Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
När du varit hos tandläkaren, och om de inte hittar något tok som kan förklara hur du mår, då tycker jag att du ringer till VC igen.

Jo jag tänker också så. Det är stor sannolikhet att tänderna har stor del i det här, men om det inte är tänderna så är det något annat som är riktigt på tok, det förstår jag ju.

Jag har haft ett gaaalet sockersug den senaste veckan och jag blir inte av med det! Så fort jag ätit mat så får jag "jag ska ha godis, och det är nu"- känslan :( Dricka vatten, borsta tänderna eller ta en frukt funkar inte alls, det stillar inte det extrema suget överhuvudtaget. :crazy: Är det bara att lida sig igenom det och försöka vara stark eller har ni några superknep för att bli av med skiten? :D

Jag har haft ett gaaalet sockersug den senaste veckan och jag blir inte av med det! Så fort jag ätit mat så får jag "jag ska ha godis, och det är nu"- känslan :( Dricka vatten, borsta tänderna eller ta en frukt funkar inte alls, det stillar inte det extrema suget överhuvudtaget. :crazy: Är det bara att lida sig igenom det och försöka vara stark eller har ni några superknep för att bli av med skiten? :D

Kanel ska hjälpa har jag hört. Eller ät lite riktigt mörk choklad på typ 70-80%? En eller ett par bitar är tillräckligt för de flesta. Eller sysselsätt dig med något som engagerar dig...och som inte har med socker att göra:p

Det som funkar bäst på mig är aktivitet. Dvs göra någonting så att tankarna på suget glöms bort. Ta en promenad (givetvis utan plånbok om du passerar en affär ;)), måla naglarna, eller något annat som kan få dig upptagen och oförmögen att äta något. Bäst alla kategorier är ju stallet, alla tankar på mat och godis är som bortblåsta då :D Men det funkar ju inte att husera i stallet dygnet runt bara för den sakens skull :p

@Ninnurur Mja, mjo. Jag har varit hos sjukgymnast som inte gav mig så mycket hjälp egentligen. Han undrade hela tiden hur det hade gått när jag sprungit sedan sist vi sågs, fastän jag varje gång påtalade att jag inte sprungit på två år. :meh: Så hans råd var liksom att ta det lugnt och börja försiktigt. That's it. Fick inget schema eller så. Han sa att det inte är något fel på mina knän, muskelfästena är lite inflammerade och det finns inget som hindrar att jag tränar och springer.

Det där med kronisk värk fick jag inte bra svar på heller och det som oroar mig är inte smärtan idag utan tanken på smärta resten av livet. För jag har inte SÅ ont i knäna att jag inte kan gå. Det är mer 'det här känns inte bra...'.

Nåja. Det känns i alla fall att vilodag behövdes idag. Får se hur det känns i morgon men jag ska nog ta det lite piano nu. Bokade in mig på ett mage/rygg-pass på gymmet i morgon (är andre reserv), hoppas det inte är nåt fokus på ben alls. :) Så tråkigt att vänta helt medan de gör benövningar.

Det tråkiga är att det enda jag gjorde var 15 min på crosstrainern och typ 20 höftlyft på gymmet i måndags, resten av övningarna tränade inte benen alls. Sen badminton i tisdags men det kändes redan då att det var ansträngt från dagen innan. Gjorde höftlyft på core-passet förra veckan men kände inget alls efter det (min 'smärta' brukar komma rätt så direkt inom 1-2 dagar). Åååååå jag hade lätt kunnat träna typ 5 dagar i veckan men aja...

Vin efter maten.

:angel:

Trist att du inte känner dig bra @zassoo, det är tufft psykiskt att må dåligt fysiskt! "Hoppas" att det är tänderna som orsakar det då, så att du i alla fall har en definition på det och kan agera utefter det. Krya på dig!

@Wega Världens sämsta tips kanske, men i alla fall för mig är det allra bästa att vänta ut det när jag får ett sötsug efter maten. Det hände mig några gånger under julen att jag knappt svalt sista tuggan mat innan kroppen började skrika efter sötsaker, men istället för att göra som vissa andra familjemedlemmar och ta en bit choklad direkt så testade jag att vänta i någon halvtimme eller så, och sedan var det faktiskt borta. Värre är det när man får sötsug sådär mitt i alltihopa dock; under eftermiddagen eller sen kväll liksom. Då beror det ju oftast på att kroppen vill ha energi i största allmänhet vilket inte är fallet när du precis ätit en stor måltid, och sådana sötsug har jag fortfarande inte kommit på någon hållbar strategi för att hantera tyvärr.

