Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sleepan Vad trist :( Jag gillar inte att göra saker i par, det är en helvetes ide, särskilt om det är en tävling och där man inte ens känner personen!:devil:

Men ellerhur. Dock var jag med världens gulligaste tjej, men hon var svinstark så prestationsångesten var ju ett faktum :p

@cili, det är en himla tur det finns massa mer träningsformer ja!:D
Får se om detta får en chans till eller ej...

Kl

Något Crossfiten resulterade i är en brutal jävla träningsvärk i överkroppen!! Något av det värsta jag känt, haha. Fy fan :p

Blir nog dåligt med träning nu julveckan då jag jobbar fyra pass, ska fira jul på två ställen samt festa annandagen. Men kanske att det blir något pass i helgen. :)
Fick ett nytt träningskort idag med. Känns bra att ha årskort på två ställen - särskilt när båda kostat mig exakt noll kronor! :D

Här är en till som njuter av jullovet för fullt (fast imorgon måste jag börja tentaplugga så smått :meh:), och här har bakats både pepparkakor, lussekatter och julkola. Goes without saying att det blivit en hel del ätande också, men det hade jag räknat med.

Idag var jag ute på en 30 min powerwalk och när jag kom tillbaka körde jag lite cirkelträning. 1 min plankan, 10 leg raises och 30 sekunder sidoplanka per sida i 3 omgångar blev det. Sedan 15 bulgariska utfall per ben - 3 omgångar per ben - och slutligen en övning som jag inte vet vad den kallas men som svider rejält i rumpa och baksida lår. Var både svettig och dallrig i kroppen efteråt, så jag bedömer det hela som ett lyckat träningspass!

Skönt att bevisa för mig själv att jag inte bara kan hålla igång när jag är borta från gymmet, utan att jag faktiskt tycker det är skönt och roligt också. Men jag saknar vikterna lite, det gör jag...:p

Låter som ett skönt träningspass tycker jag! Gött att du kan hålla igång även på hemmaplan! :)

Så klart svarade kroppen på all den här stressen de sista veckorna med att dra på sig en förkylning nu när jag började ta det lite lugnt. :cautious: I och för sig rätt väntat, men högst ovälkommet. Jag hoppas verkligen att det mest är en bieffekt av att jag är så fruktansvärt trött och att jag dessutom har sovit riktigt dåligt inatt och vaknade tidigt idag på morgonen, för sjuk på julafton vill jag i alla fall inte vara (det var jag förrförra julen, ingen hit även om vi firar väldigt lugnt och bara närmaste familjen). Eftersom det, som vanligt, har regnat idag valde jag därför att skippa ridning/annan motion, och har bara gjort det absolut nödvändigaste i stallet. Samt åkt och hämtat nytt strö, det blev nästan som ett mindre styrkepass. :p

Jag har fått ta av nackkragen! En sån lättnad! Jag bör inte rida eller springa den närmaste månaden (gissar dock att jag kommer kunna börja lägga in korta joggsnuttar i promenaderna om ett par veckor kanske) men jag får träna styrketräning för underkroppen och jag får cykla :). Så imorgon blir det spinning. Jag är jätteglad!

Men ellerhur. Dock var jag med världens gulligaste tjej, men hon var svinstark så prestationsångesten var ju ett faktum :p

@cili, det är en himla tur det finns massa mer träningsformer ja!:D
Får se om detta får en chans till eller ej...

Kl

Något Crossfiten resulterade i är en brutal jävla träningsvärk i överkroppen!! Något av det värsta jag känt, haha. Fy fan :p

Blir nog dåligt med träning nu julveckan då jag jobbar fyra pass, ska fira jul på två ställen samt festa annandagen. Men kanske att det blir något pass i helgen. :)
Fick ett nytt träningskort idag med. Känns bra att ha årskort på två ställen - särskilt när båda kostat mig exakt noll kronor! :D
Du får åka och prova på ett annat ställe :angel:

Så klart svarade kroppen på all den här stressen de sista veckorna med att dra på sig en förkylning nu när jag började ta det lite lugnt. :cautious: I och för sig rätt väntat, men högst ovälkommet. Jag hoppas verkligen att det mest är en bieffekt av att jag är så fruktansvärt trött och att jag dessutom har sovit riktigt dåligt inatt och vaknade tidigt idag på morgonen, för sjuk på julafton vill jag i alla fall inte vara (det var jag förrförra julen, ingen hit även om vi firar väldigt lugnt och bara närmaste familjen). Eftersom det, som vanligt, har regnat idag valde jag därför att skippa ridning/annan motion, och har bara gjort det absolut nödvändigaste i stallet. Samt åkt och hämtat nytt strö, det blev nästan som ett mindre styrkepass. :p
Typiskt, jag blir också alltid sjuk när man väl slappnar av efter en stressig period. Hoppas du mår bra till julafton!

Jag har fått ta av nackkragen! En sån lättnad! Jag bör inte rida eller springa den närmaste månaden (gissar dock att jag kommer kunna börja lägga in korta joggsnuttar i promenaderna om ett par veckor kanske) men jag får träna styrketräning för underkroppen och jag får cykla :). Så imorgon blir det spinning. Jag är jätteglad!
Grattis! Måste vara världens bästa julklapp ju :)

Vad har ni för köldgräns när ni tränar utomhus? Jag har åkt hem till tornedalen över jul och nyår och här finns det snö men det ska vara 15-27 grader flera dagar :arghh: varför kan man inte få både snö och okej temperatur?!

Mellan -15 och -20 känns lugn träning okej tycker jag. Lugn löpning eller hyfsat långsam skidåkning. Ska det vara kul med intensivare träning får det gärna vara -10 och varmare.

Sprang ett långpass idag (-15 hemma, något varmare uppe på höjderna), fick ta det lugnt i uppförsbackarna men det funkade bra. Hade ryggsäck med extratröja, torra sockor och en termos med varmt te med mig så jag hade kunnat bättra på klädseln och hälla i mig lite varmt om det blev för kallt. Fint med sol och snö! En rejäl dos dagsljus. Mötte knappt en människa på de tre timmarna jag var ute.
Gillar mina snölås (gaiters?) som jag köpte i höstas, höll mig helt torr om fötterna trots snöigt blåbärsris sista biten.

Jag måste bara berätta, fick tillbaka den första delen av grupparbetet här på eftermiddagen som vi lämnade in för tre veckor sen. Tack och lov var den godkänd, jag hade dött av att behöva komplettera den första också när vi är mitt uppe i jobbet med den andra. Men läraren hade bifogat en liten kommentar om att det vore bra om vi istället för att bedriva diskussionen som en form av chatt istället diskuterade som i ett forum, vilket som helst, för att lättare få tid och lättare kunna reflektera över vad vi skriver. Jag skrattade högt och länge när jag läste det, det är ju precis det jag har velat hela tiden, men som mina gruppmedlemmar helt har förkastat. :devil: Nu hoppas jag bara att de faktiskt kommer lyssna på det här (kommentaren går ju givetvis ut direkt även till dem, så det är inte bara jag som har fått den), det hade underlättat mitt liv något så extremt att kunna göra på det sättet istället för att alla ska vara inloggade samtidigt. Nu kan jag njuta av julfirandet. :bump:

På beachfronten så har jag burit/kört upp stora vattendunkar för en rejält brant backe (det är den backen jag tränar klättring i med ponnyn) från stallet till hagen, och blev helt slutkörd. Jag kommer ha träningsvärk imorgon.

Nu åker jag snart till Stockholm för jul och nyår. Har planerat in två lugna veckor med familj, vänner och pojkvän samt långa promenader och lite ridning. :)

Skidåkning på förmiddagen igår! Tänkte åka 20 km men orken tröt efter 10 så jag valde korta rundan på andra varvet, blev 15 km till slut. Tog mig upp för backen utan att saxa!

I julklapp fick jag ett presentkort på en tekniklektion med en längdinstruktör som jag vet är bra. Ska bli spännande!

Julmat och dito godis intogs i sansade mängder hos svågern som bor två hus bort, och sen slog jag mig ner i soffan och ritade en stund, alldeles lagom julafton tycker jag! Hoppas ni också har haft det bra.

Vilken härlig julklapp @snow ! Hur gick spinningpasset?

@Kiwifrukt vad härligt med godkänt och skönt att du har haft rätt hela tiden ;) hoppas resten av gruppen fattar konceptet med ett forum nu!

Jag har haft en toppenmysig jul såhär långt! Har ridit ett par dagar innan jul, på flera hästar, men igår var det lugnt. Idag strålar solen och det är härligt frostkallt ute så idag ska jag ta en riktig långpromenad tror jag och förhoppningsvis även få till lite yoga. Jag är hemma hos mina föräldrar och firar jul och här är även syrran och hennes barn. Väldigt trevligt men förra gången jag försökte göra yoga hade jag barnen klängandes runt mig så det blev inte så effektivt :p svårt när de vill att man ska kolla på dom hela tiden istället....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 914
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 517
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 515
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Om samvete vs effektivitet
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur