Åh, passa på! Har vandrat i området men inte varit på toppen. Föreställer mig att det är ett större problem för knäna att gå ner än att gå upp, kanske klokt att träna specifikt med tanke på det? Vad skönt att du kunde springa lite!Känner mig lite lätt galen just nu. Sitter och kollar efter något sommaräventyr som känns lockande, och fick då den fantastiska idén att bestiga Kebnekaise. Fy sjutton vad sugen jag blev att boka en guidad tur nu!
Är det nån här som gjort det eller nåt liknande? Några funderingar, tips eller råd? Det är ju evigheter kvar till sommaren, så jag har ju god tid att förbereda en eventuell tripp till Norrland![]()
Kl
I veckan har jag sprungit terräng med pannlampa, och styrketränat lite. Gillar min reflexrunda som jag har märkt upp i skogen alldeles bakom huset! Den tar 40 min och består mest av stigar, lagom efter jobbet. Idag blev det ett rejält långpass! Först skidåkning i solen på myrarna, sen bytte jag skor och började springa hemåt medan sambon körde klart sitt skidpass. Hade som mål att hinna ner till vägen innan han kom ikapp med bilen, klarade det precis!
Är ledig över jul så jag ska försöka träna utomhus i dagsljus så mycket jag kan. Känns välbehövligt med lite sol.
Hur gick det för dig @Qelina ?