@Chili är det något speciellt som utlöst smärtan i knäna? Hur länge har du haft de problemen?

Sen typ tre år nu. Jag slutade rida på våren (red typ en gång i veckan bara) och började gymma istället. Nån gång i juni fick jag för mig att cykla nästan överallt för att spara bensinpengar, transportcyklade redan rätt mycket och hade gjort det mycket även när jag red, men efter någon vecka vaknade jag och hade ont i knäna. När jag cyklade i uppförsbacke gjorde det mest ont så jag slutade cykla direkt och ganska snart kunde jag inte göra nånting med benen på gymmet utan att det gjorde ont.

Sedan dess har jag vilat, vilat, vilat, försökt komma igång jätteförsiktigt gång på gång och gjort slut på ganska många tuber Voltaren gel. :p Tvivlar inte på att det är muskelfästena som strejkar då det är precis där det gör ont, på in- och utsida precis ovanför och under knäet. Plus att jag har överansträngde muskelfästen i höfter, rumpa och lår sedan många år som jag inte blir av med. Men de känner jag mest bara av när jag blir alldeles för stillasittande (det uppkom pga stillasittande jobb), eller petar där med flit.

Till på det vred jag högerknäet nästan ur led fast inte helt 2007, fast det tror jag inte är superrelaterat nu men kanske lite. Har iaf känts 98 % bra de senaste åren innan knäna började strula för 3 år sedan. Men nu känner jag att det är instabilt för det är så otränat, därav vill jag verkligen träna knäna/benen.

För att dra en lång historia... lite halvlångt. :p

Kul att jag kunde underhålla er lite med mina Budapest-bravader... :meh:;) Idag var det som sagt PT-pass som gällde och han körde hårt med mig. Värre än vanligt. Axlar och rumpa var det fokus jag hade bett om, och framförallt det sistnämnda känns som att det kommer att göra ont imorgon. Förutom en övning som gick riktigt dåligt (jag fick verkligen inte till tekniken, blev skitarg och började svära på svenska, haha) var det ett kanonbra pass och jag är nöjd!

Kul att jag kunde underhålla er lite med mina Budapest-bravader... :meh:;) Idag var det som sagt PT-pass som gällde och han körde hårt med mig. Värre än vanligt. Axlar och rumpa var det fokus jag hade bett om, och framförallt det sistnämnda känns som att det kommer att göra ont imorgon. Förutom en övning som gick riktigt dåligt (jag fick verkligen inte till tekniken, blev skitarg och började svära på svenska, haha) var det ett kanonbra pass och jag är nöjd!

Har du något speciellt mål med din träning? I och med att du verkar träna rätt hårt menar jag:)

Fast hon blir sockersugen så fort hon ätit, det skulle bli många vinglas om dagen det:eek:

Räcker ju med ett åt gången. :idea:

Nä men jag var så sjukt sötsugen efter middagen innan men ikväll drack vi vin till/efter maten och jag kan säga att sötsuget är helt borta nu. Har aldrig tänkt på det innan men vin och sötsug går liksom inte ihop, däremot nåt mer matigt!

Idag har min mat varit lite, lite bättre än igår :p
Gått 5,5 km och sprungit 2 km.
Dock protesterar benhinnorna... :(
Så jag vågade inte springa så mycket... Om vädret är okej på lördag ska jag prova springa ute då istället. Hoppas det funkar.

Jag måste gymma vissa mornar innan jobbet eftersom jag dels rider, tränar med Max och åker skidor på eftermiddagarna.. Men hur sjutton ska jag lyckas ta mig upp? :confused: Jag är totalt död när väckarklockan ringer halv 7 och snoozar så att jag har 20 min på mig innan jag måste åka till jobbet. Har ni några supertips?

@Chili - boka tid hos en ny och få hjälp med rätt övningar tycker jag!

Rent ut sagt är jag så trött på det bara. Jag har gått så himla mycket läkare och sjukgymnaster och naprapat och massörer för skador, sjukdomar och allt möjligt. Jag vill bara vara ifred och inte sätta min fot på ett sjukhus på länge än men det verkar inte vara min grej. :p

En stor fördel nu är att jag har friskvårdsbidrag varje år från jobbet som jag kan nyttja till t.ex. sjukgymnast om jag vill. Fast helst hade jag nog varit friskare och lagt det på träningskostnader istället!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
79 059
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden