Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner att jag vill korrigera det där. Man behöver inte ens slita i stallet dag ut och dag in för att förtjäna en pizza. ALLA förtjänar att äta sånt då och då om man tycker att det är gott. Man ska inte ha massa förbud eller lägga ångest över vissa maträtter. Det är inte som att man kommer lägga på sig ett kilo fett av att äta en pizza. Man ska vårda själen också, inte bara jaga efter lägsta möjliga kaloriintag.

Alltså @cili, har du fått höra att du är klok som en bok? :love:
Precis vad jag behövde höra, tack!

Idag har jag varit på tävling med hästen. Det bästa med tidiga tävlingsdagar måste ju vara att man kommer hem tidigt också, så nu ska jag snart ge mig ut och springa en sväng :bump: Ska bara äta en lättare lunch först (grahamsgröt :love:) och ikväll blir det, som traditionen är i min familj, "tävlingspizza" :d:nailbiting: Gott och läskigt på samma gång.

Kan också upplysa om att jag ställde mig på vågen tidigare, av ren tvångstanke. Det visade sig att jag väger 1,4 kg mindre nu än för några dagar sedan då jag fick panik över min jättehöga vikt. Jag har bestämt mig nu för att det säkert var så att jag samlat på mig vätska och sånt, så det var därför vikten var såpass hög. Så länge jag äter bra och rör mig bra så kommer jag inte bli fet, visst?

Jag har på en vecka käkat ett mål mat på Burger King, ett på McDonalds, Chili Cheese från Max, två pizzor, alkohol i måndags samt godis varje dag.
Inte att rekommendera, MEN NEJ - Du blir INTE fet av pizza ikväll.

Shoppat träningsgrejer!

Dels tre jättefina toppar för bara 298 kr totalt. :)
817486_F.png

817478_F.png

708727_F.png

Och trådlösa hörlurar. :) De är lite stora men man vänjer sig nog. De är på laddning nu så det blir intressant att se om de fungera bra! Gillar att man kan byta låt, ända volym och svara i telefon med knapparna på sladden så man slipper ta fram mobilen öht medan man tränar! Hoppas de vill stanna kvar i öronen också.
9158031540254.jpg

Tack alla för era fina ord :love: Kram!
Som ni säger så är man ju aldrig helt beredd på att det ska hända även om det är väntat, och sorgen finns ju där ändå.

Idag gick jag och sambon till gymmet, uppvärmning 10 min på crosstrainer och sedan 65 minuter gymmande. Nu är jag helt slut, särskilt överkroppen som fick lite extra. Känns lite tråkigt med benpressen, har en gammal skada som jag är rädd ska gå upp igen så jag vågar inte lasta på så mycket som jag skulle vilja. Det gör inte ont men belastar jag lite mer så känner jag hur det stramar.

Jag har åxå köpt nya träningskläder! Vi har Stadium Outlet här å dom säljer kompressionstights från 2XU jättebilligt så jag slog till på ett par. Nya träningshandskar, en sport-BH och ett träningslinne slank med åxå :)

Idag blir det ca 2 timmar promenad totalt (har 40 minuter kvar som jag ska gå ikväll) och 1 timme fuego på förmiddagen. Fuegon var jobbigare idag än sist, det var lite svårt att hänga med för jag hamnade långt bak och såg inte allt ledaren gjorde men det gick bättre än sist och det var antagligen därför det var jobbigare idag för att jag tog ut rörelserna mer. Känner mig otränad och det är jag ju antagligen också, jag orkar inte prestera på topp genom hela passet vilket känns tråkigt men det här var ju bara andra gången så förhoppningsvis kommer det bli lättare och lättare när jag lär mig rörelserna och får lite kondition.

@_Charlotte_ När du är så aktiv i stallet så behöver du ju inte träna den dagen, du skriver att du inte tränat något men du har ju varit massor av timmar i stallet. Det motsvarar lätt ett eller flera träningspass i aktivitet! Så ät vad du vill, tillåt dig att vila efter stallet och även andra dagar för du rör dig väldigt mycket överlag och behöver inte ens fundera över om du rör dig för lite eller inte hinner träna.

Shoppat träningsgrejer!

Dels tre jättefina toppar för bara 298 kr totalt. :)
817486_F.png

817478_F.png

708727_F.png

Och trådlösa hörlurar. :) De är lite stora men man vänjer sig nog. De är på laddning nu så det blir intressant att se om de fungera bra! Gillar att man kan byta låt, ända volym och svara i telefon med knapparna på sladden så man slipper ta fram mobilen öht medan man tränar! Hoppas de vill stanna kvar i öronen också.
9158031540254.jpg

Äsch, vi får inte hörlurarna att funka till någon telefon alls. Får gå tillbaka och be om hjälp eller lämna tillbaka dem. Kanske är lite optimistiskt att köpa en billigare variant, men de som verkar riktigt bra är ju snordyra...

Någon som har tips om någon tidning som handlar om hälsa och där en artikel om anorexi, träningstvång, samhället idag och liknande saker kan passa i? Min dröm är DN eller Metro (jag vet, högt siktat och kommer inte ske men en dröm iaf) eller lokala tidningen här eller någon hälsotidning som typ Topp hälsa. Sen vet jag inte så många fler tidningar med inriktning på hälsa. Tips?

Om det du skriver är bra, aktuellt etc så är det ingen omöjlighet att bli publicerad även i en stor tidning. :) Det har jag närstående som gjort, som varken är kändisar, forskare eller nåt liknande. Det är bara att skicka iväg till den som är ansvarig och se vad de säger! Så go for it! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
79 059
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka