Vill även lägga till att jag tycker att du
@Mineur verkar vara en mycket snäll och omtänksam tjej som aldrig skulle vilja skada någon annan med flit. Men, återigen, det handlar om mönster som är så ingrodda att vi inte alltid ser dem men som påverkar oss direkt eller indirekt.
En annan, off-topic, grej är att jag under snart två månaders tid har stridit mot p-vaktsbolaget på min arbetsplats som i början av mars bötade mig TROTS att jag har ett giltig p-tillstånd (som alla på mitt jobb får, i form av en klisterlapp att sätta på framrutan och som gäller hela året). Jag har överklagat TRE gånger, skickat in bilder på min bil där man tydligt ser hur tillståndet sitter samt gått vidare internt på mitt jobb med detta. Det visade sig att fler på mitt jobb blivit lappade trots att de har giltiga tillstånd (helblinda parkeringsvakter, undrar jag?). Min arbetsgivare (som alltså är p-vaktsbolagets uppdragsgivare) har legat på dem att makulera min bot men de ger sig helt enkelt inte (!!!). Helt sanslöst enligt mig. På mitt senaste brev från dem stod det rätt och slätt: "Korrespondensen i ärendet är avslutat, vill du gå vidare till tingsrätten så kontakta oss snarast". Jag är såklart mindre sugen på att gå till tingsrätten för en felaktig p-bot på 300 spänn, vilket vaktbolaget såklart vet om. Det som stör mig är inte pengarna utan att ord står mot ord och att deras verkar väga tyngre än mitt, TROTS ATT JAG HAR RÄTT och att min arbetsgivare tror mig och har bett dem stryka boten. Nu har jag betalat i alla fall men ska få ersättning för detta av min arbetsgivare (och jag vet att de funderar på att byta vaktbolag...).
Hur som helst, i min affekt igår så skrev jag en motivering på "önska en låt" i Morgonpasset i P3 och ville höra Timbuktu - Resten av ditt liv till detta p-vaktbolags ära. Några timmar senare ringer Morgonpassets researcher upp mig och jag ska få låten spelad i riksradio imorgon 06:50. Om jag inte kan få boten makulerad så får jag i alla fall detta som hämnd! (Och ja, hämnden är ljuv, i detta fall kan ni glömma allt jag skrivit om "onda cirklar" etc
).