Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gött :D Sån föreläsning hade jag också velat gå på!
Ring GU och fråga om du får smyga dig in på nästa ;)
Annars tror jag Falun (med viss reservation, det kan ha varit någon annan stad) har praktiska styrketräningsföreläsningar i en fristående kurs (behöver jag ens säga hur sugen jag är på att läsa den?)

Ring GU och fråga om du får smyga dig in på nästa ;)
Annars tror jag Falun (med viss reservation, det kan ha varit någon annan stad) har praktiska styrketräningsföreläsningar i en fristående kurs (behöver jag ens säga hur sugen jag är på att läsa den?)
Oh där ser man! Hojta gärna om du lägger märke till fler såna kurser!

Tips till knäpatienter (när vi är inne på ämnet): träna utsida höft! Mycket viktigt för stabilitet i höft och knä. Musslan är min nya superövning! Man ligger på sida med höfter ca 45 grader och knän 90 grader. Tryck fram övre höften, håll ihop fötterna och lyft upp det övre knät. Upprepa 3x15/ben. Låter inte tungt men den tar ordentligt!

I går sprang jag knapt 5 km (4,87...) och i dag körde jag en omgång överkroppsstyrketräning framför Sveriges Mästerkock. I brist på hantlar använde jag en vattenfylld stor petflaska och två vedträn. :D Vi får se om det känns något i morgon - jag har haft skrämmande lite träningsvärk under de här snart två veckorna!

På fredag har jag tänkt springa hela vår grusväg ut till stora vägen och möta sambon när han åker hem från jobbet. Det är ungefär 5 km och alltså en distans som jag redan har klarat av under den här utmaningen, men ett mentalt motstånd och en brant och lång backe kan fälla krokben för mig.

Jag skulle egentligen vilja vila mig i form inför fredag, men eftersom jag ska träna varje dag så går ju inte det. Om jag hittar min baddräkt kanske jag kan sticka till badhuset och simma några längder.

Dagens motion: 45 minuter snöslunga ;) och så dag 12 på yoga camp. Funderar på jympa imorgon kväll, beroende på hur mycket snö det hade tänkt komma :p

Idag blev det 20 min, 1 mil cykling på gymmet, riktigt svettigt och härligt :D efter det körde jag lite blandade benövningar och avslutade med 10 min på crosstrainern. Det var länge sen jag körde en renodlat benpass och fy tusan vad jobbigt (men fruktansvärt kul) det var!

Klockan 11 börjar bodypumpen, innan dess ska jag hinna med ett konditionstest på löpband. Det ska bli intressant att se vad det visar :bump:
Kommer göra ett 1 mile walk test, där man mäter tid och puls som man sen stoppar in i krångliga formler för att få ut ett värde. Tänkte att det testet borde funka bra ifall knäna skulle få för sig att krångla igen i anslutning till ett nytt test, eftersom det då brukar vara löpning som triggar smärta mest.

Klockan 11 börjar bodypumpen, innan dess ska jag hinna med ett konditionstest på löpband. Det ska bli intressant att se vad det visar :bump:
Kommer göra ett 1 mile walk test, där man mäter tid och puls som man sen stoppar in i krångliga formler för att få ut ett värde. Tänkte att det testet borde funka bra ifall knäna skulle få för sig att krångla igen i anslutning till ett nytt test, eftersom det då brukar vara löpning som triggar smärta mest.

Heja dig! :)
Jag var på det Body pump-passet förra veckan. Lite oklar om vad jag tycker om det dock :p

Var hos en sjukgymnast idag pga ryggen och hon hittade en låsning i bröstryggen. Så jag fick elstötar i 15 min och sedan knäckte hon ut låsningen, det knakade bra kan jag säga:o

Idag fick jag inte träna men springa eller promenera gick bra :)

Ska tillbaka på tisdag för att kolla att ryggen inte låst sig igen vilket visst kan vara lätt hänt. Känns hoppfullt och skönt!

Heja dig! :)
Jag var på det Body pump-passet förra veckan. Lite oklar om vad jag tycker om det dock :p
Jag trodde att dom skulle ha släppt ett nytt pass sen jag var på ett sånt sist, men det var samma :( Jag är inget jättefan av det, fast det har nog mest med ledarna att göra. Dom verkar tro att alla kan det = ger inte tillräckligt bra instruktioner (och samma sak var det förra gången).
Jämför ju med Actics variant av det på lilla gymmet i Falköping, där ledaren var superbra. Det är nog det enda jag saknar med den staden :D

Hoppas kunna hänga på när det kommer en ny release och alla är nya på det - då kanske det känns bättre. Ska dock ge det en till chans på lördag (om jag inte är allt för stel av träningsvärk då :p ). Egentligen gillar jag nog mer att köra mina egenkomponerade pass (samt det jag gjorde med PTn), där jag fokuserar mer på tekniken och låter repetitionerna ta den tid som krävs för att göra det korrekt, så det kommer jag köra på igen så snart min träningskompis är frisk. Förra gången var det till och med en annan tjej som kom fram och frågade om hon fick hänga på oss :D

Jag trodde att dom skulle ha släppt ett nytt pass sen jag var på ett sånt sist, men det var samma :( Jag är inget jättefan av det, fast det har nog mest med ledarna att göra. Dom verkar tro att alla kan det = ger inte tillräckligt bra instruktioner (och samma sak var det förra gången).
Jämför ju med Actics variant av det på lilla gymmet i Falköping, där ledaren var superbra. Det är nog det enda jag saknar med den staden :D

Hoppas kunna hänga på när det kommer en ny release och alla är nya på det - då kanske det känns bättre. Ska dock ge det en till chans på lördag (om jag inte är allt för stel av träningsvärk då :p ). Egentligen gillar jag nog mer att köra mina egenkomponerade pass (samt det jag gjorde med PTn), där jag fokuserar mer på tekniken och låter repetitionerna ta den tid som krävs för att göra det korrekt, så det kommer jag köra på igen så snart min träningskompis är frisk. Förra gången var det till och med en annan tjej som kom fram och frågade om hon fick hänga på oss :D

Håller med. Det är lite för hetsigt, typ. Men smart att invänta nästa release! :)

Själv har jag precis tränat Crossfit. Har tänkt köra imorgon och lördag med, men tror jag tar en promenad och yogar lite istället :)

Var hos en sjukgymnast idag pga ryggen och hon hittade en låsning i bröstryggen. Så jag fick elstötar i 15 min och sedan knäckte hon ut låsningen, det knakade bra kan jag säga:o

Idag fick jag inte träna men springa eller promenera gick bra :)

Ska tillbaka på tisdag för att kolla att ryggen inte låst sig igen vilket visst kan vara lätt hänt. Känns hoppfullt och skönt!

Hoppas det hjälper! Låsning i bröstryggen låter sådär :down:

Det blir jympa ikväll! :) Känns kul, nu var det ett tag sen, de har ju haft uppehåll över jul och nyår. Brukar gilla torsdagspasset så jag hoppas att det är ordinarie ledaren.

Kul och jobbigt med jympa :D Så lustigt att baspasset är jobbigare än medelpasset. En annan kul grej är att jag har börjat hitta magmusklerna i alla möjliga övningar, typ höga knän :D "This yoga thing really works" ;) (hint till alla Adriene-fans)

Det blev ett till pass styrketräning i dag. Bland annat gjorde jag dips på en pall och orkade sju stycken. Då hojtade sambon att jag fick minsann göra tre till för sju var ju en udda siffra och det går ju inte att stanna på det heller. Så jag kämpade mig igenom tre till och jag hade passat in på vilket anabolastinnt källargym som helst när jag genomförde den tionde. :p

Morgondagens löppass är ännu lite oklart. Vi får se om det blir enligt plan A eller om jag hittar på något annat.

Tur jag tränade crossfit idag, för imorn lär det inte bli. Lyckades dra till ryggen på något vis på jobbet idag när jag skulle lyfta en person.
Nu har jag ont när jag andas och rör mig. Fantastiskt. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 288
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 647
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 844
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Panik vid dusch
  • Jobba som veterinär
  • Bästa solcreme

Hund, Katt, Andra Djur