Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cili Haha jag ser bilden framför mig ;) Vad säger PTn om dina knäproblem? Det känns ju som att det kan vara bra med någon form av anpassning till din tidigare problematik, du vill ju stärka knäna och inte ha sönder dem :p Bara nyfiken på hur du och PTn resonerat kring detta :)
Han vet om mina problem och har sagt att om det gör för ont ska jag säga till, så byter vi övning. Så det gjorde vi idag. Och jag försöker anpassa så dom ska passa mig bättre själv också, i den mån jag kan.
Det är även därför det är så mycket framsida lår, för att det är där jag är svag och då får jag ont. Vi kör även väldigt låga vikter med fokus på teknik, men många reps istället. Hej marklyft på fyra kilo :rofl: Men med konstant fokus på att alla kroppsdelar är där dom ska och många repetitioner så känns det i musklerna ändå kan jag lova :D

@snow, tråkigt med hosta på pålle. Min B-ponny hade problem med astma, det var ett elände att hålla honom "hostfri" eftersom han till och med reagerade på strö i de andra hästarnas boxar. Hösilage, en blandning av sågspån och torvströ och mycket utevistelse var det bästa alternativet för honom.

Han vet om mina problem och har sagt att om det gör för ont ska jag säga till, så byter vi övning. Så det gjorde vi idag. Och jag försöker anpassa så dom ska passa mig bättre själv också, i den mån jag kan.
Det är även därför det är så mycket framsida lår, för att det är där jag är svag och då får jag ont. Vi kör även väldigt låga vikter med fokus på teknik, men många reps istället. Hej marklyft på fyra kilo :rofl: Men med konstant fokus på att alla kroppsdelar är där dom ska och många repetitioner så känns det i musklerna ändå kan jag lova :D

Ok men det låter bra! Fokus på teknik är aldrig fel, det har du igen i längden :)

Ok men det låter bra! Fokus på teknik är aldrig fel, det har du igen i längden :)
Ja det var en av grejerna jag hade som anledning att köra med pt, just att få in rätt teknik innan jag fortsätter själv. Öka vikter kan man ju göra ensam liksom, det är svårare att se tekniken från alla håll ;)

Gud bevars vad tiden går! Känns som veckor sedan jag var aktiv här. Vi har avklarat en flytt och nu hoppas jag att livet ska lugna sig en smula. Dock kommer det bara vara lugnt i en sisådär sex och en halv månad till, för ytterligare en Beach-bäbis är på ingång. :D I april kommer förhoppningsvis en liten Mini-Tass till världen (antagligen med tassavtryck i huvudet, som Isola trampar på min stackars mage).

Graviditeten är också en förklaring till varför jag inte tränat så mycket (och att det inte blev något Lidingö 15 km), jag har helt enkelt inte orkat (illamående och trötthet). Nu börjar det bli bättre, och flytten är över, så på söndag drar jag igång med PT. Planen är två styrkepass och två konditionspass i veckan, kommer bli prima!

Nu har jag något att skriva om! :D
Var ut på en 25 min joggingtur idag, efter en extremt lång och frustrerande dag i datasal :meh: så skönt! Sen drog jag 3x10 fria knäböj och 2x30sek planka :) På onsdag ska jag till sjukgymnasten! Hoppas jag får ordning på rumpmuskeln, gjorde lite ont efter några 100m jogg idag :cautious:

Gud bevars vad tiden går! Känns som veckor sedan jag var aktiv här. Vi har avklarat en flytt och nu hoppas jag att livet ska lugna sig en smula. Dock kommer det bara vara lugnt i en sisådär sex och en halv månad till, för ytterligare en Beach-bäbis är på ingång. :D I april kommer förhoppningsvis en liten Mini-Tass till världen (antagligen med tassavtryck i huvudet, som Isola trampar på min stackars mage).

Graviditeten är också en förklaring till varför jag inte tränat så mycket (och att det inte blev något Lidingö 15 km), jag har helt enkelt inte orkat (illamående och trötthet). Nu börjar det bli bättre, och flytten är över, så på söndag drar jag igång med PT. Planen är två styrkepass och två konditionspass i veckan, kommer bli prima!

Ramlade in nästan av en slump och såg först detta - stort grattis! :) Vad roligt med en Mini-Tass! :D

Simmade idag, kändes förvånansvärt segt i kroppen men det blev en halvtimme i bassängen i alla fall. Får känna mig extra stolt som stod ut bland en hel skolklass småbarn som skrek och skvätte vatten omkring sig. :rage::D

Grattis @Tassetass!!

Ramlade in nästan av en slump och såg först detta - stort grattis! :) Vad roligt med en Mini-Tass! :D

Grattis @Tassetass !!
Både till flytt och till anledningen till illamående och trötthet :)

@Tassetass åh vad roligt! Grattis!:)

Tack allihopa! :bump:

Grattis igen @Tassetass och vad kul att det är officiellt nu! :love: Känns inte som att Lidingö var meant to be för någon av oss :rofl:

Nä, det var fan inte meningen. :D Men nästa år så!

Nästan ett kilo ner efter första 5:2-veckan, skönt! Har som mål att väga under 70 kg sista veckan i november, då åker jag och två kompisar till London. Så lite har jag inte vägt på de senaste fem åren.

@zassoo @Kiwifrukt jag är antagligen överdrivet orolig, men hästen har ju blivit min bäbis! Snacka om att jag kommer bli en hönsmamma, det trodde jag aldrig :P. Över min egen hälsa är jag aldrig orolig, men det är stor skillnad när man har hundraprocentigt ansvar för någon annans dito.

På den mer positiva sidan så klarade jag 6 fria chins igår. Sen vilade jag en kort stund och klarade 4 till. 10 innan jul är fan inte helt omöjligt.

Och grattis såklart @Tassetass !

Grattis @Tassetass! Roligt med ännu en beachbaby :)

@snow - så länge han inte har feber, snorar gult, har slemhosta eller är allmänpåverkad så skulle jag inte vara allt för orolig ändå. Men jag förstår precis vad du menar med hönsighet! :D

--------------------------
PTn är ju borta två veckor nu men vi är några st som ska träffas och träna idag ändå, det ser jag fram emot! Speciellt efter att ha suttit i ett dygn och strulat med datorn som fick slut på minne så att jag inte kunde tömma kameran och förbereda mig inför kvällens kurs. Suck! ;)

Men gud vad roligt :) stort grattis!!!!!

Grattis här också @Tassetass! :)
(besatt av att läsa bebistrådarna så såg det där innan jag läste beachtråden, haha).

Idag har jag gått fram och tillbaka till gymmet. Och så gymmat såklart.

Nu blir det jobb mellan 15-24, imorn mellan 8-17 och sen åker jag hem till Götet en snabbis igen :love:

@Tassetass, grattis! :bump:

@snow, jag förstår precis hur du menar. När jag var på kvalitén med min förrförra helgen hade hon stått och dragit in en massa småpartiklar från höet i näsan/halsen under transporten (vi åkte drygt tolv mil enkel resa, det är det längsta hon har åkt i transport någonsin så hon var lite uttråkad på slutet) och fick ett hostanfall när vi kom fram och skulle trava henne inför exteriörbedömningen. Jag fick nästan hjärtslag, stallägaren som var med tyckte att jag var ovanligt tramsig eftersom hästen hostade två gånger och inte mer. Jag är en något överbeskyddande hästägare. :angel:

Gårdagen blev bra motionsmässigt, jag tog mig ut på en powerwalk och det var skönt. Matmässigt var det en katastrof, men jag orkar inte riktigt bry mig om det just nu. Jag vill träna för att må bra, inte för att gå ner i vikt, så det viktigaste just nu är att träningen faktiskt blir av. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 906
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 516
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 386
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 434
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka