Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hoppade på ridningen och jag som brukar vara superfegis hoppade 115 cm! Så högt har jag aldrig hoppat förut :) Kändes så jäkla bra och det var skitkul, det bara funkade! Så glad och stolt just nu!:D

Wow! Jag som hoppmes förstår din glädje!
Någon gång på gymnasiet hoppade jag sådana höjder, med hjärtat i halsgropen, varje gång. :p
Bra jobbat!

Nu säger jag godnatt och hoppas på att barnen har sin bästa natt evah!
Gud. Jag hoppas det är enklare att ha egna barn, än passa andras. :p

De här är världens snällaste, typ. Men jag lyssnar ju till varenda ljud och vrider och vänder på mig så fort jag hör något. Kan bli en lång natt... (eller väldigt kort, om de bestämmer sig för att gå upp typ kl 5).
Godnatt!

Livstecken:
Jag överlevde turen i helvetestuben (magnetkameran) (mest tackvare min underbare karl som satt intill mig hela skräckfärden och smekte mig över håret. Men jag grät som ett barn hela tiden.)
Resultatet var synnerligen nedslående med resultatet att diskbråcken på från kota 3 till 5 i ländryggen sitter kvar, samt att ett nytt massivt diskbråck uppstått mellan korsrygg och ländrygg. De kunde inte se att de tryckte på nervrötterna så åtgärd = ingen alls. Varsågod att gå till en sjukgymnast.
Det känns som ett slag i ansiktet faktiskt. Här sitter (ligger) jag med så svår smärta att jag äter morfin två gånger om dagen (dubbel dos) och maxdos av nervsmärtstillande. Utöver det antiinflammatoriskt på maxdos och sockerpiller (alvedon 655) på maxdos. Dessutom har jag fått både kortison och bedövning rakt i ryggen helt utan verkan.
Jag kan gå ca 150m innan smärtan som strålar ut i bäcken och ben är så intensiv att jag måste djupandas för att inte ramla ihop.
Jag kan sitta upp kortare stunder, på en vanlig stol ca 10min. I soffa, halvliggandes och uppallad av kuddar - nån halvtimme. Sedan är det kört, då måste jag lägga mig ned.:banghead::banghead::cry:

Men jag ska gå till en sjukgymnast. Missförstå mig rätt, jag har ingenting emot sjukgymnaster - men i det här läget så känns det som fel väg att gå. Hur ska jag kunna göra övningar för att stärka upp torson och muskelkorsetten i ett läge där jag liksom inte ens kan sätta mig upp utan hjälp? (Ja jag har ju besökt sjukgymnaster många gånger innan för de tidigare bråcken, så jag är ju inte helt novis på vad de kommer säga..)

Jag har inte ens fått information om hur länge jag kan äta alla dessa tabletter innan det blir skadligt. Just nu gör de bara att magen ser ut som att jag är i 7 månaden, jag sover typ 14h/dygn och magen är ur funktion. Dessutom kallsvettas jag 18h/dygn typ. :grin:

Jag har försökt att nå min läkare (som bara skickade mig ett brev (på dålig svenska) med resultatet.) men hon är inte kontaktbar. Sköterskan lovade att hon skulle se till att läkaren ska ringa mig på tisdag... Jag vill ha en remiss till en riktig ortoped och få diskutera saken med denne.

Bläää... jag tycker synd om mig själv... Gnällinlägg DELUXE! :down::turd::banghead::cry:

Avbokade dagens bodypump, för musklerna i övre delen av ryggen känns helt överkörda efter gårdagens massage. Ska försöka få till nåt yogapass eller så här hemma istället, där jag inte behöver köra exakt efter ett visst program.

kom jag ut därifrån med två frön fasttejpade på öronen :rofl:
Frön!? O_o

---

Efter gårdagens pass som jag tyckte var ett helvete, så känner jag mig trots allt inte så stel som jag befarade. Känns ändå skönt. Började morgonen med en arkeologisk utgrävning och hittade till slut min bil :D

2016-01-23-0944_56a33d619606ee5c916fbcdc.jpg

Inte uppdaterat på ett tag nu men jag knallar på, äter så gott jag kan, håller mig 6/7 dagar under 1200kcal, alltid under 1800. Och nu har jag hållt på en hel månad!:banana:

Resultatet är 4,3kg på en månad! -15cm i midjan, - 11cm runt magen, så jar är jättenöjd!
Gymmandet har blivit lite sådär alltså, är kanske 2 gånger i veckan, och så simmar jag 1 dag i veckan. :)
Rider gör jag också ca 5dgr/vecka. +-2 gånger typ. Denna vecka har vi igen haft runt -20 så bara 2 dagar ridning denna vecka..

Imorse vid invägning fick jag bekräftat att denna veckan gick jag ned mest av alla veckor, -1,4kg! Jämfört med förra veckans -0,6kg känns det sjukt bra :D

Dessutom fick jag idag på mig mina favoritjeans jag inte kunnat ha på typ ett år :)

Jag var på massage i morse! :) Skön start på fredagen. Det märktes att det var 7 veckor sedan och hon angrep några riktigt osköna triggerpunkter i skuldrorna. Men det mjukades upp fint och nu kommer det inte gå lika länge till nästa gång.

Bor du fortfarande kring Uppsala? Vart går du på massage då? Har funderat på att släpa mig iväg en längre tid men kommer aldrig till skott. Har problem med att faktiskt bestämma mig vart jag skall prova och gå... :p

Bor du fortfarande kring Uppsala? Vart går du på massage då? Har funderat på att släpa mig iväg en längre tid men kommer aldrig till skott. Har problem med att faktiskt bestämma mig vart jag skall prova och gå... :p

Japp! Går på Fyris massage som ligger typ 2 minuters promenad från centralstationen :) Perfekt för mig eftersom jag bor några mil utanför stan men alltid passerar centralen på väg till och från skolan. Provade ett annat ställe innan som jag googlade fram men det kändes inte klockrent och hon snackade så himla mycket :p Denna är jättebra och har hjälpt mig få loss en massa gamla spänningar i skuldror och axlar.

@Nixehen vilket jävla skit rent ut sagt! Du måste ju ha riktig hjälp om du knappt kan gå!

Har du varit med om en olycka eller vad har hänt?:(
Ja lite panik får jag ju när jag inte kan röra mig och ändå måste börja jobba nästa vecka..

Ingen olycka. Det är då himla skumt! Alla tidigare diskbråck har kommit efter dumma lyft i jobbet osv - men det här kom bara av sig självt, helt oprovocerat under min sjukskrivning (utbränd).. Så jag fattar ingenting. Och läkaren svarade bara att "du har förmodligen en riktigt, riktigt kass rygg." liksom tack, det hjälpte mig verkligen! :up::yuck:

Idag känner jag mig lite seg, hade snackat med kompisen om att gå på core idag klockan 10 men det blev inget med det. Hon hade smsat strax efter 9 och frågat om jag ville följa med men då sov jag djupt och vaknade strax efter 10 :angel: Men det var nog lika bra, går lite som i en dimma idag så jag tar det lite piano. Måste iväg till hästen också så det får bli dagens motion :) Plus yoga camp då, dag 22 idag. Men två pass på friskis den här veckan är jag väldigt nöjd med :) Tror att kroppen säger VILA nu delvis pga att det har varit första veckan på nya terminen = massor med ny information, upp tidigt varje morgon och borta hela dagarna. Det var ju så bekvämt med jullov och sen hemmaplugg... :p

:up:
Vi hoppade på ridningen och jag som brukar vara superfegis hoppade 115 cm! Så högt har jag aldrig hoppat förut :) Kändes så jäkla bra och det var skitkul, det bara funkade! Så glad och stolt just nu!:D
Vad roligt! Även jag har respekt för stora hinder, vill minnas att jag vågade mig över 110 en gång på ridskolans pålitligaste hopphäst

Hur funkar det för er? Först mat och på det följer motion, eller är ni som jag? Eller motiverar varken det ena eller det andra utan allt är en enda stor kamp?
Är mer som du, när träningen funkar bra blir jag mer intresserad av att äta bra. Att börja i andra änden har aldrig gått något vidare.

Idag har jag sprungit en fin vinterrunda på ett par timmar med blandat underlag, allt från renplogad väg till obanad skogsterräng. Så skönt med variation! (Och att slippa klä sig för -20:up:)

Idag känner jag mig lite seg, hade snackat med kompisen om att gå på core idag klockan 10 men det blev inget med det. Hon hade smsat strax efter 9 och frågat om jag ville följa med men då sov jag djupt och vaknade strax efter 10 :angel: Men det var nog lika bra, går lite som i en dimma idag så jag tar det lite piano. Måste iväg till hästen också så det får bli dagens motion :) Plus yoga camp då, dag 22 idag. Men två pass på friskis den här veckan är jag väldigt nöjd med :) Tror att kroppen säger VILA nu delvis pga att det har varit första veckan på nya terminen = massor med ny information, upp tidigt varje morgon och borta hela dagarna. Det var ju så bekvämt med jullov och sen hemmaplugg... :p

Om jag inte minns fel så kör du "Yoga with Adriene"? Hur tycker du att det funkar? Jag tänkte göra igång med dag 1 idag :D

40 minuter dans framför wiiet + promenad hem från stan (6,6 km) blev det idag. Ryggen känns bättre nu efter rörelse, men jag är glad att jag lät bli bodypumppasset.

13,5 km promenad idag, perfekt väder och jag hade perfekt sällskap med två tjejkompisar! Efteråt fikade vi med något som kändes som en helt ok efterrätt onyttighetsmässigt.
Vi vispade upp grädde, vände ner vaniljkvarg (utan socker), la på en massa frusna bär och toppade med ett digestivekex. Så gott, smakar typ som cheesecake!

GAMEDAY! :D :love:
"Bara" en träningsmatch men ändå, jag är taggad! Har längtat så efter att spela match igen, vintern är bara en transportsträcka och en ganska tråkig sådan, även om jag gillar träningarna också! :)

Men först ska jag sova 6,5h.. har jobbat i natt..
Gnatt!

Woop woop!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 295
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 649
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 846
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka