Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår gymmade jag på lunchen. Fokus på magen och det känns idag. Skönt! Jag gillar att ha träningsvärk :D Har fortfarande träningsvärk i armarna sen i förrgår, extra bonus :p

Mycket trevliga tights så det gjorde du rätt i @zassoo! Snygga och sköna(och billiga... :D)!

@Trollunge, äh. Jag tror nästan det är omöjligt! ;)
Bra jobbat med yoga, löpning och vecka utan så mycket onyttigt! Jobbfika har jag mycket svårt att motstå så jag förstår dig. Lät gött med!

Är man inte i skick att träna så kan man åtminstone planera lite för vad som ska göras när man blir i skick att träna. Så nu har jag kollat upp en del lopp jag är sugen på att springa i vår :bump:
Bara att börja masa sig ut och löpträna igen med andra ord. Siktar på att genomföra minst ett lopp på en mil vid slutet av våren/sommaren. Det känns fullt realistiskt med min knäproblematik. Gott om tid att träna upp styrka runt knäna och kondition!

Är man inte i skick att träna så kan man åtminstone planera lite för vad som ska göras när man blir i skick att träna. Så nu har jag kollat upp en del lopp jag är sugen på att springa i vår :bump:
Bara att börja masa sig ut och löpträna igen med andra ord. Siktar på att genomföra minst ett lopp på en mil vid slutet av våren/sommaren. Det känns fullt realistiskt med min knäproblematik. Gott om tid att träna upp styrka runt knäna och kondition!

Vi kan springa Näsetloppet i maj? :) jättetrevligt lopp i Frölunda! :)
Och inte nu i veckan, men veckan efter 22-24 tränar jag gärna ihop om du vill och kan :)

Vi kan springa Näsetloppet i maj? :) jättetrevligt lopp i Frölunda! :)
Och inte nu i veckan, men veckan efter 22-24 tränar jag gärna ihop om du vill och kan :)
Det är ett av dom jag stoppat in i preliminärkalendern :)
Jag har fältstudier i början av den veckan, resten minns jag inte hur den ser ut men det är mycket möjligt att jag kan då!

Det är ett av dom jag stoppat in i preliminärkalendern :)
Jag har fältstudier i början av den veckan, resten minns jag inte hur den ser ut men det är mycket möjligt att jag kan då!

Gött, för det är ett bra och lagom stort lopp! (dock mycket backar...)

Vi får se helt enkelt! :)

Gött, för det är ett bra och lagom stort lopp! (dock mycket backar...)

Vi får se helt enkelt! :)
Backar är rätt bra, då blir det lite variation i stegisättningen. Satsar ju inte på att få någon bra tid ändå, hellre komma runt långsamt än att köra hårt och dra upp nån skada :)

Ja, tror jag visade en bild på mina för en hel del sidor sen:D Sprang i dem idag!

Hm, det verkar bekant nu när du säger det faktiskt. Det hade jag glömt av. :p

Jag testade för övrigt 2XU idag, övertygad om att jag skulle bli stormförtjust, vilket jag inte blev. Tack, sa plånboken! (tills jag köpte en svindyr jacka istället...)

Outar mig som vanligt då. Skiljer 6 veckor på bilderna. Samma linne på båda bilderna, men råkade krympa det i tvätten till andra bilden (!!!!). Är rätt stolt över mig själv faktiskt. Och jag är nöjd för jag är FRISK och mår bra både fysiskt och mentalt! Inte konstigt att jag varit så instabil de senaste åren - jag har ju mått FYSISKT dåligt utan att jag själv riktigt reflekterat över det. Det märks nu när jag faktiskt är frisk!

Och anledningen till att förebilden ser ut som den gör är för att kroppen slog bakut senaste året. Gick upp 30 kg sen förra oktober fram till maj då jag tydligen inte tålde maten jag stoppade i mig. Blev av med mensen, fylldes på med sjuka mängder vätska (kunde i stort sett inte sitta på knä) och har fått bristningar från knän (till och med runt knäskålarna) till armar. Fruktansvärt men har faktiskt accepterat dem nu. För jag mår bra. Och de lär väl snarare vara en viktig påminnelse om hur dåligt jag mår av att äta mat som är processad. Det sjukaste av allt är väl just mensen - den försvann i nio månader men var innan det medicinframkallad flertalet av gångerna, samt oregelbunden. En vecka med nya kosten kom den tillbaka och nu verkar den vara regelbunden och jag behöver ingen medicin!?? :cautious:

Och jag har fått en midja!! Herregud, det har jag aldrig haft!! :rofl:

img_2256_5439a362ddf2b313e8e67b70.jpg

img_2257_5439a3622a6b227eebf20c88.jpg

Har stört mycket träningsvärk sen tabatan igår, det var länge sen jag gjorde armhävningar :D Har precis varit ute på en promenad i skogen, i eftermiddag tänkte jag yoga. Sitter med plugg hela dagen så det är skönt att röra på sig emellanåt :)

Och jag kom iväg på mitt morgonpass precis som tänkt - det är jag väldigt nöjd med! Det blev ett kort men intensivt överkroppspass med främst fokus på axlar och rygg, jätteskönt! Har precis jobbat undan lite plugg och ska bege mig mot jobbet. Ha en fortsatt fin söndag beachisar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 910
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 516
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 388
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 511
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka