@Chili vad tråkigtHar sjukgymnasten pratat nåt om akupunktur, töjningsövningar eller nåt?
Nej inget sånt alls. Men han fixade sulor till mig som känns bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Chili vad tråkigtHar sjukgymnasten pratat nåt om akupunktur, töjningsövningar eller nåt?
En sovapp som väcker dig! Det har gjort underverk för min sömnJag måste gymma vissa mornar innan jobbet eftersom jag dels rider, tränar med Max och åker skidor på eftermiddagarna.. Men hur sjutton ska jag lyckas ta mig upp?Jag är totalt död när väckarklockan ringer halv 7 och snoozar så att jag har 20 min på mig innan jag måste åka till jobbet. Har ni några supertips?
Det är svårt att vara sjukgymnast på distansNej inget sånt alls. Men han fixade sulor till mig som känns bra.Jag får tydligen en väldig plattfot en stund efter att jag ställt mig upp och sulorna ger bra stöd till hålfoten.
Hur funkar den? Vad heter den, det skadar ju inte att provaEn sovapp som väcker dig! Det har gjort underverk för min sömn![]()
Det är svårt att vara sjukgymnast på distanshar du nåt återbesök planerat? Jag tänker att det finns en hel del man kan göra åt återkommande inflammationer om man bara hittar källan till det.
Vet ni vad, jag har inte vägt mig på 4 dagar och det känns ganska ok. Både vill veta och inte veta vad jag väger. Men jag ska vänta med att väga mig ytterligare några dagar, tror det är bra för mig. Lyckades bryta det där med att väga mig varje dag. Det känns lite lättare nu när jag börjat träna, då kan jag tänka mig att väga så här eller lite mindre för att den här vikten gör det möjligt för mig att träna. Är dock fortfarande livrädd för att gå upp i vikt. Men det hoppas jag att jag inte gör, får se nästa gång jag väger mig. Ska försöka väga mig 1-2 ggr/vecka bara. Hur ofta väger ni er?
Sorry läste precis ditt tidigare inlägg om att du är less på så mycket sjukvårdsbesök.Nej jag har flyttat sedan dess och jag ville inte gå dit fler gånger för jag tyckte det var tråkigt att få så dålig respons, och han fräschade inte ens upp minnet genom att läsa min journal innan mina besök. Så han mindes aldrig vem jag var eller vad vi hade gjort. Uppskattar din input dock!Och jag skulle gärna få gärna hjälp med att få bukt med allting. Skulle behöva gå på en utredning också då min mamma har EDS och kanske även jag. Dock finns det inget botemedel så den enda vitsen med en diagnos är väl att man kan få gratis (?) hjälpmedel så som sulor eller medicin.
Usch, brukar inte vara sån här men så fort knäna börjar kännas av igen blir jag så himla nere! Hatar att bli påmind om hur knasig min kropp är, jag vill bara ösa på och ha träningsvärk som min främsta fiende!
Vet ni vad, jag har inte vägt mig på 4 dagar och det känns ganska ok. Både vill veta och inte veta vad jag väger. Men jag ska vänta med att väga mig ytterligare några dagar, tror det är bra för mig. Lyckades bryta det där med att väga mig varje dag. Det känns lite lättare nu när jag börjat träna, då kan jag tänka mig att väga så här eller lite mindre för att den här vikten gör det möjligt för mig att träna. Är dock fortfarande livrädd för att gå upp i vikt. Men det hoppas jag att jag inte gör, får se nästa gång jag väger mig. Ska försöka väga mig 1-2 ggr/vecka bara. Hur ofta väger ni er?
Min heter sleep as android och man sätter väckarklocka och så sätter man igång sömnanalys och lägger telefonen bredvid sig och så lyssnar den av andningen. När det närmar sig väckning så börjar den lyssna av ca 30 min före utsatt tid och så sätter signalen igång när du sover som lättast. Om du är i djupsömn hela tiden så startar den som senast fem min efter utsatt tid. Men det har bara hänt mig typ två-tre gånger på ett år nu. Även om klockan ringer en halvtimme innan man egentligen tänkt sig så är det sån skillnad på att vakna rätt i sömncykeln så den förlorade sömnen märks inte, dagen blir bättre ändå!Hur funkar den? Vad heter den, det skadar ju inte att prova![]()
Min heter sleep as android och man sätter väckarklocka och så sätter man igång sömnanalys och lägger telefonen bredvid sig och så lyssnar den av andningen. När det närmar sig väckning så börjar den lyssna av ca 30 min före utsatt tid och så sätter signalen igång när du sover som lättast. Om du är i djupsömn hela tiden så startar den som senast fem min efter utsatt tid. Men det har bara hänt mig typ två-tre gånger på ett år nu. Även om klockan ringer en halvtimme innan man egentligen tänkt sig så är det sån skillnad på att vakna rätt i sömncykeln så den förlorade sömnen märks inte, dagen blir bättre ändå!![]()
Sorry läste precis ditt tidigare inlägg om att du är less på så mycket sjukvårdsbesök.
Det är jättetråkigt med nonchalant vårdpersonalDet kan sänka en rätt rejält (talar av erfarenhet tyvärr). Tur det finns fler sjukgymnaster att gå till (om du känner för det).
Svarar alla på samma gång så slipper jag spamma sönder tråden
@Mineur, det är helt klart något jag ska börja med. Vänta 30 minuter och se hur det känns. Och är jag fortfarande sugen tar jag till mig rådet från @Silversky och @zassoo och hittar på något annat. Har tyvärr inget stall att fördriva tiden i just nu, men fixa naglar eller en promenad får helt enkelt duga! Men ja, plånboken får jag nog ta och gömma innan![]()