Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi funderar på Preikestolen och Helags, sen skulle jag helt klart vilja gå Kungsleden också. :) Vi har många ställen där vi vill vandra. Har man bara grejerna och vädret är rätt så kan man ju åka till närbelägna ställen på helgen och sova ute en natt, kanske fiska lite och sådär. Man behöver inte åka så långt för att vandra och se underbara miljöer. :)

Gud vad avundsjuk jag blir! Jag vill också ut och vandra!! Men jag tror jag ska ta fasta på din sista mening i ditt inlägg - här är ju naturen helt fantastisk och jag borde verkligen packa ryggan på både mig och hunden och bege oss ut när våren kommit ordentligt! :love:

KL:
Dagen idag har hittills varit rätt slö. Eller egentligen inte (men i min hjärna så räcker inte den träningen jag utfört, någonsin - så jag känner mig alltid slö.) blev en omgång cirkelträning här hemma med tryck i - svettades som en gris. Plus att jag gav mig ut på en "springrunda" innan dess, 50/50 springa/gå och jag tog mig 2,65km på 20min. Dvs ett snitt på 7min/km, eller 8,6km/h - vilket jag (som på intet vis kan springa) känner mig synnerligen stolt över! :D I jämförelse med alla andra här i tråden som springer som små gaseller så är jag en heffaklump i slowmotion - men alla måste ju börja någonstans känner jag. :up:

Sitter och funderar på att släpa ut - den mycket ovilliga! - hunden på en promenad i mörker och regn, bara för att jag känner att jag saknar min promenad idag. Skönt att bara sträcka på benen lite efter kvällsmaten... Samtidigt vet jag inte om jag ids - för det regnar och är mörkt som sagt. Dagens i-landsproblem? :rofl:

Åh nej, stackars liten. Hoppas det inte är något stressrelaterat då, utan något som går att fixa ganska enkelt. Vem av katterna är det?

Ja, flingsalt uppepå är en självklarhet :d såååå gott!

Det är Sessan, huskatten. Tesla mår bra men tyckte Sessan luktade otäckt när hon kom hem från kliniken så nu är de osams och måste bo åtskilda :down:

Gud vad avundsjuk jag blir! Jag vill också ut och vandra!! Men jag tror jag ska ta fasta på din sista mening i ditt inlägg - här är ju naturen helt fantastisk och jag borde verkligen packa ryggan på både mig och hunden och bege oss ut när våren kommit ordentligt! :love:

KL:
Dagen idag har hittills varit rätt slö. Eller egentligen inte (men i min hjärna så räcker inte den träningen jag utfört, någonsin - så jag känner mig alltid slö.) blev en omgång cirkelträning här hemma med tryck i - svettades som en gris. Plus att jag gav mig ut på en "springrunda" innan dess, 50/50 springa/gå och jag tog mig 2,65km på 20min. Dvs ett snitt på 7min/km, eller 8,6km/h - vilket jag (som på intet vis kan springa) känner mig synnerligen stolt över! :D I jämförelse med alla andra här i tråden som springer som små gaseller så är jag en heffaklump i slowmotion - men alla måste ju börja någonstans känner jag. :up:

Sitter och funderar på att släpa ut - den mycket ovilliga! - hunden på en promenad i mörker och regn, bara för att jag känner att jag saknar min promenad idag. Skönt att bara sträcka på benen lite efter kvällsmaten... Samtidigt vet jag inte om jag ids - för det regnar och är mörkt som sagt. Dagens i-landsproblem? :rofl:

Ja det finns ofta guldkorn runt hörnet. :) Jag vill hemskt gärna utforska värmland till fots, har varit väldigt lite i norra värmland så det är också en plan. Sen har vi ju jättenära till ett häftigt område, Brafttforsheden, där jag varit på exkursion och vi har pratat om att vandra och tälta en natt. Blev rätt pepp på vandrandet nu efter att ha skaffat ryggsäck (även om jag inte ska ha kvar just denna)!

Nu ikväll hittade jag en helt ny sida med friluftskläder, Fritidsfabriken. Någon som känner till sidan och deras märke? De verkar bara sälja sina egna grejer och jag gillar vad jag ser, blev väldigt sugen på ett par byxor därifrån!

@Chili jag har för mig att jag hört bra om dem. Mest sett annonser på fb dock.

Kul! :) Det fanns ju massor med recensioner på sidan men jag blir alltid lite skeptisk mot nya sidor, undrar om de är legitima och om grejerna verkligen är bra eller om det är deras vänner som skrivit allting. :p Gillar att byxorna verkar vara rätt tighta. Tights är ju egentligen det skönaste men saknar viss funktionalitet förutom till ren träning så det vore intressant att testa tighta friluftsbyxor.

Tack för era tankar! Det är lite bättre med farmor men min farbrors fru är det inte så bra:( ett dygn efter var hon fortfarande inte kontaktbar...

Ni som brukar simma, har man med vattenflaska eller behövs inte detta? / Den som inte varit i en bassäng på 10år :o

Ni som brukar simma, har man med vattenflaska eller behövs inte detta? / Den som inte varit i en bassäng på 10år :o
Jag brukar inte ha det, men är å andra sidan törstig som en kamel i öknen efteråt. :laugh:
I min simhall har jag sett många som har vattenflaska med sig dock, så det är ju helt klart "normalt" det också! :)

Idag har jag vansinnigt ont i mina vader. Det sliter att hoppa hopprep, tydligen ;)

Tänker att jag ska testa ett nybörjarpass med Adrienne på YouTube. Tror att jag skulle må väldigt, väldigt bra av lite yoga.

I jämförelse med alla andra här i tråden som springer som små gaseller så är jag en heffaklump i slowmotion - men alla måste ju börja någonstans känner jag. :up:/QUOTE]

Helt rätt, alla måste ju börja någonstans, och jag har inte sprungit ett steg sen förra våren, så du är definitivt bättre än mig. :p

Nu har jag och sambon suttit och planerat sommarens resa hela förmiddagen och det blir Malaysia i år :love: Ska bli SÅ kul! Och framförallt ytterligare än motivation för mig att hålla på både kost och träning nu. Jag ska känna mig fin till både bröllopet jag ska gå på i maj och till resan i juni! :bump:

Idag hade jag tänkt ta en vilodag (kom nyss hem från en 5 km-prommis) men funderar på att kanske träna i eftermiddag ändå... Hmmm! :)

Jag kör den nu (men inte riktigt varje dag). Det är sån yoga jag gillar och mår bra av! Kanske inte den som ger mest fysisk träning dock.
Men då ska jag fasiken köra ett pass och prova, får se vad jag tycker sedan. Har du några andra tips på bra videor i ämnet som är "hårdare"? :)

Fredag två timmars promenad och yoga.
Igår skulle jag till gymmet, men åkte istället direkt hem från jobbet för att cykla med sambon. Sen blev inte det av heller (vi segade oss ut och sen började det snöa)... :/ så gårdagen blev mest pannkaka.
Idag en timmes agility och en halvtimmes cykling för att testa cykeln. Väldigt peppad!

Inför morgondagen har jag lite beslutsångest. Jag är ledig och sovmorgon vore uppskattat, men samtidigt kanske det räcker till 9-10 nånting. Jag skulle nämligen vilja gå på spinning och core på förmiddagen, är lite sugen på en rejäl (2-3 timmar) promenad med hundarna och ev ut och cykla med sambon på kvällen.
Eh. Hjälp tack? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 216
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka