Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig har livet varit betydligt mer lyckat på senaste. I går körde jag ett långt självständigt gympass med fokus axlar + rygg + triceps, och jag konstaterar nöjt att jag det svider rejält i samtliga av dessa muskler idag. I eftermiddags blev det ett tufft mage & ben-pass på gymmet tillsammans med min vän, vilket var både roligt och smärtsamt.

Vila, lussebullskoma och julshopping imorgon - sedan blir det gymmet igen på söndag morgon! :)

Vad härligt att du känner så! :)

Jag hade också tänkt baka lussebullar imorgon men är lite osäker på vilken mjölkprodukt jag ska köpa. Har recept med fil och kvarg, fil blir väl svårt att hitta men kvarg kanske kan gå. Har du som bott här lite längre än jag koll på om det finns och vad det i så fall kan tänkas heta?

God morgon!

Idag har jag träningsvärk i större delen av kroppen! Var på Bodystep + Core i torsdags och igår red jag en pigg häst:D Magen, armarna och vaderna är ganska möra. På Core är det mycket planka på raka armar och mina armar är ju svagare än en myras så mina armar dör efter 10 sekunder i plankan, haha!

Vad härligt att du känner så! :)

Jag hade också tänkt baka lussebullar imorgon men är lite osäker på vilken mjölkprodukt jag ska köpa. Har recept med fil och kvarg, fil blir väl svårt att hitta men kvarg kanske kan gå. Har du som bott här lite längre än jag koll på om det finns och vad det i så fall kan tänkas heta?
Njae, kvarg kan man se sig i månen efter här, åtminstone i min del av landet. Jag letade mig gul och blå här i våras, men det närmsta jag kom var någon sorts mousse-historia från Lidl. Tyvärr. Kanske är större chans i London dock?

Å andra sidan har jag aldrig i hela mitt liv haft någon sådan mejeriprodukt i mina lussekatter, jag tycker det blir mycket godare med "vanliga"! 50 g jäst, 1 g saffran (om du köper på Tesco eller liknande så tänk på att de ofta säljs som hela stänglar här, så man måste hacka och mala ett bra tag innan den blir användbar), 200 g smör, 5 dl mjölk, 1,5 dl socker, 0.5 tsk salt, 1,5 l mjöl och så ägg och russin till topping såklart. Blir kanonbra, även med torrjästen som man köper här! :)

God morgon!

Idag har jag träningsvärk i större delen av kroppen! Var på Bodystep + Core i torsdags och igår red jag en pigg häst:D Magen, armarna och vaderna är ganska möra. På Core är det mycket planka på raka armar och mina armar är ju svagare än en myras så mina armar dör efter 10 sekunder i plankan, haha!
God morgon! Åh, det låter underbart! Jag har också sådär skönt mycket träningsvärk mest överallt - så att det känns att jag tränat samtidigt som jag inte är helt förlamad av smärta. Perfekt! :bump:

Sol och snö här också! Var tvungen att ta pluggpaus och gå en promenad i det fina vädret :) I eftermiddag blir det ridning, övrig motion får troligen stå tillbaka till förmån för plugg...

Njae, kvarg kan man se sig i månen efter här, åtminstone i min del av landet. Jag letade mig gul och blå här i våras, men det närmsta jag kom var någon sorts mousse-historia från Lidl. Tyvärr. Kanske är större chans i London dock?

Å andra sidan har jag aldrig i hela mitt liv haft någon sådan mejeriprodukt i mina lussekatter, jag tycker det blir mycket godare med "vanliga"! 50 g jäst, 1 g saffran (om du köper på Tesco eller liknande så tänk på att de ofta säljs som hela stänglar här, så man måste hacka och mala ett bra tag innan den blir användbar), 200 g smör, 5 dl mjölk, 1,5 dl socker, 0.5 tsk salt, 1,5 l mjöl och så ägg och russin till topping såklart. Blir kanonbra, även med torrjästen som man köper här! :)

Jag gjorde lussekatter förra helgen med kvarg men idag blir det vanliga bullar (som ditt recept) med saffran som rullas med mandelmassa som fyllning! :d

Var på yoga igår trots enorm trötthet, var nästan helt förstörd hela kvällen sen hehe. Massiv avslappning minsann, och så lite muskeltrötthet på det. Väldigt skönt pass med stora mängder solhälsningar, vilket började kännas som tusan i ryggen efter ett tag. Så jag stod över dem på slutet och gjorde övningarna som jag kände för, var lite orolig att jag sträckt mig eller nåt. Men det var gött ändå och lite lagom svettigt. :)

@Chili Det är inte mycket snö men ändå! Såhär såg det ut på min promenad:

10864892_1405427853082290_1247452145_n.jpg

Jag är snarare tacksam att här inte är snö. Så som på din bild @zassoo är väl helt okej, men blir det mer försvårar det bara min vardag både i stallet och när jag ska ta mig dit och därifrån, så jag hoppas på en grön vinter i år. :p

Jag fick börja äta igår!!! Helt sjukt hur min energi steg från noll till i alla fall femtio av mina normala procent. Fastediet är ett otyg.

När man är med om en allvarlig skada vänds liksom allt det vanliga upp och ner och jag längtar ofantligt efter att få rida, springa och röra mig som jag vill. Röntgen igen den 22:a december och efter den får jag förhoppningsvis veta hur lång rehab jag har framför mig....

Jag fick börja äta igår!!! Helt sjukt hur min energi steg från noll till i alla fall femtio av mina normala procent. Fastediet är ett otyg.

När man är med om en allvarlig skada vänds liksom allt det vanliga upp och ner och jag längtar ofantligt efter att få rida, springa och röra mig som jag vill. Röntgen igen den 22:a december och efter den får jag förhoppningsvis veta hur lång rehab jag har framför mig....

Åh vad skönt att få äta igen! Jag hoppas allt läker bra och att du får komma igång med rehab snart.

Säkert inne i London, men jag bor i utkanten och räknar nog inte med att vi har så himla spännande utbud här heller. Jag provar enligt ditt recept, tack! :)

Trög träningsvecka, så mycket annat som snurrat i huvudet. Har tagit några korta löprundor och gymmat lite halvhjärtat häromdagen.
Idag fanns äntligen orken och tiden till en längre tur i dagsljus, det var välbehövligt.

Skönt att det går framåt! Har du mycket ont? Hur mycket får du röra dig?

JÄVLA SNÖBRIST DRA NÅNSTANS!!!!!
1 h skate + skidteknik blev det på förmiddagen, tanken var att vi skulle ut och köra med hundarna men pga den icke-existerande snön blev det inte av :rage: Så jag och vovven for ut och sprang ca 3,5 km istället.

Jag ligger fortfarande i sängen...
Funderar på att masa mig upp nu, äta något, shoppa lite och sen eventuellt träna innan det är dax för nästa jobbenatt. Känns som en bra grej, typ.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 917
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 517
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 530
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S