning så jag bar sovande 18 kgs barn från planet, in på terminal 5, hela vägen genom ankomsthallen, till sky city och ner till tåget. Dagens motion avklarad! :D fick för övrigt väcka barnet efter en stund på tåget ;) förmiddagen tillbringades inhotellets pool också :) men nu är jag hemma!

@Kiwifrukt Ah, jag är så himla kass med scheman, men det kanske är det jag får köra på, tillsammans med tipset från @imrahil om korta pass.

Funderar på att införa min minst ett träningspass om dagen-rutin igen, men det kan nog vara tufft med nytt jobb i veckan. Men kanske ha det som mål de dagar jag är ledig i alla fall. Isf kan ett kort löppass nog kännas mer lockande än att dra till gymmet och då får jag kanske in rutinen så. :)

Någon som tränar på friskis och svettis?
Jag funderar på att byta, skulle spara drygt 300/månad om jag har så jag kan träna i stan (vid jobbet) och drygt en kvarts resa bort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 935
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 517
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 545
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka