Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån suspekt smärta i ryggen vid vissa rörelser hindrar mig lite just nu. Ställde in badminton igår men i morgon ska jag rida. Det gick bra att rida i onsdags men jag var lite nervös att det skulle göra saken värre.

Äter inte vettigt alls, alldeles för mycket godis... Skärpning! Maten är rätt bra dock. Och rutinerna just nu passar mig bra. :) måste bara röra på mig mer då jag mest suttit ner hela veckan och det märks! Kroppen känns öm och obekväm, rastlös och trött.

Tusen tack @Chili @Praeterea @Fagelungen @snow @GoLightly för era uppmuntrande ord och kloka inlägg! Jag läste varje mening både en och två gånger i går och återgick till dem i huvudet under dagen vilket hjälpte jättemycket när jag kände att de osunda tankarna smög sig på. Jag hade en liten dipp under några timmar på eftermiddagen där då jag var ledsen och uppgiven, men annars lyckades jag hålla mig i schack relativt väl under dagen och jag åt precis som vanligt. Ni har så rätt i att det blir lättare att hantera känslorna när jag vet att de är där och att de är onödiga, och jag är så väldigt tacksam till den här tråden då det är mycket den som fått mig att inse det här att det varken är normalt eller nödvändigt att gå omkring och tycka, tänka och känna så om sig själv.

Jag har inte kunnat träna på tre veckor igen pga segdragen förkylning, någon som vill byta immunsystem med mig?

Glädjande är i alla fall att det kommit typ 1 mm snö så att det faktiskt är liiiite vitt på backen :D

@fryckan Tack gulliga du! Vad underbart med snö (om så bara 1 mm), men så himla frustrerande med förkylning! Jag kan inte direkt säga att jag vill byta, men någon annan kan väl få ta över din sjukdom i alla fall? :p

KL

Jag körde en favorit i repris i form av Insanity igår eftermiddag, alltså fy fan! Någon begåvad själ råkade kläcka ur sig att förra veckans vikarierande instruktör var mycket hårdare, vilket resulterade i att ordinarie instruktör ville bevisa att hon minsann också kunde köra med oss... Jag har aldrig varit så svettig i hela mitt liv!!! Helt ärligt talat, svetten rann uppåt och hamnade i munnen på mig när vi gjorde burpees sista omgången :eek: Det var knappast njutbart, men jag känner ändå att jag skulle vilja gå tillbaka och göra det igen... Märkligt det där!

Idag har jag en helt underbar jag-dag och ligger fortfarande i sängen och myser. Ska pila iväg på en liten promenad senare; benpass på gymmet och veckohandling på affären är planen. Ikväll ska jag äta indiskt och baka pepparkaksmuffins med en vän :)

@Mineur Du har fått så många bra tips redan så jag vill bara tillägga att du är bra som du är! Och det är bättre att vara medveten om känslorna så man kan jobba med dem och aktivt mota bort dem! Heja dig!

KL

Vad tycker ni om övingen plankan? Har läst så mycket om den att jag knappt vet ut eller in :p Tänker att det inte är någon idé att plåga sig om det ändå inte är till någon nytta :angel:

@Wysiwyg Jag tycker att plankan är en bra övning, men att kunna stå längre än typ två minuter statiskt känns som slöseri med tid. Däremot dynamiska plankor är toppen! Det är allt som oftast viktigare att vara stark i rörelse :)

@zassoo Jag och gympolaren har tänkt oss 3 minuter och 20 sekunder som mål, hon hade läst nånstans att man hade svaga muskler om man inte klarade det så nu har jag accepterat en utmaning :angel: Kör nu 3*1 minut ett par gånger i veckan och jag tycker att både hållningen och ryggen (märks ffa under stående i spinningen) blivit bättre faktiskt.. Men då läser jag massor med blogginlägg som hävdar att plankan är helt värdelös och då vet jag inte vad jag ska tro längre :p

Tack för bra video! Kör dem nån gång i veckan och återkopplar om hur det kändes ;)

Har sagt det förut och säger det igen: jag älskar gymmet på lördagar!!!!!!! Få och glada människor :)
Körde ben och rumpa och när jag satt i hipabducter-grejen eller vad den nu heter så krampade HELA rumpan! :crazy::laugh: Herregud vilken smärta!!! Hade ingen styrsel på benen så kunde inte resa mig och stretcha men det släppte efter att tag som tur var. Jag lyckas ta mig fan med allt:p

Här har det också varit sol! Hela 45 minuter sol har vi haft hittills i november, och nu blev det lite till. Tas tacksamt emot :D

Bortsett från de dagliga promenaderna blev det en långtur på två timmar med höstpromenad . Hallå eller mensen, kom fram så jag får träna!!

Härligt att alla kämpar på så bra!

Själv blev det ett bröst och bicepspass på gymmet idag. Kändes riktigt skönt, tog även pb i bänkpress :D

Har ni några tips på grymma biceps/arm-öht övningar?

Någon som vet om någon bra och inspirerande blogg? Om träning, hälsa och mat. Har googlat och googlat men hittar inga bra. Man kanske inte får skriva ut bloggnamn här men skicka pm isåfall.

Dagens träning blev att hjälpa till att täcka en hög med betor med halm. Tur man är van vid att svinga grep. :D Härligt att vara ute och få lite ljus och nästan sol också. Det blev också en promenad medan det blev mörkt. Nu ikväll är sambon borta på grabbkväll/herrmiddag, så jag slappar med tvn, ett glas vin och min stickning. Mysigt!

@Wysiwyg - plankan är bra för bålstabilitet men jag tycker man ska komplettera den med sidoplanka också. Kan man stå mer än 2 minuter är det för lätt så då får man öka belastningen, ex genom att lyfta ett ben eller arm och sen slutligen ena sidans arm och andra sidans ben.

Nu behöver jag hjälp: hur får man inspiration och motivation den här årstiden?
Har ingen lust att gå till gymmet (trots att jag åker förbi där varje dag mellan skola och tåg), blir sjuk mest hela tiden, känner mig som en stor oformlig blob, har bara lust att äta massa onyttigt, ingen ork att ställa mig och laga bra mat (för det är så tråkigt att laga mat till sig själv).
Hur kommer man ur den här bubblan? Jag vill ju vara frisk, stark och snygg, men det räcker liksom inte när det känns som att det är helt omöjligt och fötterna sitter fast i tuggummi.
Har dessutom en intensiv period i skolan just nu (tenta varannan vecka... yay...) med tuffa ämnen. Vet ju att jag skulle må så mycket bättre av att ta nån pluggpaus här och där och ägna mig åt träning, men jag får liksom inte tummen ur för "allt känns meningslöst". Pissnovember.

Den enda fördelen just nu är att det är en hel del trappor i skolan samt att jag går till och från tåget varje skoldag (totalt ca 3 km), så jag är ju inte helt stillasittande. Har lämnat bilen hos min pappa så om jag vill ta mig nånstans är det ben och kollektivtrafik som gäller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 940
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 519
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 390
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 560
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka