Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är lite det jag är rädd för, att lära in fel. Så länge jag bara lyfter kvastskaft spelar det ju ingen roll om tekniken är fel, gällande skaderisken då, men om jag sen vill testa att lassa på lite vore det ju inte så himla fiffigt. Och det är ju enklare att lära in rätt från början än att försöka korrigera efteråt.@cili - CalStrength tycker jag har de bästa lyftartutorialsen. Ta deras råd på allvar, alltför ofta lär man ut olympiska lyft på ett snabbsätt som skulle vara helt främmande för någon som faktiskt sysslar med tyngdlyftning. I bästa fall leder det till dålig lyftekonomi, i värsta fall skolar man in rent skadliga sätt att lyfta.
https://www.youtube.com/playlist?list=PL15E0D737E93BDEA3
Det är -14 grader här idag..Och solen skiner.. men jag hatar kyla och vinter..
Har varit uppe sen 3.30 och hunnit jobba 5,5h.. ska ut och motionera 3 hästar nu och ev springa en sväng senare om jag inte fryser ihjäl i stallet..
Brrr..
Nu är det vinter! Det var -22 kl åtta vid stallet, sen har det blivit liiiite mildare och var -16 vid lunch. Förutom stallsysslorna var jag på en underbar promenad med hästen och sällskap i det fantastiska snölandskapet. Allting ser verkligen helt perfekt ut idag med strålande sol, massor med snö på träden och backen, och luften glittrade av iskristaller. Ungefär tre kilometer skrapade vi ihop och det var alldeles ljuvligt.iskallt för benen men annars ok! Nu ska jag slappa i soffan resten av dagen.
![]()
Jag tycker att "donkey kicks" är bra om man bara vill isolera rumpanÄr det någon som har tips på riktigt bra rump-muskel övningar? som helst inte sliter så mycket på knäna![]()
Jag tycker att "donkey kicks" är bra om man bara vill isolera rumpan
![]()
![]()
Myyyys
Jag var ute och red idag, så underbart med snö och sol och häst![]()
Vad härligt!Såna här söndagar är det bästa jag vet! Iskallt men underbart i stallet, soffhäng med världscupen i hoppning och tid för brödbak.
![]()
Heh, det blev ingen träning alls faktiskt. Jag hade tänkt soringa backe men fastnade med någonting inomhus, sen var det Hela England bakar på tv och... ja, jag blev kvar inomhus helt enkelt.I dag vet jag inte vad jag ska hitta på men jag vill ju vara ute i det fina vädret. Troligtvis blir det ett distanspass eller backträning.
Ett tips är att filma dig själv sen efter du har kollat på filmerna. Lätt att göra lite fel även med instruktionerDet är lite det jag är rädd för, att lära in fel. Så länge jag bara lyfter kvastskaft spelar det ju ingen roll om tekniken är fel, gällande skaderisken då, men om jag sen vill testa att lassa på lite vore det ju inte så himla fiffigt. Och det är ju enklare att lära in rätt från början än att försöka korrigera efteråt.
Ska ta en titt på dom filmerna! Tack!
Är det någon som har tips på riktigt bra rump-muskel övningar? som helst inte sliter så mycket på knäna![]()
Just ja, är det någon som sitter inne på ett bra youtubeklipp som visar olympiska lyft (ryck och stöt)? Vi ska testa sånna i styrkekursen, men dom visas på en föreläsningsfilm som inte går att spela upp i varken ipaden eller telefonen. Vi har fått en youtubelänk till en film som visar frivändning, men där går det så fort att jag inte riktigt hänger med på exakt vad snubben gör. Jag vill kunna se steg för steg precis innan jag testar, och gärna även samtidigt som jag testar för att kunna hänga med i vad som händer. Några bra-att-tänka-på-tips vore inte fel det heller. Gärna en gång i slow motion också så man verkligen får tid att se vad som sker i varje steg. Finns det ingen film som uppfyller alla önskemål så går det fint med flera
Det är ju svårt att leta själv när man inte vet exakt hur det ska se ut
@snow kanske?