Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Träningsvärk som satan i låren sen i måndags och om en timme är det ett nytt pass med PT:nailbiting: Har redan förvarnat henne om mina lår:rofl:

Gick till och från jobbet idag eftersom det kändes för halt för att cykla = 6 km promenad. Eventuellt så blir det lite yoga ikväll för att sträcka ut alla onda muskler!

Apropå detta: Viktväktarna gör ju en massiv reklamkampanj såhär i nyårslöftestider, och de säger att de tror att det börjar med maten. "Om du väljer att äta bättre gör du troligtvis fler bra val, t.ex. tränar", typ. För mig är det tvärtom. Jag väljer att träna och så kommer maten litegrann på köpet. Inte så att jag blir renlevnadsmänniska för att jag börjar springa lite, men som nu har jag inte ätit godis på två veckor förutom några kolor förra söndagen. Och vi brukar äta runt 1 kg i veckan annars. :nailbiting: Snabbmat har jag inte heller varit sugen på, en annan av mina akilleshälar, och jag småäter mindre. Däremot har jag ätit fikabröd och dylikt, med gott samvete.

Hur funkar det för er? Först mat och på det följer motion, eller är ni som jag? Eller motiverar varken det ena eller det andra utan allt är en enda stor kamp?

(De här två jäklarna hänger med från det citerade och går inte att få bort --> :):))
Jag tror att jag är mer som dig, tränar jag så blir jag automatiskt bättre med maten också. Jag tror att jag skulle få samma effekt om jag började sköta maten först också i och för sig, men det är helt klart lättare för mig att börja med träningen. Jag tycker ändå att det är rätt av VV att rekommendera att folk börjar med att skärpa maten först, för då får de störst resultat och blir säkert motiverade av det. "You can never out train a bad diet", det stämmer verkligen har jag märkt :p

Jag körde ben idag, en tyngre dag. Knäböj 65kg 6x3 och marklyft 80kg 6x2. Nöjd över lag men jag kände mig inte helt hundra, lyckades sträcka mig lite igår. Imorgon blir det bänkpress/överkropp och sen på fredag har jag mitt lättare pass så det passar ju bra in ändå :p

Haha jamen exakt, jag håller med! :) Och ja, det här med att rensa garderoben, jag tycker det var en lättnad att göra mig av med plagg som inte får mig att må bra. Jag köpte också några par byxor som faktiskt sitter bra (har gått runt med "fula" byxor som sitter illa de senaste åren (?) och det är inte så himla kul) och så några nya bastoppar som känns lite finare och fräschare än mina flera år gamla, urtvättade :meh: :p

Usch ja, fula byxor! :yuck::down: Har också den benägenheten.... Ska verkligen rensa och slänga allt gammalt fult som sitter illa! Varför håller man ens kvar vid det. Nu har jag insett att JC har jeans som faktiskt är både sköna, passar och inte svindyra (runt 500) så varför gå omkring i skit som tappar passform och färg. Man blir ju inte mer sugen på att vara snäll mot sig själv när man ger sig själv så dåliga förutsättningar!

Kör ett pass inne i lägenheten :D Då får du både träna och blir varm ;) Låter dock fruktansvärt kallt med 14 grader, måste ju vara något fel? Vi har ca 15 grader om vi inte eldar och det står man inte ut med länge.

Jag övervägde det faktiskt, men jag hade det så varmt och mysigt under filten i soffan :angel: Men planen är att komma igång med hemmaträning, gärna 3-4 dagar i veckan. Det är såååå kallt! Bor i en gammal lägenhet, så rutor och dörrar hade väl bäst-före-datum någon gång på 70-talet:cautious:

Hur funkar det för er? Först mat och på det följer motion, eller är ni som jag? Eller motiverar varken det ena eller det andra utan allt är en enda stor kamp?

För mig kommer faktiskt maten först, det är nog för att det är där jag får snabbast resultat vid förändringar. Och så fort jag fått ordning på maten brukar träningssuget komma som ett brev på posten!:)

Gårdagens pass var inte nådigt, hon lyssnade inte alls på min träningsvärk:p

Idag ska vi ha ett konditionspass tror jag, det lät lite så på henne igår:cautious:

Maten går bra och känns bra framför allt!

Jag gjorde det under ett par veckor förut, låg på runt 12-15000 på varddagar och mycket lägre på helgerna :p Då låg jag nästan på hälften, runt 7-8000.

12-15000 på vardagar är ju ändå riktigt bra!

Jag har lite tvärtomförhållande, och går långt på helgerna och mycket mindre på veckorna :p
De senaste 7 dagarna har jag gått 68000 steg sammanlagt, så det är ju en ok siffra ändå när man har kontorsjobb. Kunde bli betydligt bättre dock.

Efter ett armpass, ett ben/rump-pass och ett konditions- och ryggpass så är träningsvärken inte nådig! Därför tar jag vilodag idag :p ökade dock till 100kg på benpressen och det känns bra just nu, så jag är nöjd med veckan hittills :banana:

Jag har lite tvärtomförhållande, och går långt på helgerna och mycket mindre på veckorna :p
De senaste 7 dagarna har jag gått 68000 steg sammanlagt, så det är ju en ok siffra ändå när man har kontorsjobb. Kunde bli betydligt bättre dock.

Tyvärr går jag nog extremt lite på vardagarna, speciellt om jag inte har varit i stallet den dagen.
Dock, sedan jag började ta bilen till jobbet istället för bussen så får jag mer vardagsmotion. Parkeringen ligger minst 5 min promenad bort jmf med busshållplatsen precis utanför huset både hemma och på jobbet. Vissa dagar är den promenaden det enda jag går utomhus. :o Över 10 000 steg på en dag lyckas jag dock bara med när jag har fältjobb eller är ute på regelrätta promenader. :o T.ex. kom jag upp i 10 000 steg i söndags tydligen, med en promenad på 3 km plus stallfix. Förutom det halvsov jag nog i soffan stor del av dagen. :p Finns ju en viss förbättringspotential, det här stillasittandet är inte särskilt nyttigt...

Tyvärr går jag nog extremt lite på vardagarna, speciellt om jag inte har varit i stallet den dagen.
Dock, sedan jag började ta bilen till jobbet istället för bussen så får jag mer vardagsmotion. Parkeringen ligger minst 5 min promenad bort jmf med busshållplatsen precis utanför huset både hemma och på jobbet. Vissa dagar är den promenaden det enda jag går utomhus. :o Över 10 000 steg på en dag lyckas jag dock bara med när jag har fältjobb eller är ute på regelrätta promenader. :o T.ex. kom jag upp i 10 000 steg i söndags tydligen, med en promenad på 3 km plus stallfix. Förutom det halvsov jag nog i soffan stor del av dagen. :p Finns ju en viss förbättringspotential, det här stillasittandet är inte särskilt nyttigt...

Jag har samma problem, har bussen utanför huset och går kanske max 300m mellan buss och arbetsplats... :o Stillasittande på kontor utan massa spring, så om jag inte går ut och går efter jobbet landar jag på max 4000 steg. Inte bra!
Använder dock stegräknaren i mobilen, och jag vet inte hur känslig den är...

På helgerna går jag oftast 8000-16000 steg, så det är ju okej iaf. Synd att det är färre helgdagar än jobbdagar :p

Jag har samma problem, har bussen utanför huset och går kanske max 300m mellan buss och arbetsplats... :o Stillasittande på kontor utan massa spring, så om jag inte går ut och går efter jobbet landar jag på max 4000 steg. Inte bra!
Använder dock stegräknaren i mobilen, och jag vet inte hur känslig den är...

På helgerna går jag oftast 8000-16000 steg, så det är ju okej iaf. Synd att det är färre helgdagar än jobbdagar :p

Jag kunde ställa in känsligheten på stegräknarappen i min android, dock verkar jobbtelefonen ha en inbyggd app som inte är lika flexibel. Satte adroidappen på -1 i känslighet och tyckte det gav ett trovärdigt utslag efter att ha kontrollmätt en sträcka. :) Dock har jag inte på mig den hela tiden så det jag går på kontoret hamnar på jobbtelefonen, det jag går på fritiden hamnar på adroiden eller båda. :p Lagom förvirrande.

Jag får så himla ont i fötterna och ryggen av att stå och gå mycket men jag vet också att jag kan vänja mig vid det, även om det är skitjobbigt första tiden. Det är dock väldigt svårt att byta sittandet vid datorn mot att stå upp när man inte måste... :cautious:

Jag kunde ställa in känsligheten på stegräknarappen i min android, dock verkar jobbtelefonen ha en inbyggd app som inte är lika flexibel. Satte adroidappen på -1 i känslighet och tyckte det gav ett trovärdigt utslag efter att ha kontrollmätt en sträcka. :) Dock har jag inte på mig den hela tiden så det jag går på kontoret hamnar på jobbtelefonen, det jag går på fritiden hamnar på adroiden eller båda. :p Lagom förvirrande.

Jag får så himla ont i fötterna och ryggen av att stå och gå mycket men jag vet också att jag kan vänja mig vid det, även om det är skitjobbigt första tiden. Det är dock väldigt svårt att byta sittandet vid datorn mot att stå upp när man inte måste... :cautious:

Så smart! Jag tror inte att jag kan det på ajfånen.. Skulle väl kunna ladda ner någon app för att räkna steg, men jag tycker det drar så mycket batteri :p

Haha, förstår att det blir förvirrande!

Jag har också svårt med motivationen att stå upp, även om jag har höj- och sänkbart skrivbord....

Bodypump idag igen, himla skönt med en föreläsningsfri vecka där jag kan lägga upp mina dagar som jag vill :)
Idag bytte jag ut ena övningen (där man ska upp med stången över huvudet gång på gång på gång) enligt förslag från ledaren i tisdags, så jag lyfte den från hängande, raka armar upp tills armbågarna kom i axelhöjd och sen ner igen istället. Det kändes betydligt bättre!
Vågade även lägga på lite i den benlåt som har massa knäböj, och knät skötte sig fint. Känns som att jag börjar komma tillbaka till styrketräningen lite nu, så det ska bli intressant att gå ut i gymmet och köra lite tyngre sen. Planen är dock att försöka hålla igång med bodypump tre gånger i veckan ett tag till för att verkligen köra ur hela kroppen och inte bli bekväm (det är ju svårt när nån står och skriker om nästa övning), för att sen byta ut och stoppa in tyngre styrketräning.
Beach 2016 lär inte bli några problem som det ser ut nu i alla fall. Skulle utan problem kunna kliva ut på stranden i bikini redan idag, om det vore lite varmare ;)

Ja, jag får mycket gratis i och med att jag har förmånen att kunna gå till och från jobbet (minst 1,5 timma totalt blir det). Jag har också kontorsjobb med som "tur" är så är korridoren bort till kafeterian lååång, cirka 1 km om man går dit och tillbaka så det blir en del steg där också.
Men 68000 steg på en vecka är ju jättebra! Då ligger du ju ändå på ett bra snittvärde om dagen :up:

Är det någon här inne som kör med stegräknare?
Vad hamnar ni på, ungefär, i snitt?

Jag ligger på runt 10 000 - 12 000 steg per dag i snitt. Vissa dagar får jag verkligen kämpa för att nå dit, andra dagar går det av bara farten (som idag när jag var ute ett par timmar med barnvagnen).

Ja, jag får mycket gratis i och med att jag har förmånen att kunna gå till och från jobbet (minst 1,5 timma totalt blir det). Jag har också kontorsjobb med som "tur" är så är korridoren bort till kafeterian lååång, cirka 1 km om man går dit och tillbaka så det blir en del steg där också.
Men 68000 steg på en vecka är ju jättebra! Då ligger du ju ändå på ett bra snittvärde om dagen :up:

Jag skulle kunna gå till jobbet, det skulle nog ta ca 45 minuter, men jag hinner inte få med det i mitt schema :/ Skulle dock kunna bli mycket bättre på att hoppa av ett par hållplatser tidigare!

Ja, det blir ju helt okej - även om typ 27000 av stegen är på bara helgen :p

Jag ligger på runt 10 000 - 12 000 steg per dag i snitt. Vissa dagar får jag verkligen kämpa för att nå dit, andra dagar går det av bara farten (som idag när jag var ute ett par timmar med barnvagnen).

Det är ju jättebra!
Jag låg ofta på runt 10000/dag när jag pluggade och hade mer fria dagar, men nu med kontorstjänst har den siffran sjunkit drastiskt..
Kör du med app?

Har varit på jympa! :banana: Kul, svettigt, peppigt! Hade sällskap idag igen, så kul!

(och ja, jag missbrukar utropstecken. maken brukar säga att det ser ut som att jag skriker i mina sms :meh: Bara för att han skriver sms av typen "Ok. Puss." :p)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 291
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 649
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 844
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka