Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Solkräm, säger jag bara! Viktigt! För övrigt kan ni få lite moln av oss :p

Haha, nej tack, jag slipper gärna molnen, det ska tydligen regna här i helgen igen så vi kommer nog få vår beskärda del av eländet. Jag har till och med smort in mig med sån där extra effektiv solkräm för ansiktet på kroppen (i och för sig mest för att den andra var slut) men igår hjälpte inte ens det, måste ha varit ovanligt effektiv sol igår.
 
Haha, nej tack, jag slipper gärna molnen, det ska tydligen regna här i helgen igen så vi kommer nog få vår beskärda del av eländet. Jag har till och med smort in mig med sån där extra effektiv solkräm för ansiktet på kroppen (i och för sig mest för att den andra var slut) men igår hjälpte inte ens det, måste ha varit ovanligt effektiv sol igår.

Huu, ja man får vara försiktig :crazy:
 
Istället för att sitta inne och tjura över att jag måste ha typ heltäckande dräkt för att inte bränna mig mer, så åkte jag och red redan nu på eftermiddagen. Hästen tyckte nog det var en ovanligt dum idé, och försökte återigen sig på sitt favorittrick "kasta sig rakt ut i vägen rakt framför en bil", måste säga att det där inte är mitt favorittrick. Det jag tycker är värst är att när hon reagerar/blir rädd för något annat stannar hon, fnyser lite, börjar backa eller i värsta fall (om det är riktigt otäckt) kastar sig bort från det läskiga. Eftersom hon inte alls reagerar så med bilarna, så misstänker jag lite att hon egentligen inte är rädd, i alla fall inte så rädd som hon försöker ge sken av, utan nästan tycker det är ett roligt tillfälle att spela upp och hitta på bus. Hon hade gärna fått byta tillfälle till det buset, om matte får bestämma.
 
Skidgång uppför slalombacken i måndags. Jobbigt. 14 minuter till toppen. Hade draghjälp av en snabb snubbe och en tjej som är bra på skidor. Nedför tog jag inte tid men fort gick det!

Mtb igår. Så roligt och så läskigt på samma gång! Det är fortfarande ett visst mått av ågren inblandat när jag ska ut och cykla. Måste få någorlunda ordning på det inför adventureracet i juli. Körde genom en bäck och ett blöthål utan att dö.
Blir skiträdd när underlaget är löst! Stenigt och knöligt går bättre, bara det är någorlunda fast mark.
Kanske @snow sitter på några bra nybörjarövningar? Har listat ut att jag måste träna på att våga behålla farten.

Ett fyrakilometerslopp hemmavid imorgon. Tråkig bana, två lååånga asfaltsrakor, men bra tillfälle att springa fort.

I helgen blir det en lugn långtur och förhoppningsvis en ridtur på gula glada haflingern.
 
Löpning nu på kvällen med sambon :) 5 km blandat springa och gå, eller som vi kallar det: Godtyckliga intervaller :D Skulle även kunna benämnas fartlek. Strax över 35 minuter tog det och min kondis är inte vad den har varit! Men jag jobbar på det!

Dagens träning: 55 min pw, 30 min yoga, 35 min/5 km löpning. Passar på att träna nu när jag äntligen är frisk och har tid :laugh:
 
Spenderade hela eftermiddagen på West Pride, så blev nog en hel del gång i alla fall. Är ganska belåten med att jag hittills i juni har 555 noterade träningsminuter :D Visst är det mest samlat på promenader, men det blir ju fortfarande närmare en timme om dagen om man slår ut det. Hurra för vardagsmotionen!
 
Sista ridningen för terminen. Kommer bli superkul då jag tror vi ska hoppa bana, hoppa ut i skogen och sen hoppa bana igen. Kommer bli svettigt:p
 
Idag är min första och enda lediga dag den här veckan, och den måste givetvis tas till vara på. Nu är det frukost på balkongen som gäller och snart tar jag cykeln till stallet för att spendera några timmar där, underbart! :love:
 
Hej alla beachare!
Jag läser varenda ord ni skriver och hejar på i tysthet för här finns verkligen inget att rapportera :/ rejäl motivationssvacka efter en lång förkylning som gjorde att träningen kom på paus. Och utan träning har jag svårt att hålla borta sötsug och minska på portionerna som kompensation... Så vikten fortsätter uppåt. Tänker varje dag att jag ska bryta det men klarar inte av att verkställa det. Meeen, jag ska försöka börja med små steg så får jag se vad som händer.
Ha en skön dag i solen!
 
Löpning nu på kvällen med sambon :) 5 km blandat springa och gå, eller som vi kallar det: Godtyckliga intervaller :D Skulle även kunna benämnas fartlek. Strax över 35 minuter tog det och min kondis är inte vad den har varit! Men jag jobbar på det!

Dagens träning: 55 min pw, 30 min yoga, 35 min/5 km löpning. Passar på att träna nu när jag äntligen är frisk och har tid :laugh:

Väldigt bra jobbat igår :up:
 
Jag sprang min runda igår igen och körde lite styrka. Ungefär samma tid men mkt bättre känsla gällande andning och uthållighet. Dock blev det ett par öl och glas vin tillsammans med vänner igår kväll så kan ha spolierat det redan :angel:

Idag ska jag faktiskt vila från löpningen och gå på utforskning vidare längs vattnet på min 5 km-runda. Vi får se var jag hamnar men tänkte mig en promenad på 8-9 km. Blir nog härligt i solskenet och sommarvärmen! :)
 
Sista ridningen för terminen. Kommer bli superkul då jag tror vi ska hoppa bana, hoppa ut i skogen och sen hoppa bana igen. Kommer bli svettigt:p

Gud vad roligt det lät. Har faktiskt tävlat en sån klass på dinosauriernas tid (-07 :p), och det är verkligen en annorlunda grej att först hoppa vanlig banhoppning, sen ut i skogen och så avsluta på banan igen.
 
Jordgubbar till (delvis) frukost idag, kan det bli somrigare? Dessutom blev den kommande helgen väldigt mycket bättre när jag fick reda på att grupparbetet är rättat och godkänt. :bump: Nu är hela min kurs färdig, jag slipper komplettera något under sommaren ihop med krångliga gruppen och har sommarlov. :D

Har firat detta med en storstädning, vilket var väldigt välbehövligt men kändes lite som ogjort arbete när alla papper och böcker som hör till skolan var tvungna att ligga kvar framme, men nu så. Nu är det fräscht igen.
 
Hej alla beachare!
Jag läser varenda ord ni skriver och hejar på i tysthet för här finns verkligen inget att rapportera :/ rejäl motivationssvacka efter en lång förkylning som gjorde att träningen kom på paus. Och utan träning har jag svårt att hålla borta sötsug och minska på portionerna som kompensation... Så vikten fortsätter uppåt. Tänker varje dag att jag ska bryta det men klarar inte av att verkställa det. Meeen, jag ska försöka börja med små steg så får jag se vad som händer.
Ha en skön dag i solen!
Pepp, pepp till dig. Vad brukar fungera för dig när du tidigare har brutit negativa spiraler? Har du något som kan få dig att orka och vilja göra förändringar? Eller ta det i små, små myrsteg, förändringar som knappt märks? Skickar i alla fall en kram till dig, har tänkt på hur det gått för dig.
 
Vet att jag varit väldigt negativ på sistone och skrivit mycket jobbigt men tyvärr är det så mitt liv ser ut just nu. Idag har psyk krånglat till det rejält för mig, de har ändrat tider hipp som happ, bytt möten, lagt till saker, tagit bort saker, glömt att ge mig medicin för tredje (!!!!) gången på en vecka. Alltså det får bara inte vara så, jag får inte ha mediciner hemma för att jag är självmordsbenägen och tar överdoser och självskadar genom medicinerna och då ska de sköta allt med medicinerna och jag ska hämta ut hos dem tre gånger i veckan och fylla på lagret när de säger till och ger mig recept.

MEN, dom har inte koll på vad de lägger i dossetten och inte koll på vilka mediciner som är slut ovh behöver hämtas ut. Och det är ruskigt viktiga mediciner som man inte mår bra av om man bara slutar med helt plötsligt. Mamma var rasande för nu har det varit så mycket fel senaste tiden i min vård så hon ringde upp och pratade med min sjuksköterska som bara skyllde ifrån sig. Men ställföreträdande chefen ska ringa mamma på måndag sa dom. Bra att ha föräldrar som orkar kämpa för en när man själv inte kan:heart.

Jag kan inte heller ha någon sorts liv för de ger mig inga tider i förväg, jag ska dit på måndag och träffa både läkare och sjuksköterska och nu när det är sommar vill man ju hitta på saker och kanske göra utflykter men nej det går inte. För de vägrar ge mig tider i förväg så de ringer typ en timme innan på samma dag och så måste jag bara inställa mig oavsett var jag är eller vad jag gör. Lite svårt att försöka leva samtidigt. Jag förstår ju att de vill ha mig dit flera gånger i veckan på ett plan för att de tycker jag är så sjuk men det vore kul om det gick lite smidigt.
 
Hade ett sådant där hemskt samtal med en läkare idag, hon försökte övertala mig att lägga in mig igen. Sa att jag är precis på gränsen för tvångsvård med tanke på att mina prover börjar bli sämre, vikten är dålig, blodtrycket är dåligt och jag äter alldeles för lite och verkar inte kunna bryta själv. Men jag håller inte med, jag väger på tok för mycket,är rent av tjock och äter inte så lite som de tycker att jag gör. På ett plan vet jag att jag är sjuk men inte så pass som dom säger.

Jag ska träffa min ordinarie läkare på måndag och läkaren idag som jag träffat en eller ett par gånger innan sa att om jag har gått ner i vikt då så kommer det nog bli tvångsvård, så målet för helgen ska vara att inte går ner något i vikt kom vi fram till.

Super svårt då anorexin säger till mig att dra ner mer på maten för att jag inte gått ner något från måndag till idag, väger exakt samma som i måndags och anorexin vill se viktnedgång men verkar ha hamnat på en viktplatå. Får se vad som händer. Anorexin säger att jag måste äta mindre, men jag vill ju inte bli inlagd så jag ska gå EMOT det och äta i alla fall. Tänker inte spendera ännu en sommar på psyk, har gjort det allt för många gånger.
 
Jordgubbar till (delvis) frukost idag, kan det bli somrigare? Dessutom blev den kommande helgen väldigt mycket bättre när jag fick reda på att grupparbetet är rättat och godkänt. :bump: Nu är hela min kurs färdig, jag slipper komplettera något under sommaren ihop med krångliga gruppen och har sommarlov. :D

Har firat detta med en storstädning, vilket var väldigt välbehövligt men kändes lite som ogjort arbete när alla papper och böcker som hör till skolan var tvungna att ligga kvar framme, men nu så. Nu är det fräscht igen.
Grattis till skolarbetet!:banana:
 
Hade ett sådant där hemskt samtal med en läkare idag, hon försökte övertala mig att lägga in mig igen. Sa att jag är precis på gränsen för tvångsvård med tanke på att mina prover börjar bli sämre, vikten är dålig, blodtrycket är dåligt och jag äter alldeles för lite och verkar inte kunna bryta själv. Men jag håller inte med, jag väger på tok för mycket,är rent av tjock och äter inte så lite som de tycker att jag gör. På ett plan vet jag att jag är sjuk men inte så pass som dom säger.

Jag ska träffa min ordinarie läkare på måndag och läkaren idag som jag träffat en eller ett par gånger innan sa att om jag har gått ner i vikt då så kommer det nog bli tvångsvård, så målet för helgen ska vara att inte går ner något i vikt kom vi fram till.

Super svårt då anorexin säger till mig att dra ner mer på maten för att jag inte gått ner något från måndag till idag, väger exakt samma som i måndags och anorexin vill se viktnedgång men verkar ha hamnat på en viktplatå. Får se vad som händer. Anorexin säger att jag måste äta mindre, men jag vill ju inte bli inlagd så jag ska gå EMOT det och äta i alla fall. Tänker inte spendera ännu en sommar på psyk, har gjort det allt för många gånger.


Jag är ledsen Qelina, men läkaren du pratar med har faktiskt rätt. Jag önskar för hela mitt hjärta att du bara kunde se det själv. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 068
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 238
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp