Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh jag har haft en så bra dag! Umgåtts med mina fina vänner, skrattat en massa och ätit så mycket god mat att byxorna nästan spricker känns det som :D:D Verkligen välbehövligt! En dag utan måsten, utan krav. Så härligt :)

Under veckan som kommer ska jag försöka smyga igång lite lågintensiv träning igen, tandproblemen är ju kvar men det är hanterbart. Yoga och promenader ska jag försöka få till. Sen när tandjäkeln är fixad, då ska jag springa. Så det så!

Imorgon ska jag in med katten till kliniken igen men först efter lunch. Tänkte försöka få till lite motion innan dess för när vi väl är där vet man aldrig hur lång tid det kan ta.

Åh jag har haft en så bra dag! Umgåtts med mina fina vänner, skrattat en massa och ätit så mycket god mat att byxorna nästan spricker känns det som :D:D Verkligen välbehövligt! En dag utan måsten, utan krav. Så härligt :)

Under veckan som kommer ska jag försöka smyga igång lite lågintensiv träning igen, tandproblemen är ju kvar men det är hanterbart. Yoga och promenader ska jag försöka få till. Sen när tandjäkeln är fixad, då ska jag springa. Så det så!

Imorgon ska jag in med katten till kliniken igen men först efter lunch. Tänkte försöka få till lite motion innan dess för när vi väl är där vet man aldrig hur lång tid det kan ta.

Låter superhärligt! En sån dag var du verkligen väl värd efter allt strul!
Håller tummarna för att det går bra med S imorn!

Bra dag som avslutades uruselt i ett hav av ångest. Great. Tack. :wtf::down:

Beachigheten för dagen har bestått i 1,75h promenad, 0,75h ridning och 0,5h yoga. Det sistnämnda var.. sådär. Alltså jag blir sjukt uttråkad av sådan där långsam träning. Men samtidigt var det otroligt skönt för mina ömmande, träningsvärkstinna muskler. Får se om jag fortsätter med det. Knappast varje dag, men kanske ett par gånger i veckan eller så. :)

Veckan avslutar jag på 12h 16min 37sek aktiv tid, mestadels promenader men 4,5h utöver dem. Mycket nöjd! :up:

Nästa vecka blir tuff att få in någon vettig träning alls då jag jobbar dubbelpass (9-22) mån, tis, ons, lör + sön. Tors + Fre "bara" 14-22. Hoppas på att kunna klämma in en löprunda, två cirkelpass, två simpass och en vända på gymmet i allafall. Alltid nåt. Kanske en sväng yoga också och så minst 30min promenad om dagen. Som sagt, alltid något.

Och så hoppas jag att mätningen på söndag innebär -4cm i midjan (önsketänkande) för då har jag nått mitt delmål nr2! :)

@Ninnurur @fryckan Ja det var inte trevligt alls! Sambons byxor gick sönder helt och hållet på kuppen också. Men men, det var ju som sagt ingen fara men jag har då aldrig tänkt på att man kan gå igenom isen på det viset på torra land!

Nu är det stor vandringsplanering här, det är tydligen väldigt viktigt att gå igenom packningen såhär flera månader innan det ens är dags... :D haha. Jag är inte lika nördig, för mig är vandringen det roliga, att packa är väl aldrig särskilt roligt. :p

För övrigt så blev det 4,2 km skogspromenad på 56 min (mycket på is som sagt) och ca 30 min ridning idag. :) Underbart vårväder hela dagen, massor med sol och sjungande talgoxar!

Eh ja! Så sjukt enkelt - och gott. Massa vitlök, timjan och olivolja!! Mmm. Och salt! Och fetaost och tomat.
Åh. Gott. Vi åt upp hela brödet på två pers, så det var ju tur att jag bada hade gjort en halv sats.... Haha.
Inte okej! Det är snart läggdags och jag är lite småsugen på något salt sådär. Typ focaccia. Inte en endaste sketen lite focaccia-bit så långt ögat kan nå. Inte okej! :mad:

(och nu gick jag in och klickade "redigera" också, så att jag kunde lägga till en arg smiley för att riktigt uttrycka mina känslor)

Inte okej! Det är snart läggdags och jag är lite småsugen på något salt sådär. Typ focaccia. Inte en endaste sketen lite focaccia-bit så långt ögat kan nå. Inte okej! :mad:

(och nu gick jag in och klickade "redigera" också, så att jag kunde lägga till en arg smiley för att riktigt uttrycka mina känslor)

Jag måste säga att jag lider med dig, din arma stackare! :(

;)

Fin du var i nya klänningen!

Jag är rätt nöjd med veckan som gått. 1 pass bodypump, 1 pass löpning, 2 (3?) pass yoga, 1 pass agility och 30 min cykling. Typ 5 h promenader och 6 arbetsdagar på det.
Det märks på min energi och motivation att våren är på väg. Även hundens träningsdos har ökat, även om det egentligen hör till en annan tråd.

Nästa vecka är planen följande:
Måndag Spinning, core, ev cykel
Tisdag bodypump
Onsdag yoga
Torsdag löpning
Fredag vila
Lördag cykel
Söndag Agility, yoga
+promenader i vanlig ordning.

Det blir sista veckan på SATS :s och så ska jag försöka ta tag i maten lite bättre också.

Det där kräver ett recept!

25 g jäst
4 dl ljummet vatten
1 msk honung
1 tsk salt
10 dl mjöl

Smula jästen, häll över vattnet och rör om tills jästen smälter. Tillsätt resterande ingredienser och arbeta ihop till en deg.
Täck över bunken med en handduk och låt jäsa i 30 min.
Olja en plåt (eller ta bakplåtspapper) och tryck ut degen på plåten. Låt den jäsa 30 min till under duk.

Fyll sen brödet med vad du vill.
Jag blandade olivolja, vitlök och färsk timjan och hällde över. Tryckte i lite fetaost och tomater. Flingsalt över!

In i ugnen på 175 grader i ca 25 min. Jag hade brödet i ugnen tills skorpan var hård och det såg färdigt ut.

Jag gjorde halv sats bara, vilket gott och väl hade räckt till fyra personer tillsammans med soppa. Vi åt rätt mycket dock, som åt allt på två pers... :p
Extremt gott iaf! Kommer dock göra med bara örter, olja, vitlök och salt nästa gång. :d

@zassoo Hur kommer det sig att du inte kan springa pga tanden? Gör den ont när du springer? :)

Just nu snöar det här. En ganska ettrig snö. Jag hade tänkt springa innan frukost men orkade verkligen inte, haha. Så det blir nog ett pre-lunchpass istället. Min rumpa som varit ond känns mycket bättre nu så jag hoppas att den håller för löpning fr.o.m nu!

Härligt taggad på ny vecka!
Vi börjar en ny kurs idag (med en mycket bättre lärare!) och den innehåller massa träning. Kursen börjar ju dock med teoretiska föreläsningar, så jag ska typ flytta in på gymmet i fyra dagar nu tänkte jag. För på fredag bär det av till Västerås igen, och på lördag morgon hämtar vi nya katten :D

Är vansinnigt sugen på att börja springa, men det är fortfarande lite för kallt för mina knän :( Löpband är inte att tänka på, då går dom sönder nästan direkt eftersom det blir för monotont. Kan det inte bli några fler plusgrader snart?! Vill så himla gärna komma igång så jag kan springa Vårruset (5 km) på under 30 minuter, det vore verkligen en dröm!

@zassoo Hur kommer det sig att du inte kan springa pga tanden? Gör den ont när du springer? :)

Just nu snöar det här. En ganska ettrig snö. Jag hade tänkt springa innan frukost men orkade verkligen inte, haha. Så det blir nog ett pre-lunchpass istället. Min rumpa som varit ond känns mycket bättre nu så jag hoppas att den håller för löpning fr.o.m nu!

Jag blir trött och lite lätt febrig till och från i samband med när den gör ont (det går i vågor över dagen) så jag tar helt enkelt det säkra före det osäkra. Vill inte springa när kroppen inte är helt okej, det känns så onödigt.

Jag blir trött och lite lätt febrig till och från i samband med när den gör ont (det går i vågor över dagen) så jag tar helt enkelt det säkra före det osäkra. Vill inte springa när kroppen inte är helt okej, det känns så onödigt.

Jaha, då förstår jag. Låter jobbigt :-/. Hoppas du blir av med det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 216
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden