Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade någon tanke på att springa i morse, hade lagt fram kläder och allt. Sen kändes det inte rätt när jag kravlade mig ur sängen där vid 5 så då blev det tända ljus och yoga istället :) Väldigt skönt och jag har inte hunnit yoga alls i veckan så jag var mycket nöjd efteråt. Jag planerar att springa en orienteringstävling på söndag så det är egentligen lika bra att jag inte sprang i morse, det är ingen idé att gå all in när jag haft ert så pass långt uppehåll med löpningen.

Ha en fantastisk fredag hörni! :banana:

@Mineur Du är saknad :)

Jätteroligt med lopp! Jag tror faktiskt att ett "upplevelserejs" kan vara ett riktigt bra alternativ om man vill ha ett mål med sin träning men inte är en superpeppad löpare som älskar att tävla. Jag har också sprungit Tjurruset några gånger och håller med om allt som @LindgrenV skrev. Träna i skogen och var inte rädd för att skita ner dig under själva loppet! Min erfarenhet av brittisk lera gör också gällande att det gäller att ha skor med bra grepp - har aldrig stött på så hal lera i Sverige som jag gjorde när jag sprang en terränghalvmara i England! En investering i ett par bra terrängskor är mitt tips.

Liten inspofilm från senast jag sprang Tjurruset ;):

Har blivit dåligt med promenader denna veckan pga massa annat som jag gjort istället. Igår var planen en promenad med hunden men klockan blev så mycket efter att vi nattat barnen och byggt ihop nya köksmöblerna så det var bara att krypa till kojs så jag skulle orka upp till jobbet idag :p
Ikväll däremot är planen en promenad med hunden (om inte maken redan gjort det för isf går jag själv) och longering av båda hästarna!

Hej @zassoo! :love:

@LindgrenV @snow Tack för tips och pepp! Det känns verkligen som att det skulle kunna vara min grej det här med hinderlopp, jag har mer och mer upptäckt att jag trivs bättre med träning som är lite extrem och att det ger mig mycket större tillfredsställelse :) Jag måste bara komma över lite rädslor och lära mig att lita mer på min kropp, men det här känns som en bra början.

Det där med skog blir lite klurigt då jag bor mitt i en storstad utan bil... Men naturen ligger ändå väldigt nära, så jag ska säkert lyckas locka med mig pojkvännen som chaufför och springsällskap åtminstone ett par gånger!

Terrängskor hade jag inte en tanke på... Låter dyrt, haha! Något speciellt märke som rekommenderas?

@zassoo Gud vad skoj med orientering! Det är en sådan där sport som jag alltid varit lite nyfiken på, hade varit kul att testa nån gång! Är det något du gör regelbundet eller är det mer en engångsföreteelse liksom?

Hej @Mineur ! Välkommen tillbaka!
Tänkte för några dagar sen att jag snart skulle behöva efterlysa dig här i tråden, men så kom du in alldeles självmant :D

Kan passa på att efterlysa nästa person jag funderat över, vilket är @Qelina . Hur går det för dig?

Terrängskor hade jag inte en tanke på... Låter dyrt, haha! Något speciellt märke som rekommenderas?

Har du breda eller smala fötter? Olika märken bygger sina terrängskor lite olika, enligt min erfarenhet.

Sen måste jag slå ett slag för Toughest! Vi sprang i Malmö förra året, och det är fasen det roligaste jag gjort.

Jag hade någon tanke på att springa i morse, hade lagt fram kläder och allt. Sen kändes det inte rätt när jag kravlade mig ur sängen där vid 5 så då blev det tända ljus och yoga istället :) Väldigt skönt och jag har inte hunnit yoga alls i veckan så jag var mycket nöjd efteråt. Jag planerar att springa en orienteringstävling på söndag så det är egentligen lika bra att jag inte sprang i morse, det är ingen idé att gå all in när jag haft ert så pass långt uppehåll med löpningen.

Ha en fantastisk fredag hörni! :banana:

Känns väl aldrig rätt att springa vid fem på morgonen? :meh:

:D

Fast det vore i och för sig rätt skönt att kunna träna direkt på morgonen om lusten skulle falla på. Jag har ju alltid ongen på morgnarna och henne kastar man inte i frukost och ger sig ut i löpspåret med inte. Först ska hon morna sig i spjälsängen en stund, sen ska hon sträcka ut bläckfiskarmarna och få tag på något som jag var övertygad om att hon inte kunde nå, sen ska vi spendera minst tjugo minuter i badrummet och på det följer tio minuter av att försöka få på en ålande, krypande och sketaglad onge blöja och kläder (processen brukar påbörjas i badrummet och innan vi är klara har vi varit igenom alla rum i lägenheten). Så följer frukosten och mackan ska ätas på ett specifikt, rätt så tidskrävande sätt. Sedan ska det mysas och läsas bok i en halvtimme. SEN är hon redo att dra igång dagen, en sisådär två timmar efter att vi vaknat. :D

@zassoo Gud vad skoj med orientering! Det är en sådan där sport som jag alltid varit lite nyfiken på, hade varit kul att testa nån gång! Är det något du gör regelbundet eller är det mer en engångsföreteelse liksom?

Jag har orienterat till och från sedan jag var pytteliten eftersom min pappa är en hängiven orienterare :D Tränade med en klubb ett par år också, men jag var ganska usel :rofl: De senaste åren har jag sprungit någon tävling då och då, det är rätt kul faktiskt.

I sommar ska jag springa O-ringen, Sveriges (kanske till och med världens?) största orienteringstävling :D 5 tävlingsdagar, i Sälen. Så nu måste jag träna och repetera mina orienteringskunskaper!

Orientering är en himla bra sport för ALLA kan verkligen vara med :) Eliten och nybörjarna kan vara med på samma tävling liksom. Jag springer oftast så kallad öppen klass, då bestämmer man helt själv vilken svårighetsnivå man vill ha. Det brukar finnas allt från banor med bara stora stigar med kontroller precis på stigen, till långa svåra banor mitt ute i skogen där man typ bara har höjdkurvor att gå efter :D Jag kör något mellanting ;)

Senast ändrad:
Känns väl aldrig rätt att springa vid fem på morgonen? :meh:

:D

Fast det vore i och för sig rätt skönt att kunna träna direkt på morgonen om lusten skulle falla på. Jag har ju alltid ongen på morgnarna och henne kastar man inte i frukost och ger sig ut i löpspåret med inte. Först ska hon morna sig i spjälsängen en stund, sen ska hon sträcka ut bläckfiskarmarna och få tag på något som jag var övertygad om att hon inte kunde nå, sen ska vi spendera minst tjugo minuter i badrummet och på det följer tio minuter av att försöka få på en ålande, krypande och sketaglad onge blöja och kläder (processen brukar påbörjas i badrummet och innan vi är klara har vi varit igenom alla rum i lägenheten). Så följer frukosten och mackan ska ätas på ett specifikt, rätt så tidskrävande sätt. Sedan ska det mysas och läsas bok i en halvtimme. SEN är hon redo att dra igång dagen, en sisådär två timmar efter att vi vaknat. :D

Hehe :D Nä jag vet inte, fick en ingivelse igår kväll bara :p 5 är lite tidigt, 7 är mer rimligt. Men jag går hemifrån 7:15 så det blir svårt :p

Låter som att din unge är en riktig livsnjutare ;)

Hej @Mineur ! Välkommen tillbaka!
Tänkte för några dagar sen att jag snart skulle behöva efterlysa dig här i tråden, men så kom du in alldeles självmant :D

Kan passa på att efterlysa nästa person jag funderat över, vilket är @Qelina . Hur går det för dig?
Det var gulligt tänkt! Jag är som synsk jag :D

Undrar också över Qelina och tänkte på henne häromdagen. Har hon synts till här alls på senaste?
Har du breda eller smala fötter? Olika märken bygger sina terrängskor lite olika, enligt min erfarenhet.

Sen måste jag slå ett slag för Toughest! Vi sprang i Malmö förra året, och det är fasen det roligaste jag gjort.
Jaa du, har jag breda eller smala fötter? Jag vet inte, är "inget av det" ett godtagbart svar? :p Äsch, men de är nog lite åt det breda hållet tror jag.

Toughest skulle jag hemskt gärna köra, och Malmö är till och med min hemstad! Nu bor jag dock utomlands så det blir lite långt att resa, men något år ska jag vara med där också!
Jag har orienterat till och från sedan jag var pytteliten eftersom min pappa är en hängiven orienterare :D Tränade med en klubb ett par år också, men jag var ganska usel :rofl: De senaste åren har jag sprungit någon tävling då och då, det är rätt kul faktiskt.

I sommar ska jag springa O-ringen, Sveriges (kanske till och med världens?) största orienteringstävling :D 5 tävlingsdagar, i Sälen. Så nu måste jag träna och repetera mina orienteringskunskaper!

Orientering är en himla bra sport för ALLA kan verkligen vara med :) Eliten och nybörjarna kan vara med på samma tävling liksom. Jag springer oftast så kallad öppen klass, då bestämmer man helt själv vilken svårighetsnivå man vill ha. Det brukar finnas allt från banor med bara stora stigar med kontroller precis på stigen, till långa svåra banor mitt ute i skogen där man typ bara har höjdkurvor att gå efter :D Jag kör något mellanting ;)
Men vad spännande! Min enda erfarenhet är den jag fick på gympan då min gympalärare var väldigt förtjust i orientering, och det verkar faktiskt väldigt skoj! Jag är värdelös på att hitta dock, men det betyder ju bara att jag har något att träna på! :)

Lite sallad (färdigblandad sallad i påse, tomat och gurka) och två grova knäckebröd med medwurst och ost på. Ganska tråkig lunch faktiskt :D

Jaa du, har jag breda eller smala fötter? Jag vet inte, är "inget av det" ett godtagbart svar? :p Äsch, men de är nog lite åt det breda hållet tror jag.

Toughest skulle jag hemskt gärna köra, och Malmö är till och med min hemstad! Nu bor jag dock utomlands så det blir lite långt att resa, men något år ska jag vara med där också!
:)

OK, men då skulle jag tipsa om Ice Bug eller Merrell! Ice bug är ett svenskt företag som gör riktigt bra terrängskor med grym sula och bästa greppet, perfekt i lera :) Tyvärr är deras skor lite för smala för mig som har väldigt breda fötter, men jag skulle inte säga att dom är jättesmala, så det kanske funkar för dig! Merrells skor är däremot bredare och de har väldigt mycket barfotakänsla i sina terrängskor och ger härlig löparkänsla! Grymt nöjd med mina.

@Mineur Ja men övning ger ju färdighet :D Man bör lära sig att hantera en kompass också, det hjälper extremt mycket skulle jag säga. Sen är det rätt tufft att försöka tänka logiskt medan man springer, det är väl det jag övar på mest :angel:

Hoppas du tar det på rätt sätt, men det låter som en väldigt liten lunch. Klarar du dig verkligen på det?

En väldigt dålig lunch som jag inte kommer klara mig många timmar på :p Men det blev ingen matlåda igår och jag orkar inte åka iväg in till centrum för att köpa lunch så det fick bli en nödlösning idag och tog det som fanns i kylskåpet i morse.
Blir middag när jag kommer från jobbet sen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
283
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 317
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 662
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 847
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31