Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hörrni! Jag har tränat idag! Eller i alla fall rört på mig. Jag var och provade på ett konditionspass. Det var hemskt trevligt att få röra på sig, för kroppen var det nog bra att det inte var så tufft. Även om det är trevligt att det finns några grupp-pass i veckan, så tror jag att jag kommer att välja det andra stället, där det bara är gym. Det var lite nyare utrustning, lite bättre pris och mycket bättre öppettider. Hepp hepp, vad jag blev pepp! :banana:

Ta den vila du behöver! Har du något lugnt du tycker om att göra som du inte hinner/prioriterar annars?
Ja gud ja, när jag vaknade i morse så la jag direkt bort tankarna på någon träning överhuvudtaget de kommande dagarna. Fy så jag mår! Pallrade mig till jobbet igår men tveksamt om jag fixar en dag till i det här tillståndet, så vi får se. Blir jag hemma så ska jag passa på att titta på en massa filmer samt fixa naglarna - det är lugna saker som jag inte hinner/prioriterar annars! :)

@LindgrenV Men nää, fy vad trist! Usch, man kan ju tycka att du som kämpar så hårt skulle kunna få lite extra hjälp från de högre makterna alltså... Men jag säger som de andra: Ge inte upp, vi finns här och stöttar!

@Praeterea Gött! Hur är vädret där just nu och hur varmt blir det som allra värst liksom?

Vädret är varmt. Just nu kryper det väl ner till precis under 30 på nätterna och runt 33-34 på dagarna, skulle jag tro. Den senaste veckan har dock luftfuktigheten ökat, så det börjar bli lite klibbigt. I två månader till kommer det tydligen fortsätta på det viset, varmt och fuktigt. Sen blir de ännu varmare, men torrare i några månader (juli-sept typ). 40-45 är tydligen ganska normalt, men det kan peaka på närmare 50 också. Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det, om det ska bli spännande eller bara jobbigt...

Slutade 06 imorse och fick köra hem i snigelfart i snöoväder.. :crazy: 27 april i Skåne.. :cautious:
Sen har det tydligen varierat mellan ösregn, hagel och snö under de timmarna jag sov.. solen tittade fram lite när jag körde ut till pålle ^^ Red barbacka i ridhuset idag och det kom en hagelskur så det lät som att taket skulle rasa in..
Uppehåll när jag gick ner i källaren för att ta fram cykeln och sen regnade det när jag cyklade till fotbollen :love: och öste ner under uppvärmningen på träningen, sen har det varit uppehåll! :D

@LindgrenV Men nää, fy vad trist! Usch, man kan ju tycka att du som kämpar så hårt skulle kunna få lite extra hjälp från de högre makterna alltså... Men jag säger som de andra: Ge inte upp, vi finns här och stöttar!
Ja alltså, det verkar vara meningen att jag ska springa i motvind hela tiden känns det som. Ni är så fina :heart

Uaaarrrghhhh! :arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:

FAN vad jag hatar det här - jag och PT bara kommer ihop oss hela tiden - han tycker att jag ifrågasätter hela tiden och jag tycker att han ställer sig i försvarsställning hela tiden. Jag sa att detta funkar inte eftersom vi bara kommer på kant eftersom jag inte förstår vad du säger och när jag frågar och försöker applicera det så tycker han att jag ifrågasätter.
Dessutom sa han så käckt att "ja otroligt nog gör ju även ridningen något för balansen!" Öh.. hur otroligt är det när du sitter på något som rör sig av sig självt? :confused:

Vilket slutade med att min PT-timme idag enbart blev en uppvärmning och sedan en enda lång argumentation och jag försöker bara säga att nej, vi funkar inte för vi har olika sätt att kommunicera och han säger hela tiden att "jag har ALDRIG råkat ut för detta innan" och lägger allt på mig.
Svälj det och inse att vi inte funkar bara! FAAAN.
Har en gång kvar men den ska jag göra med hans kollega istället, tack och lov, synd bara att det inte blev så innan. Jag kommer definitivt inte att fortsätta hos dom, jag hoppas bara att hans kollega gör att jag kan gå därifrån med lite stärkt självkänsla.

Har så mycket mer jag hade velat vräka ur mig men orden snubblar och det skulle bli alldeles för långt.

Summa summarum är att jag är SÅ tacksam för min kollega som kan konsten att peppa, pusha och förklara tålmodigt varje gång :heart

Tänkte försöka hoppa in i tråden igen. Min kropp känns som ett totalt förfall :( Har ständigt ont i ryggen nu. Har precis flyttat också och även om jag vet att jag mår bättre av rörelse så var inte riktigt den typen av rörelse det bästa för ryggen... Kom dessutom till en ostädad lägenhet så jag fick börja med att städa vilket jag har fått göra i omgångar, dels för att det var så smutsigt och dels för att jag fått för ont. Hållningen är helt kass och mina axlar känns framåtroterade :down:

Ogilla på ryggen men gilla att du hoppar in i tråden igen :) Hoppas du kan få ordning på kroppen!

Förresten, har jag sagt att jag i ett jävligt svagt ögonblick har gått med på att hänga på en bekant som ska göra Tjejklassikern? Ska börja med simningen, jag kommer fan att dö. :D

Kuuuul! :D Men simningen alltså, det är den jag är mest tveksam inför! Om jag någonsin skulle försöka mig på någon form av klassiker :p

Uaaarrrghhhh! :arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:

FAN vad jag hatar det här - jag och PT bara kommer ihop oss hela tiden - han tycker att jag ifrågasätter hela tiden och jag tycker att han ställer sig i försvarsställning hela tiden. Jag sa att detta funkar inte eftersom vi bara kommer på kant eftersom jag inte förstår vad du säger och när jag frågar och försöker applicera det så tycker han att jag ifrågasätter.
Dessutom sa han så käckt att "ja otroligt nog gör ju även ridningen något för balansen!" Öh.. hur otroligt är det när du sitter på något som rör sig av sig självt? :confused:

Vilket slutade med att min PT-timme idag enbart blev en uppvärmning och sedan en enda lång argumentation och jag försöker bara säga att nej, vi funkar inte för vi har olika sätt att kommunicera och han säger hela tiden att "jag har ALDRIG råkat ut för detta innan" och lägger allt på mig.
Svälj det och inse att vi inte funkar bara! FAAAN.
Har en gång kvar men den ska jag göra med hans kollega istället, tack och lov, synd bara att det inte blev så innan. Jag kommer definitivt inte att fortsätta hos dom, jag hoppas bara att hans kollega gör att jag kan gå därifrån med lite stärkt självkänsla.

Har så mycket mer jag hade velat vräka ur mig men orden snubblar och det skulle bli alldeles för långt.

Summa summarum är att jag är SÅ tacksam för min kollega som kan konsten att peppa, pusha och förklara tålmodigt varje gång :heart

Men näe! Usch, förstår att du är grymt besviken! Vilket pucko till PT! Sådär ska det ju verkligen inte vara :(

@zassoo - ja det var inte alls som jag hade tänkt mig det här.

Mest irriterad över att han inte bara kan köpa att nej, vi tycker inte lika och vi funkar inte ihop utan att göra en större sak av det hela. För det ÄR ju inte mer än så. Men han ska hålla på och träta och inte på ett sånt vis att 'oj, vad synd att det här inte fungerade för oss, vad kan jag ta med mig av detta om jag träffar på andra som henne' utan ett 'men det är inget fel på oss det är bara du som är konstig'-sätt.

Sen funkar han säkert jättebra för andra. Men inte för mig.

Nåväl, det är i alla fall väldigt kul att läsa i den här tråden för att alla känns som vanliga människor som tränar utifrån sina förutsättningar, har olika typer av mål och är väldigt goa på att stötta och peppa varandra i med- och motvind! :heart

@Frokennordberg Låter i alla fall helt rätt att byta PT :crazy: Ska du testa någon annan? En bra PT som man klickar med är nog guld värt :)

Efter att jag gör sista passet på det stället, med den andra PT:n så nöjer jag mig nog med att fortsätta ta rygg på min kollega ett tag. Jag kan inte nog understryka hur tacksam jag är där!

Hur var det, körde du pass med PT nu/tidigare? Vad gör ni på era pass ihop så fall?
--
Om ni är fler som kör med PT så får ni gärna också säga vad ni gör :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 291
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 649
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 846
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka