Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur jag kände mig efter ovan nämnda dubbelpass? Ungefär såhär:

s-Exhausted....jpg

Det var jobbigt, men roligt jobbigt och ändå sådär så att det fanns lite jävlar anamma kvar i mig även vid sista övningen! I början var vi 5 stycken, men folk droppade av efter hand och till slut var det bara jag och min vän kvar. Rätt kul, men det innebar också att allt fokus blev på oss och hur väl vi utförde övningarna... Fy tusan vad nöjda vi var med oss själva när vi var klara och hade överlevt allt! :D

Nu har jag ont i varenda magmuskel (redan :eek:), skakis i benen och funderar på hur jag ska orka stå på jobbet hela kvällen...:p

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Skönt att du känner dig peppad igen @villagegirl, vi (och alla andra härliga beachisar) får göra vårt bästa och peppa upp den där @Jenka lite grann också! Heja heja! :banana:

Förra veckan var inte en bra vecka för mig. Skolan tar så sinnessjukt mycket tid nu, och det måste självfallet få prio ett eftersom det är det jag får min så kallade försörjning på. Prio två är hästen, och även om veckan blev lite hattig lyckades jag få in två promenader på cirkus en halvtimme vardera, ett dressyrpass, en utritt och en hoppträning, så där jag är väl hyfsat nöjd. Motion utanför stallet däremot var lika med noll, de två dagar hästen vilade satt jag med skolarbete hela dagen utom tre timmar ena dagen när jag var och hälsade på mina morföräldrar, och några timmar andra dagen när jag var hos tandläkaren. Jag hade en svag förhoppning om att kunna ta mig ut någonting i helgen, men då kom ett otrevligt halsont och flög på mig i lördagskväll, som legat och ruvat i mörkret och brutit ut ordentligt idag.

Eftersom de har hotat med ösregn hela dagen imorgon, och eftersom jag inte vill att hästen vilar dagen efter hoppträning, har vi åtminstone gått en timmes promenad i mycket lugnt tempo här på eftermiddagen. Jag hade nog överlevt om det inte var för att det började regna när vi var ungefär halvvägs, det skulle alltså ta lika lång tid att vända och gå tillbaka som att fortsätta, men det var väl inte det bästa för förkylningen.

Nu ska hästen vila imorgon, och jag hoppas verkligen att förkylningen kryper tillbaka in i sin mörka håla till onsdag, jag vill verkligen komma igång och jag behöver det psykiskt också för att bryta av allt pluggandet.

Regnet smattrar mot rutan och jag ligger i soffan och är svintrött. För lite sömn inatt och helt slut på jobbet, så nä. Ingen träning idag.
Inte så nöjd med mig själv i nuläget, men imorn blir det träning iaf :)

Idag har jag varit ute på långpromenad med de här filurerna:

10005294_930082357019673_1310770556_n.jpg

Kaoset i bilden :rofl:

För att citera Hugo:
"HÄSTBAAAAJS OM NOM NOM"

Jag inledde dagen, och veckan, med ett pass på gymmet tillsammans med en kompis. Funkade helt okej. Därefter red jag en ponny och var hos veterinären med en annan. Nu ösregnar det så min Turf-runda struntar jag i. Min mobil tas minsann inte upp ur fickan i det här vädret! :mad:

Härligt att du mår bättre @LindgrenV och har hittat det som funkar för dig!

Igår blev plan A till plan B, och sedan till plan C och jag var besviken som fan först men sen blev det himla bra ändå i slutändan. Skulle springa långt men jag var visst gjord av socker för jag fegade ur när det var fyra grader och ösregn. Istället för en långtur blev det en kortare runda i granskogen följt av 1 km simning på badhuset.

Idag slappar jag i soffan. Imorgon springer jag i skogen. Sen vete tusan. Rätt ostrukturerat just nu. Hoppas ta den där långturen den här helgen istället.

@Blueberry vilken fin boll:love:

Vilken bra beachdag ni alla verkar haft! :)

Själv hade jag föreläsning 8-16 idag och sen 70 min spinning! Har bara kört 40 min förut så är sjukt stolt att jag överlevde :D

Just nu är livet så jävla nice och jag älskar spinning även om jag hatade det just då och jag ska aldrig sluta spinna :love:

Finns det förresten några crossfitutövare här i tråden? :) Har blivit lite nyfiken på crossfit och undrar hur det fungerar och vad man gör för övningar osv. Jag är inte alls varesig stark eller i god kondition så jag är lite rädd för att det är för jobbigt :p Och hur går det hela till? Överallt där jag läser om det står det att man tränar i grupp, så det är alltså som ett typ bodypump-pass fast med andra övningar och inte en ledare som står längst fram och kör ett program? Eller?

:)
Vi har ju hon som jag givetvis lyckades glömma användarnamnet på nu. Börjar på B tror jag, hon hade en ponny som var gulbrunskäck och en bild där det ser ut som att dom rider rakt in i en björk. Nån som kommer på användarnamnet?

Dagens träningskompis:
img_8975.jpg

Det blev en 4km-runda idag där hon fick dra för andra gången. Jag har nog sagt det tidigare, draghjälp av Stoja är fortfarande lika jobbigt men ger betydligt mer fart och högre stegfrekvens, och det gav resultat! Kändes som att jag orkade nästan hur mycket som helst :)

Sen en mysig kväll på klubben med samma träningskompis så nu har hon fått sitt också.

Ååååh, jag är sååååå himla sugen på hund och den bilden @Jenka gjorde inte livet lättare ;) vilken liten sötnos! Perfekt träningskompis!!!

Själv hittade jag till gymmet och ett pass bodypump. Så det var ju bra!

Jaha, planen för veckan då?
Löpning idag måndag, gym (överkropp) tisdag, promenad och yoga onsdag, vila torsdag och cykel fredag. Vila lördag, och löpning eller terrängcykel söndag.

Känns genomförbart!

Hej, undrar här om någon har SOC fleece fodrade löparbrallor? Funderar nämligen på att införskaffa mig ett par sådana. Eller om ni har ett annat märke där ni har fleecefodrade löparbyxor. (Är egentligen tänkt att använda i stallet.)
Undrar också om det finns någon som hade kunnat tipsa om vart man kan hitta trekvarts typ harembyxor fast i träningsmaterial. Tycker det är lite drygt under vintern med för tajta kläder under träningspassen.

Åh jusste, träningsveckan också!

Måndag: Spinning
Tisdag: Rygg, biceps och mage
Onsdag: Vila
Torsdag: Ben
Fredag: Vila
Lördag: Axlar, triceps och mage
Söndag: Spinning eller nåt pass

Passen blir vad de blir men planeringen onsdag-lördag kan variera lite beroende på vad mitt träningssällskap vill göra :)

Min plan:
Tisdag: löpning (tänker mig långa, kuperade tröskelintervaller, typ 2x4 km)
Onsdag: spinning, och kanske lite styrka innan om jag hinner
Torsdag: förmodlingen distanspass löpning, kanske cirkelträning på kvällen
Fredag: cykelpendling till och från jobbet om vädret inte är allt för överjävligt (ser lovande ut just nu)
Lördag: Vila
Söndag: långpass löpning

Förvånande nog gillade jag spinningpasset jag var på förra veckan så jag bokade in mig på det igen! Upplägget var helt vanliga intervaller: 2x(4-3-2 min) följt av 4x1 min. Passet var helt befriat från jumps och "position 2" förekom bara en gång i uppvärmningen.

Är det någon som vill ha min halsmandel som gör ont? Imorrn är det ju träning igen och PTn är äntligen hemma! :love: Men jag kan ju inte träna med ont i halsen ju :(

Jag hoppar gärna in här med :)

Jag har tidigare tränat mycket, främst kampsport och löpning blandat med ridning och gym. Sedan gick jag och blev sambo och blev bekväm på kuppen. Nu är det dock dags att komma igång igen med träningen och tighta till kroppen lite och få lite mer energi. Jag har tänkt mig ungefär följande upplägg.

Måndag: Löpning + lätt styrka
Tisdag: Yoga
Onsdag: Löpning + lätt styrka
Torsdag: Ridning
Fredag: Löpning, långpass
Måndag till fredag ska jag även träna svärd för att träna axlar, rygg och armar. Lördag och söndag vila. Är just nu arbetslös så kan inte skylla på att jag inte har tid för träning.

Idag var jag ute och sprang, bara 3 km för att komma igång och gud vad jobbigt det var. Hoppas på att det går snabbt att komma tillbaka till där jag var innan jag slutade... Körde även lite styrka och svärdsträning. Kändes skönt att använda kroppen igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 918
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 517
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 531
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V