Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Woop woop, jag har fått en polar loop i julklapp :D :bump:
Ska bli himla intressant att se hur den kommer påverka. Och imorgon börjar mitt gymkort gälla, då ska jag dit med syrran och köra ett pass. Har för övrigt redan bokat in mig på gruppass nästa vecka, det ska bli himla skönt att sätta igång nu när jag är ledig från skolan så jag kan fokusera på att bara hitta tillbaka till teknik och motivation. Förhoppningsvis blir det enklare att få det att flyta på då när skolan sätter igång igen.

Fick för övrigt ett julkort från min pt också, alltså ett handskrivet som skickats med posten. Himla gulligt :D

Woop woop, jag har fått en polar loop i julklapp :D :bump:
Ska bli himla intressant att se hur den kommer påverka. Och imorgon börjar mitt gymkort gälla, då ska jag dit med syrran och köra ett pass. Har för övrigt redan bokat in mig på gruppass nästa vecka, det ska bli himla skönt att sätta igång nu när jag är ledig från skolan så jag kan fokusera på att bara hitta tillbaka till teknik och motivation. Förhoppningsvis blir det enklare att få det att flyta på då när skolan sätter igång igen.

Fick för övrigt ett julkort från min pt också, alltså ett handskrivet som skickats med posten. Himla gulligt :D

Vad är en polar loop?

Mysig jul med familjen och inte alltför stora mängder julmat. Enda tråkiga är att någon full snubbe hade försökt sparka på syrrans kille när de skulle gå hem, idioter. Nu blir det långpromenad runt Södermalm!

God jul kära beachisar! Hoppas ni fick en fantastisk julafton - var ni än befinner er - och att ni verkligen njuter av allt julgott, gemenskapen och lugnet.

Själv fick jag världens bästa julklapp i morse, när jag drog upp rullgardinen efter 11 timmars sömn och möttes av snö!!! Snö snö snö! Jag ÄLSKAR snö! Det är en oerhört vacker vinterdag här i dag, med solsken och snö och lagom många minusgrader. Jag är så lycklig!

En liten promenad i allt det fina blev det, men annars har det inte blivit så mycket träning sedan i söndags är jag rädd. Ska försöka klämma in power walk och hemmastyrka på lördag hade jag tänkt, men det får bli lite som det blir såhär under jullovet. Jag är glad och mår bra, det är huvudsaken just nu! Visst vore det trevligt att behålla lite av de muskler jag byggt upp under hösten, men det dröjer trots allt bara drygt två veckor tills jag är tillbaka på gymmet igen och kan bygga upp det jag förlorat under vilan. :)

Några snöiga bilder från dagens promenad:

2014-12-25_131912_549c1fb6e087c30b51e267a2.jpg

2014-12-25_132207_549c1fc5ddf2b30464c71231.jpg

2014-12-25_132835_549c1fd8ddf2b320c9eb463a.jpg

God jul kära beachisar! Hoppas ni fick en fantastisk julafton - var ni än befinner er - och att ni verkligen njuter av allt julgott, gemenskapen och lugnet.

Själv fick jag världens bästa julklapp i morse, när jag drog upp rullgardinen efter 11 timmars sömn och möttes av snö!!! Snö snö snö! Jag ÄLSKAR snö! Det är en oerhört vacker vinterdag här i dag, med solsken och snö och lagom många minusgrader. Jag är så lycklig!

En liten promenad i allt det fina blev det, men annars har det inte blivit så mycket träning sedan i söndags är jag rädd. Ska försöka klämma in power walk och hemmastyrka på lördag hade jag tänkt, men det får bli lite som det blir såhär under jullovet. Jag är glad och mår bra, det är huvudsaken just nu! Visst vore det trevligt att behålla lite av de muskler jag byggt upp under hösten, men det dröjer trots allt bara drygt två veckor tills jag är tillbaka på gymmet igen och kan bygga upp det jag förlorat under vilan. :)

Några snöiga bilder från dagens promenad:

2014-12-25_131912_549c1fb6e087c30b51e267a2.jpg

2014-12-25_132207_549c1fc5ddf2b30464c71231.jpg

2014-12-25_132835_549c1fd8ddf2b320c9eb463a.jpg

God jul och vad fint ni har! Här var det lite snö imorse, men knappt så det täckte marken.

Long time, no see!

Mitt år har varit.. omtumlande på alla sätt och vis. Helt kaotiskt faktiskt. På de allra flesta plan.
På beach-planet så gick våren dock bra och början på sommaren, sedan började jag jobba för mycket och helt enkelt må för jäkla uselt för att orka tänka på träning och kost.
Men TROTS detta så har jag faktiskt lyckas minska mina kroppsmått rätt ordentligt - jag är sjukt stolt, även om det mest stått still de senaste månaderna. (Men hellre det än åt fel håll liksom.)

Idag är de den 26/12 2014. Den 29/12 2013 bestämde jag mig för att på allvar ta tag i min kropp och gå ned i vikt.
Bilden till vänster är tagen där i krokarna tidsmässigt och bilden till höger är från i sensomras/höstas och visar rätt bra hur jag ligger i vikten nu.
Personligen så ser jag en hel del skillnad (men det kanske bara är inbillning?) Tyvärr har jag inga helkroppsbilder då jag skydde dem som pesten, men bara ansiktet ger ju en rätt tydlig bild tycker jag (som sagt, kan vara ren inbillning också att det syns skillnad?) Anyway - skillnaden KÄNNS i allafall, helt otroligt! ^^

Idag_ar_de_den_26_12_2014_Den_29_12_2013_bestamde_jag_mig_for_att_pa_allvar_ta_tag_i_min_kropp_och.jpg

På senaste månaderna har jag bara släppt allt vad träning och kost heter och jobbat ihjäl mig istället och ätit vad skräp jag känt för. Vilket orsakade stor mental ångest, helt obefogat visade det sig dock - för jag hade ändå, vid senaste mätningen, minskat 2cm i midjan.

Nu är det snart nytt år och dags att ta tag i det igen. Årskort på simhallen ska inköpas (kostar 1200kr och 1000kr står jobbet för) innan decembers slut, i januari har jag 1500 nya fräscha kronor från jobbet att spendera på friskvård. Awesomeness!

Ska också försöka komma igång att springa lite, så snart jag får råd att köpa ett par vettiga skor så att jag slipper benhinneinflammation. Jag känner mig rätt pepp faktiskt! ^^

Slutligen en fråga: Ni som simmar, vad har ni för baddräkt? Behöver köpa mig en och känner mig helt lost. Relativt fattig, men vill ändå ha något som täcker valkroppen så mycket som möjligt.. Gärna länktips! :)

Long time, no see!

Mitt år har varit.. omtumlande på alla sätt och vis. Helt kaotiskt faktiskt. På de allra flesta plan.
På beach-planet så gick våren dock bra och början på sommaren, sedan började jag jobba för mycket och helt enkelt må för jäkla uselt för att orka tänka på träning och kost.
Men TROTS detta så har jag faktiskt lyckas minska mina kroppsmått rätt ordentligt - jag är sjukt stolt, även om det mest stått still de senaste månaderna. (Men hellre det än åt fel håll liksom.)

Idag är de den 26/12 2014. Den 29/12 2013 bestämde jag mig för att på allvar ta tag i min kropp och gå ned i vikt.
Bilden till vänster är tagen där i krokarna tidsmässigt och bilden till höger är från i sensomras/höstas och visar rätt bra hur jag ligger i vikten nu.
Personligen så ser jag en hel del skillnad (men det kanske bara är inbillning?) Tyvärr har jag inga helkroppsbilder då jag skydde dem som pesten, men bara ansiktet ger ju en rätt tydlig bild tycker jag (som sagt, kan vara ren inbillning också att det syns skillnad?) Anyway - skillnaden KÄNNS i allafall, helt otroligt! ^^

Idag_ar_de_den_26_12_2014_Den_29_12_2013_bestamde_jag_mig_for_att_pa_allvar_ta_tag_i_min_kropp_och.jpg

På senaste månaderna har jag bara släppt allt vad träning och kost heter och jobbat ihjäl mig istället och ätit vad skräp jag känt för. Vilket orsakade stor mental ångest, helt obefogat visade det sig dock - för jag hade ändå, vid senaste mätningen, minskat 2cm i midjan.

Nu är det snart nytt år och dags att ta tag i det igen. Årskort på simhallen ska inköpas (kostar 1200kr och 1000kr står jobbet för) innan decembers slut, i januari har jag 1500 nya fräscha kronor från jobbet att spendera på friskvård. Awesomeness!

Ska också försöka komma igång att springa lite, så snart jag får råd att köpa ett par vettiga skor så att jag slipper benhinneinflammation. Jag känner mig rätt pepp faktiskt! ^^

Slutligen en fråga: Ni som simmar, vad har ni för baddräkt? Behöver köpa mig en och känner mig helt lost. Relativt fattig, men vill ändå ha något som täcker valkroppen så mycket som möjligt.. Gärna länktips! :)
Klart det syns! Bra jobbat!

Stor skillnad i ansiktet! Och bra att du är på gång igen!

Öm i kroppen av all skidåkning. Idag blir det en lugn promenad för imorgon ska jag åka ett par timmar i grövelsjön.
Juldagen bjöd på -15 och solsken, åkte 15 km. Är nu uppe i den totalsträcka jag brukar ha skrapat ihop framåt mars annars:D

Anmälde mig till det lokala adventure racet igen, det var så himla roligt sist! Är sjukt nyfiken på var starten blir, det verkar vara samma grenar som sist så det behövs ett lämpligt vattendrag eller sjö för paddlingen och så en bra mtb-sträcka som inte är alltför teknisk, och tydligen är det målgång här i byn.

Long time, no see!

Bra jobbat!
Jag vill också simma så hoppas du får några bra tips på baddräkter. :) Jag får också bidrag från jobbet som jag är sugen att lägga på antingen badminton eller simning samt något massagebesök.

Ingen träning nu under julen men väl flera timmars promenerande i butikerna både igår och idag. :up:

Jag är inte så haj på att lägga in bilder, så det finns en risk att de blir gigantiska eller inte funkar...

Jag har firat jul, det här var julafton i Bergslagen. Härligt krispigt och klart, på juldagsmorgonen var det -13.
10881777_10152556499802467_8383915409867789985_n.jpg

Och det här var idag, i södra Skåne.
12819_10152562199072467_3637391663062086751_n.jpg

Utöver det har jag inte tränat nåt, men ätit massa choklad och annat gott. God fortsättning på er!

@Praeterea, har ni snö i Skåne? :eek: Jag är livrädd för att snön ska komma hit, och Skåne är längre söderut än jag befinner mig. (Snö är jättefint, och jag har också varit ett barn som älskar snö, men det försvårar min hästvardag så fruktansvärt, så jag är glad så länge det är grönt ute...)

Hoppas alla har haft en bra jul. Det har jag haft. Julmat är inte min favorit, men det har blivit alldeles för mycket av allting annat, så beachmässigt har väl julen varit en katastrof, men dags att ta nya tag. Ponnyn har fått vila helt, och jag har bara hållit på med mockningen, men nu hoppas jag kunna sätta igång igen. Det bästa är att det känns som att motivationen faktiskt är på uppgång. :up:

@Kiwifrukt Det var lite av varje på vägen ner från Bergslagen igår. Först snö, men sen var det barmark genom Östergötland, lite snö/slask förbi Gränna och Jönköping, innan det blev barmark en bit igen. Snön kom sen tillbaka från Landskrona och söderut. Hoppas du klarar dig, även om jag älskar snö är inte medryttarhästen här lika bra rustad för snö som jag är van vid. Jag tänker mig att det går över snabbt, men njuter så länge det varar.

@Praeterea, det som känns mest läskigt är att det är en jättebrant backe mellan stallet och hagen, som vi måste gå i. Uppför tar man sig väl alltid, men ner känns inte som en höjdare. Sen är inte bilkörning i halka något jag ser fram emot heller. Bor man långt ute på landet är snöröjningen rätt bristfällig och det är massor av öppna ängar där det samlas trevliga drivor på vägen till stallet. Glömmer aldrig den vintern för kanske åtta år sen när jag hade snö upp till midjan när jag skulle ut med hästarna en morgon.

Det har blivit lite sisådär med maten senaste dagarna, igår glömde jag bort tiden och missade middagen och idag var jag på bio vid middagstiden så den uteblev idag igen. Känner liksom inget behov av att äta middag, det jag brukar tvinga i mig är gröt men inte ens det känns nödvändigt. Jag äter gröt till frukost och sen kvarg till lunch och mellanmål och sen ett kvällsmellis och då känner jag inte att jag behöver middag. Men jag vet att jag ska äta det så imorgon är det tillbaka till rutinerna igen och äta min gröt till middag. Det känns jobbigt för jag märker ju att jag klarar mig bra utan middagen och då blir det svårt att äta den men jag får försöka tänka långsiktigt, att det kanske kommer märkas i längden om jag fortsätter hoppa över måltider.

Julen har varit fortsatt bra både generellt och ur beachsynpunkt :) En del promenader och inget överdrivet ätande, men idag slank det ner lite chips, friterad potatis är min last :d Imorgon ska jag rida för min gamla instruktör här i Sverige, ska bli grymt kul!

Hej tråden, idag har det äntligen snöat lite i Kalmar! Supermysigt men nu har det även blivit kallt:eek: vilket gör att jag inte vill gå utanför dörren:p

Har ätit en del men inte så mycket faktiskt och det känns skönt. Jag har ätit mat och lite godis men inte överätit bara för att det är jul. :)

Igår var första dagen på mitt årskort på gymmet i stan där jag bor, så jag drog med syrran dit och körde ett helkroppspass på sisådär en timme. Himla härligt!
Funderar över att gå dit och testa badhuset idag, men känner mig inte allt för sugen på att gå ut i snön. Har lite lagom träningsvärk i alla muskler dessutom, så vi får se hur det blir med den saken. Det kan hända att det får bli lite dansspel på wiiet istället :D
På måndag ska jag dit och vara mentalt stöd till syrran som ska genomföra ett pass med instruktör och på kvällen samma dag har jag mitt första gruppass inbokat :bump:

Nu när jag kollade öppettiderna kunde jag konstatera att badhusdelen är stängd över helgen pga nåt tekniskt problem, så då var ju den saken avgjord :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 913
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 516
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 514
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka