Livstecken:
Jag överlevde turen i helvetestuben (magnetkameran) (mest tackvare min underbare karl som satt intill mig hela skräckfärden och smekte mig över håret. Men jag grät som ett barn hela tiden.)
Resultatet var synnerligen nedslående med resultatet att diskbråcken på från kota 3 till 5 i ländryggen sitter kvar, samt att ett nytt massivt diskbråck uppstått mellan korsrygg och ländrygg. De kunde inte se att de tryckte på nervrötterna så åtgärd = ingen alls. Varsågod att gå till en sjukgymnast.
Det känns som ett slag i ansiktet faktiskt. Här sitter (ligger) jag med så svår smärta att jag äter morfin två gånger om dagen (dubbel dos) och maxdos av nervsmärtstillande. Utöver det antiinflammatoriskt på maxdos och sockerpiller (alvedon 655) på maxdos. Dessutom har jag fått både kortison och bedövning rakt i ryggen helt utan verkan.
Jag kan gå ca 150m innan smärtan som strålar ut i bäcken och ben är så intensiv att jag måste djupandas för att inte ramla ihop.
Jag kan sitta upp kortare stunder, på en vanlig stol ca 10min. I soffa, halvliggandes och uppallad av kuddar - nån halvtimme. Sedan är det kört, då måste jag lägga mig ned.

Men jag ska gå till en sjukgymnast. Missförstå mig rätt, jag har ingenting emot sjukgymnaster - men i det här läget så känns det som fel väg att gå. Hur ska jag kunna göra övningar för att stärka upp torson och muskelkorsetten i ett läge där jag liksom inte ens kan sätta mig upp utan hjälp? (Ja jag har ju besökt sjukgymnaster många gånger innan för de tidigare bråcken, så jag är ju inte helt novis på vad de kommer säga..)
Jag har inte ens fått information om hur länge jag kan äta alla dessa tabletter innan det blir skadligt. Just nu gör de bara att magen ser ut som att jag är i 7 månaden, jag sover typ 14h/dygn och magen är ur funktion. Dessutom kallsvettas jag 18h/dygn typ.
Jag har försökt att nå min läkare (som bara skickade mig ett brev (på dålig svenska) med resultatet.) men hon är inte kontaktbar. Sköterskan lovade att hon skulle se till att läkaren ska ringa mig på tisdag... Jag vill ha en remiss till en riktig ortoped och få diskutera saken med denne.
Bläää... jag tycker synd om mig själv... Gnällinlägg DELUXE!