Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vad jag är glad att jag är igång med träningen igen! De här endorfinkickarna är nästan fåniga :D

Så skön känsla! :)

Likaså att simma @Nixehen. Älskar också känslan efter att man simmat. Hela grejen av att vara i ett annat element en längre tid och ta sig fram på ett egentligen helt främmande sätt. Känslan av viktlöshet, och känslan av tyngdkraften när man går upp på land igen. :D

Var iväg på badminton som planerat! Känns gött i benen nu, vi blir mer och mer aktiva i vårt spel. :) Men man känner sig väldigt svag jämfört med alla killar som spelar på banorna bredvid. Vi kan omöjligt slå bollen lika hårt! Det är helt sjukt, det går bara inte. Och jag är rätt förvånad att vi fortfarande spelar eftersom vi knappt kan några regler, är ganska kassa och tycker det är jättejobbigt. :D :p Men gång på gång vill vi boka ny tid nästa vecka ändå. :)

Resten av veckan får vi se vad det blir, jag ska åka hem och jobba från kontoret där och renovera på kvällarna (om jag orkar) och till helgen. Ska bli sååååå underbart att åka hem till mitt torp, och så ska jag ta med mig lite möblemang tillbaka till lägenheten också. :love:

Vad du är bra @zassoo som tar mod till dig! Hoppas det löser sig till det bästa för både dig och hästen. Kramar!

Jag har också varit modig idag och hoppat för första gången sen olyckan. Valde att rida ridskolehäst och det kändes klokt. Första rundan andades jag knappt, haha, men sen släppte det och gick riktigt bra! Skönt att få möjlighet att sitta på en bombsäker häst så här första gången.

Min hästägare :love:

Vi pratade i drygt en timme och oj vad glad jag är att jag tog mod till mig. Det känns som att en stor tyngd har lyfts från mina axlar. Jag berättade om allt som varit, hela min nuvarande situation och hur jobbigt det har känts med ridningen. Att ridningen gör mig ledsen och ångestfylld. Vi kom överens om att jag inte behöver rida alls om jag inte vill, jag får göra precis som jag känner för. Behöver inte komma ut tre dagar i veckan heller om det känns jobbigt. Bara pyssla, promenera, skritta runt på lång tygel, allt är ok. Börja om från början och komma tillbaka långsamt, backa bandet så fort jag börjar känna prestationsångesten komma. Jag tror det blir kanonbra. Det är ju inte stallet i sig utan just ridningen som strulat och jag gillar ju att pyssla i stallet. Hon var noga med att påpeka att det inte finns några som helst krav på prestation eller att han ens ska jobba ordentligt när jag rider, hon är bara glad om han får röra lite på sig. Jag vill hitta tillbaka till att stallet är ett andningshål där jag kan slappna av och förhoppningsvis kan det fixa till sig nu.

Sen pratade vi mycket om det här med krav och prestationsångest i allmänhet. Och att jag måste hitta sätt att koppla från, slappna av. Jag tänker för mycket, ältar för mycket. Bara på promenaden till bussen på morgonen hinner jag avhandla gårdagen, dagen och morgondagen med tankar, planer, utvärderingar ungefär tusen gånger. Det bara snurrar på liksom. Sen också att jag måste lära mig ta ledigt. Planera in så att jag pluggar vissa tider och sen släppa skolan helt, vilket i och för sig är lättare sagt än gjort.

Så nu är jag väldigt lättad. Ett steg närmare att bryta den onda cirkeln. Bara för det tänker jag nog strunta i morgondagens föreläsning, ta sovmorgon och sen hoppas jag SMHI har rätt angående att det ska bli sol för då ska jag ta en lång skön promenad :love:

Tack snälla ni fina människor för allt stöd, ni är guld värda!

Idag hade jag tänkt träna, och jag hade verkligen behövt det. Men kroppen är trött och det känns som om jag har en förkylning på g. Förkylning är dock inte aktuellt, eftersom min Crossfitkurs börjar på måndag...
Vet inte om jag ska nöja mig med promenader tills dess eller ej. Hade egentligen velat få in två gympass till. :p
Kom igen kroppen, bli inte sjuk!

@Sleepan Du kanske i alla fall kan hoppa träningen idag och sen se om du är pigg nog att träna de andra dagarna?

Jag är också velig över träning idag, vill se himla gärna men har fått en svullen/infekterad talgkörtel precis vid ljumsken som gör jätteont när jag rör mig. Jag har ju haft lite problem med bölder så är extra nojjig över dem, och då träning tillfället sätter ner immunförsvaret (?) och massa skavande, fuktig miljö mm gör en böld värre är jag skeptiskt :( Men jag funderar på att ändå ta mig iväg idag, se hur det känns, avbryta om det är helt omöjligt och istället hoppa resten av dagarna om jag även märker att bölden blir värre. SUCK! Vill också träna...

Mitt hudonda har fortfarande inte utvecklats åt nåt håll, snarare gått tillbaka lite, så jag tror jag ska träna idag ändå. Jag är inge bra på att vila så jag är redan less ju! :D

Jag var på pilates, min reaktion var ungefär: :meh:
Vi började med att ligga på rygg med benen uppe i 90 grader och sen dutta dem ett i taget i golvet, sen bägge, sen från 90 grader med raka ben ner mot golvet och sen slutligen helt raka ben. Detta i ungefär 10 min. Sen går vi över till att stå på alla fyra, lyfta ena benet i 90 grader upp mot taket, sen med helt rakt ben och sen kissande hunden. Totalt 5 min innan vi bytte ben. Slutligen låg vi på sida och lyfte benet mot taket en massa gånger och sen två magövningar till och sen var det klart.. Brukar pass se ut sådär? Det var sjukt enformigt.

För övrigt vill jag lägga mig ner och sparka och skrika, det här är fjärde dagen med plus och regn till och från. Jag bor i Norrland av en anledning och det är att jag vill ha snö och minusgrader på vintern så man kan åka skidor :rage::arghh:

För övrigt vill jag lägga mig ner och sparka och skrika, det här är fjärde dagen med plus och regn till och från. Jag bor i Norrland av en anledning och det är att jag vill ha snö och minusgrader på vintern så man kan åka skidor :rage::arghh:
Här har vi sol och plusgrader. Mindre än en vecka efter att de spolat is på närmsta IPn ju! :arghh: Jag vill ju att dottern ska lära sig att åka skridskor, men jag vill inte trängas med resten av Uppsala på studenternas... Hoppas att det fryser på igen!

Jag var på pilates, min reaktion var ungefär: :meh:
Vi började med att ligga på rygg med benen uppe i 90 grader och sen dutta dem ett i taget i golvet, sen bägge, sen från 90 grader med raka ben ner mot golvet och sen slutligen helt raka ben. Detta i ungefär 10 min. Sen går vi över till att stå på alla fyra, lyfta ena benet i 90 grader upp mot taket, sen med helt rakt ben och sen kissande hunden. Totalt 5 min innan vi bytte ben. Slutligen låg vi på sida och lyfte benet mot taket en massa gånger och sen två magövningar till och sen var det klart.. Brukar pass se ut sådär? Det var sjukt enformigt.

Haha :rofl: Har aldrig varit på pilates men det där låter inte så spännande :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 214
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka