Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vägen till 50 kg bänkpress fortsätter :D gjorde tvåor på 40 kg idag som kändes väldigt lätt, så det var uppmuntrande. Utöver det har jag mest suttit och pluggat hela dagen, ska se till att bli klar med mitt cert nu på fredag nästa vecka :nailbiting:

Har börjat fota lite mer igen också :bump: beställde hem lite studiobelysning eftersom det är så mörkt nu hela tiden. Här är lite mat som jag åt i söndags:

IMG_9381_zpstk1ggptb.jpg

IMG_9262_zpsjyubopky.jpg

Riktigt mycket folk på gymmet idag, det var fruktansvärt varmt och mannen bredvid mig var så högljudd att jag nästan fick ett meltdown. Men efter lite om och men och 10 lugna andetag lyckades jag få till ett hyfsat överkroppspass, med mest fokus på rygg och mage. Inte helt nöjd, men jag har en del mjölksyra, så något lyckades jag ju med ändå! :)

Superbra bilder @Luem, jag vill bara äta allt nu på en gång! :D Och bra jobbat med bänkpressen. :up:

Inte oväntat har jag en del träningsvärk sedan gårdagens cirkelfys. Mest överkropp. Idag blev det dag 26 på Yoga camp och så har jag promenerat 20+30 min till/från bussen. Lagom. Imorgon är planen jympa :)

Jag vill ha lite tips på bra instagramkonton att följa! Det var inte jätteinspirerande att varva ner efter gymmet, kolla insta och flödet är fullt av bakverk och kakor. :p skulle vilja följa någon Svensson som tar bra bilder, inte skriver en massa om sin familj/annat och som inte är elitmotionär. ;) sååå tipsa på! Kanske även något företag eller organisation kan vara roligt, där inläggen är peppande utan att skapa prestationsångest.

För övrigt, bra gympass! :up: benträning plus lite mage, rygg och armhävningar. Kunde gå ner för trappan efteråt utan att behöva luta hela kroppstyngden mot räcket för att inte ramla. :D :up:

Tredje rundan hos sjukgymnasten och nu har jag visst frikort några månader framöver, perfekt!

Idag knäckte vi ryggen lite längre ner och det knakade en del. Hon satte på medicintejp på ryggen som förhoppningsvis hjälper musklerna sluta muppa:p Ska tillbaka på måndag igen!

Öhm var det kravet?:o:p

Haha! Kanske inte framgick att jag vill följa nån med inriktning på träning men som inte är hundra pinnhål över min egen nivå. :) hungrig hjärna som inte skriver i klartext!

Men kastar in mitt konto omgång kanske finner inspo där, dock privat så är man inte på denna lista blir man inte godkänd: hallonblom

Eftersom att det regnat, blåst och varit isigt på vägarna har jag varit en riktig latmask i ett par dagar och bara gått korta rundor på 10-30 min med hundarna :o Mer än så har det inte blivit ute. Vi har traskat lite på gåband inne också :D

Maten har väl varit okej, även om jag slarvat lite med skräp utöver det.

Ikväll är vägarna dock inte lika isiga så funderar på en löprunda.

I går blev det inget pass igen. Iofs hade det knappt varit lönt att ge sig ut - vi hade blankis i princip på hela grusvägen - men det var ju inte huvudanledningen till att jag stannade inne. Jag antar att det blrjar ta på framför allt de mentala krafterna nu när utmaningen börjar lida mot sitt slut.

I dag sprang jag så till slut ut till riksvägen och mötte upp sambon. Gick ju hur smidigt som helst! :up: Visst, mördarbacken var flåsig men när den var avklarad gick det som en dans. Och det är inte alls 5 km grusväg, snarare 4. Det var faktiskt lite av en besvikelse. Nästa gång får jag springa till andra utfarten.

På kvällen blev det överkroppsstyrka och det blev en rejäl genomkörare av magen/bålen.

I morgon ska jag till tandläkaren och tänkte fråga farmor, aka barnvakten, om hon kan barnvakta lite längre så jag hinner springa ett gäng km inne i köpingen. Annars får det bli en kvällsrunda.

Idag har jag tränat! Det var första gången på flera månader och det kändes hur jäkla skönt som helst (efteråt). Några kollegor drog med mig på boot camp under lunchen och jag fick köra på rätt ordentligt i ett par plusgrader och regn. Jag var verkligen helt slut efteråt och orkade knappt stå upp.
Jobbet anordnar det här två gånger i veckan så jag tänkte att jag ska försöka fortsätta gå dit på onsdagar :)

Fortsätter på listan:
Emtherlia = Milleyas på insta
Nixehen = narcuruni på insta
GoLightly = atunaat

Jag lägger dock sällan upp några bilder.

Vägen till 50 kg bänkpress fortsätter :D gjorde tvåor på 40 kg idag som kändes väldigt lätt, så det var uppmuntrande. Utöver det har jag mest suttit och pluggat hela dagen, ska se till att bli klar med mitt cert nu på fredag nästa vecka :nailbiting:

Har börjat fota lite mer igen också :bump: beställde hem lite studiobelysning eftersom det är så mörkt nu hela tiden. Här är lite mat som jag åt i söndags:

IMG_9381_zpstk1ggptb.jpg

IMG_9262_zpsjyubopky.jpg

Alltså det där ser ju helt vansinnigt gott ut :d

Fortsätter på listan:
GoLightly = atunaat
Imrahil=elinsignemaria

Igår slirade jag omkring i blötsnön och försökte springa, det gick sådär, men det fick duga. Idag är det skidträning med barngruppen och imorgon löpning eller styrka. I helgen troligen massa skidåkning.

GoLightly = atunaat
Imrahil=elinsignemaria
Cili - idakck

Sen är ju frågan om man blir så träningsinspirerad av att se på kattbilder :angel:

Jag kör på i bakgrunden just nu, mitt liv är helt galet fullspäckat en vecka framöver. Har i alla fall kört bodypump i tisdags, och ska gå en del idag. Var hos massören igår och fick beröm för att jag blivit rörligare (samt tre nya frön i öronen, denna gång ska dom hjälpa mina lungor, bröstmuskler och knän :D)

GoLightly = atunaat
Imrahil=elinsignemaria
Cili - idakck

Sen är ju frågan om man blir så träningsinspirerad av att se på kattbilder :angel:

Jag kör på i bakgrunden just nu, mitt liv är helt galet fullspäckat en vecka framöver. Har i alla fall kört bodypump i tisdags, och ska gå en del idag. Var hos massören igår och fick beröm för att jag blivit rörligare (samt tre nya frön i öronen, denna gång ska dom hjälpa mina lungor, bröstmuskler och knän :D)
Funkade fröna? :o:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 299
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 655
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 846
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka