Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej älskade tråden! Åh vad jag har saknat er! Det känns som att jag har varit borta en halv livstid, men det är ju faktiskt inte ens en vecka sedan jag kikade in senast... Ursäkten jag har att komma med kallar jag för Semester; jag och en tjejkompis tog en liten spontantripp till Budapest och levde loppan i några dagar. Det var fantastiskt!

Men alltså... Ni vet den där träningsvärken jag skrev om i förra veckan, efter att jag hade förstört mina ben lite granna i tisdags? Den höll i sig med dödsstyrka i fyra dagar. Fyra dagar. Vilket innebär att den inkräktade på semestern, vilket innebär att jag turistade omkring som en lobotomerad pingvin de första två dagarna i Budapest för att jag hade så fruktansvärt ont i benen. Det var så att de vek sig under mig lite då och då, och minsta lilla trappsteg gjorde att jag fick bita mig i läppen för att inte skrika av smärta. Detta ledde till att jag formligen störtade ut från en av restaurangerna vi var och åt på - för att jag suttit ner så länge, hade så vansinnigt ont och verkligen inte kunde med att anstränga lårmusklerna för att ta emot mig själv liksom. Jag fick liksom kasta mig ut och fortsätta "springa" stelbent tills farten tog slut och jag kunde stanna naturligt. Det såg tydligen väldigt roligt ut, enligt mitt resesällskap. Det tyckte tydligen killarna som stod vid gatuhörnet lite längre bort också, för de bröt ut i ett riktigt gapskratt när de såg mig. Nåja, trevligt att man kan underhålla någon i alla fall... :angel:

Igår körde jag ett litet konditionspass med inslag av rygg & axlar, idag har jag haft oplanerad men ack så skön vila och imorgon är det PT-pass som gäller. Skoj skoj!

Hej älskade tråden! Åh vad jag har saknat er! Det känns som att jag har varit borta en halv livstid, men det är ju faktiskt inte ens en vecka sedan jag kikade in senast... Ursäkten jag har att komma med kallar jag för Semester; jag och en tjejkompis tog en liten spontantripp till Budapest och levde loppan i några dagar. Det var fantastiskt!

Men alltså... Ni vet den där träningsvärken jag skrev om i förra veckan, efter att jag hade förstört mina ben lite granna i tisdags? Den höll i sig med dödsstyrka i fyra dagar. Fyra dagar. Vilket innebär att den inkräktade på semestern, vilket innebär att jag turistade omkring som en lobotomerad pingvin de första två dagarna i Budapest för att jag hade så fruktansvärt ont i benen. Det var så att de vek sig under mig lite då och då, och minsta lilla trappsteg gjorde att jag fick bita mig i läppen för att inte skrika av smärta. Detta ledde till att jag formligen störtade ut från en av restaurangerna vi var och åt på - för att jag suttit ner så länge, hade så vansinnigt ont och verkligen inte kunde med att anstränga lårmusklerna för att ta emot mig själv liksom. Jag fick liksom kasta mig ut och fortsätta "springa" stelbent tills farten tog slut och jag kunde stanna naturligt. Det såg tydligen väldigt roligt ut, enligt mitt resesällskap. Det tyckte tydligen killarna som stod vid gatuhörnet lite längre bort också, för de bröt ut i ett riktigt gapskratt när de såg mig. Nåja, trevligt att man kan underhålla någon i alla fall... :angel:

Igår körde jag ett litet konditionspass med inslag av rygg & axlar, idag har jag haft oplanerad men ack så skön vila och imorgon är det PT-pass som gäller. Skoj skoj!
:rofl::rofl::rofl: Asg!
Kul med minisemester också :)

Haha :rofl:
Vad skönt det låter med semester, men trevligt att ha fina peppiga Mineur tillbaka i tråden :) :p

PT-pass idag och vi körde all in med simning :banana: Jag har alltid tyckt att jag är en fruktansvärt dålig simmare, då jag har en tendens att använda ostbågstekniken när jag simmar. Prövade att träna lite för rekryteringstesterna till polishögskolan, och det betyder bland annat 150m bröstsim på under 6 min. Bröstsim är min absolut svagaste gren, men jag gav järnet och simmade röven av mig första omgången - kom runt på 5.30. Pratade en liten stund med min PT och sedan sade han åt mig att bekväm-simma samma sträcka en gång. Kom runt på 4 minuter!!! :eek:

Hann förstås tänka efter lite då, tänka på hur jag simmar och samspela lite bättre med vattnet. När jag simmar röven av mig motarbetar jag vattnet och tar slut fort samtidigt som jag knappt kommer någonstans. Hur som helst har jag en duktig marginal och är inte särskilt orolig över simmomentet längre. Om jag simmar på 4 min nu kan det ju bara bli bättre :D

Nu har jag läst igenom hela tråden och kan bara säga OMG vad mycket kärlek och styrka det fanns i den :love:. Visst att det finns sorg, smärta och ångest också, men överlag blev jag helt tagen av alla goda råd och all pepp i den :up: . Härliga, stärkande människor!!

Själv har jag - efter typ 15 år av jojobantande och sambokilon :p - hittat något som liknar en balans i livet och fått vettiga matvanor. Motionerat har jag alltid gjort eftersom jag har hundar som kräver sitt, men maten har varit alldeles för fel och framförallt FÖR MYCKET!

Nu har jag ändrat det såpass mycket att jag äter bättre, mindre och nyttigare alla vardagar i veckan (där jag väljer att inte äta/dricka några onyttigheter som läsk, godis, kakor osv) medan jag "får" äta vad jag vill på helgerna (men även där blir det onyttiga i mycket mindre mängd än förut :) )

Jag väger mig inte (annat än på läkarbesök :p ) så jag har ingen aning om vad som hänt med vikten, men jag ser på kroppen och framförallt hur kläderna sitter att det har gett resultat och jag har minskat i omfång :banana:. Det går inte snabbt, men jag känner att detta har blivit en ändring som kan hålla livet ut, ingen snabbdiet eller extrem lågkaloridiet som jag testat förut :p!

Hej och välkommen till bukes bästa tråd! :) vad skönt att hitta något som fungerar även på sikt - det är ju dit man vill komma!

PT-pass idag och vi körde all in med simning :banana: Jag har alltid tyckt att jag är en fruktansvärt dålig simmare, då jag har en tendens att använda ostbågstekniken när jag simmar. Prövade att träna lite för rekryteringstesterna till polishögskolan, och det betyder bland annat 150m bröstsim på under 6 min. Bröstsim är min absolut svagaste gren, men jag gav järnet och simmade röven av mig första omgången - kom runt på 5.30. Pratade en liten stund med min PT och sedan sade han åt mig att bekväm-simma samma sträcka en gång. Kom runt på 4 minuter!!! :eek:

Hann förstås tänka efter lite då, tänka på hur jag simmar och samspela lite bättre med vattnet. När jag simmar röven av mig motarbetar jag vattnet och tar slut fort samtidigt som jag knappt kommer någonstans. Hur som helst har jag en duktig marginal och är inte särskilt orolig över simmomentet längre. Om jag simmar på 4 min nu kan det ju bara bli bättre :D

Duktig du är!! Sjukt bra gjort ju!

Jag kände igår vad jobbigt det var med badminton, var riktigt trött i benen efter gymmet i måndags. Fastän jag knappt gjorde något... :p min benstyrka är verkligen som bortblåst!

Sen somnade jag helt slut på soffan och låg antagligen konstigt med knäna då det gjorde ont efteråt. Men Blev orolig att jag nu överansträngt dem så det blir vila idag som planerat och kanske även i morgon. Drog på voltaren gel då de ömmade lite även nu. Hoppas det är mer som träningsvärk än överansträngning.

@Mineur , haha åh! Påminner mig om i somras när jag och min kille skulle springa fjällmarathon och gjorde en topptur fyra dagar innan. Jag fick springa marathon med den sjukaste träningsvärken jag någonsin i framsida lår men det gick det med :).

Hur var Budapest? Jag var där våren 2010 och tyckte att stan var väldigt vacker! Kan tänka mig att det såg lite annorlunda ut nu i januari dock :).

Förlåt, nu kommer jag här och gnäller igen. Men alltså jag orkar inte. Tandvärk, huvudvärk, feber och trötthet. Värktabletter hjälper inte. Blir så avis på er som har energi och kan träna. Jag orkar inte ens med yogan längre, måste prioritera energin till skolan. Hoppas verkligen dom kan hjälpa mig imorgon... Besöket på vc behövs också tror jag, när jag tänker efter har jag varit halvdan ett bra tag.

Det är ändå kul att läsa om er träning, ni inspirerar! :) Längtar tills jag kan komma tillbaka ordentligt.

Förlåt, nu kommer jag här och gnäller igen. Men alltså jag orkar inte. Tandvärk, huvudvärk, feber och trötthet. Värktabletter hjälper inte. Blir så avis på er som har energi och kan träna. Jag orkar inte ens med yogan längre, måste prioritera energin till skolan. Hoppas verkligen dom kan hjälpa mig imorgon... Besöket på vc behövs också tror jag, när jag tänker efter har jag varit halvdan ett bra tag.

Det är ändå kul att läsa om er träning, ni inspirerar! :) Längtar tills jag kan komma tillbaka ordentligt.
Men du, ring tandläkaren och gråt lite så att du får komma dit nu på en gång! Sådär kan du ju inte ha det :down: för visst var det bara en tandsköterska du ska träffa imorrn?

@Chili - var försiktig med överansträngda knän, jag har precis blivit av med det. Liniment och lagomt med motion!

Ja det är ju samma här! Gör mitt bästa att kicka igång men utan att förstöra något. Tycker det har funkat bra och jag har under en ganska lång period försökt komma igång lugnt och försiktigt med sporadisk träning. Är medveten om att jag ökat mycket på senaste tiden så det kanske behövs ett litet avbräck för att inte förhasta mig. :) Å andra sidan MÅSTE knäna stärkas så jag kan ta mig förbi den här puckeln nån gång, dock tvisar sjukgymnast/naprapat kring hur mycket man kan/bör träna egentligen och hur det bör kännas...

@Mineur Skoj att du är tillbaka och tack för garvet! :D

@zassoo Vad tråkigt att energin är borta och du har ont. :( Hoppas du får hjälp hos tandis och VC, annars får du gnälla dig till bättre hjälp!

Men du, ring tandläkaren och gråt lite så att du får komma dit nu på en gång! Sådär kan du ju inte ha det :down: för visst var det bara en tandsköterska du ska träffa imorrn?

Jag tyckte jag gnällde rätt bra igår på telefon och egentligen tyckte de väl inte att de hade tid för mig men jag fick en återbudstid hos tandsköterskan till slut. Vi får se hur det går imorgon. I annat fall finns det väl fler tandläkare jag kan ringa till tänker jag. Blä.

Stämmer in i gnällkören @zassoo , du är inte ensam.

Käken gör ont för att jag biter ihop den hela dagarna. Stressen är helt vidrig. Jag förstår plötsligt varför vissa personer goes bananas och skjuter ner alla folk de ser på köpcentrum, för jag känner för att göra ungefär samma sak. Jag vill bara ha det tyst och lugnt en enda stund. men icke. På tåget är det antingen massa tanter som pratar högt och intensivt eller ungjävlar som vrålar. Två timmar av det per dag. Sen stressa till en buss där man får trängas med folk som trampar en på fötterna. Långa dagar i skolan där jag måste vara fokuserad, nu i början av terminen är det dessutom väldigt många elever där eftersom ingen hunnit ut på praktik. Jag har kompletteringsuppgifter som jag inte förstår, som ska vara inne nu på fredag. Plus en annan uppgift som också ska vara inne på fredag, jag har knappt börjat på den.
Hemma hör jag varenda konversation som hålls på gångbanan utanför och bilar som tvärbromsar och glider på grus/is, så inte ens där kan jag få vara helt fri från intryck.
Det går inte en dag utan att jag är på väg att lägga mig på marken på väg till tåget (alltså efter en natts sömn, då jag borde vara som mest lugn och utvilad) och bara storgrina, för jag ORKAR inte mer.

Godmorgon träningsvärk, jag har inte saknat dig:p

Träningsvärk i rumpa, lår och bröstet. Tabata tog bra :D

Känner av det i mina lår också, gjorde utfall med (för mig) väldigt tunga vikter i måndags och det tog bra högt upp på låren. Jag får hjälpa till med händerna för att komma upp när jag ska resa på mig :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
79 059
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka