Beach 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag slutade 06 imorse, åkte direkt till pålle och red ut en timme! VILKET VÄDER!! :love: Helt underbar runda! Och inte en kotte ute! :)
Önskar att jag kunnat sova liiiiite längre bara.. men av någon anledning blir jag så fruktansvärt kissnödig när jag sover dagtid så vaknar av att jag måste gå på toa och sen kan jag oftast inte somna om.. :meh:
Jobbar i natt igen sen ledig hela helgen! Och då är det match! Hoppas jag blir uttagen till laget! :D

Nu fick sambon smörja in med Voltaren gel för jag har ont t.o.m. när jag andas. :arghh::( Jäkla rygg!

Är det muskelont? Isf VÄRME! :)

Är det muskelont? Isf VÄRME! :)
Jag tror att det är musklerna. Jag tog på en tröja när jag satt inomhus och sen har jag rört mig ute i solen och det kändes lite bättre. Antagligen en kombo av värme och ökad cirkulation. :)
Men dumma rygg! Hoppas du mår bättre snart pch att Voltaren hjälper.
Tack! Jag tror inte att det hjälpte så värst, men jag kom iaf ut på en skogspromenad och rörelse hjälper tydligen. Det gör inte ont när jag andas längre iaf. :p

• Gilla
Reactions: WS6
Idag skulle jag sprungit, men mådde skit när jag vaknade. Mått illa från och till hela dagen...
Men - 6 km promenad i det helt fantastiska vädret med sambon efter jobbet. Så jävla fint! :)
Uppe i över 3 mil denna veckan nu... 4 ska jag då till iaf! :D

Förresten - har vi någon utmaning denna månaden?

Om några minuter går starten. Vill ni följa min framfart så skaffa appen raceone, gå in på stadsgirot och sök upp nr 4222. Woopwoop!

Heja @cili ! Hoppas loppet går bra!

Sprang en sväng i morse, sen har vi staplat ved och nu tänkte jag ta det lugnt på balkongen en stund. Imorgon vill jag cykla mtb.

3 h 33 min, total sträcka 70,7 km (enligt raceappen).
Hade kommit under 3 30 om det inte vore för att vi behövde vänta på spårvagnar och rödljus vid några tillfällen. Men jag är nöjd!
Vänsterknät började krångla efter två mil, men det funkade hyfsat ändå. Högerbenet har jobbat desto mer ;)

Kollade precis resultatet på arrangörens hemsida (man hade chip på cykeln). Mina 7 mil tog tydligen 3 h 19 min 6 sek. Kom på att raceappen säkert startade den tid starten skulle gått, men det var en försening innan vi kom iväg. Det gjorde mig ännu mer nöjd, eftersom mitt mål var att komma under 3 h 30 min :D

Vi förlorade matchen med 0-2 idag, MEN! Jäklar vad bra vi spelade! Kanon inställning och vi krigade hela matchen igenom och höll nollan hela första halvlek! :up: Vi mötte laget som leder serien och som spelade 2 divisioner högre förra året och dem vann sin förra match med tvåsiffrigt.. Dagen till ära blev det dessutom 22 grader varmt och matchtid vid lunch.. :down: Jag blev solbrun på underarmarna och antagligen knäna, har inte vågat studera brännan närmre.. :rofl:

Har precis varit ute och sprungit i värmen. 23 grader, det skulle stiga till 25 senare under dagen och på kvällen hinner jag inte så det fick bli vid 11-snåret. Tur att det är lite skugga i skogen!

Jag sprang lite intervaller, men helt ostrukturerat och bara på känsla. Ibland kort och snabbt, ibland långt och lugnt, ibland en gåpaus, någon gång upp till en kilometer i något högre tempo än bekvämt. Och en gång stannade jag för att titta på en groda i en lerpöl :angel: Rätt najs pass! Men bra trött och varm när jag kom tillbaka. Rundan var ca 6 km. Satte mig under äppelträdet och hinkade i mig vatten, det som var kvar i flaskan hällde jag över huvudet :p

Kikar in hos er träningsmänniskor med en liten fråga.
Jag har funderat på att köpa en rockring som väger lite (typ 1-3 kg beroende på sort) för att rocka rockring är ganska kul och det känns som att det kan bli en rolig träning ute i sommarvädret. Har läst att det är bra för bålstyrka och för att få en smalare midja. Bryr mig inte så mycket om huruvida midjan påverkas, är mer intresserad av starkare mage/rygg då det bara bidrar positivt i ridningen. Min fråga är då, är det nån som provat att träna med en tyngre rockring, märktes det någon skillnad eller är det mest ett roligt tidsfördriv? :)

Ingen som helst träningsvärk idag, det måste ju betyda att jag tränat tillräckligt innan? :D
Vila blir det dock ändå, för jag tror att kroppen behöver det. Jag och djuren slappar med andra ord för fullt!

Kikar in hos er träningsmänniskor med en liten fråga.
Jag har funderat på att köpa en rockring som väger lite (typ 1-3 kg beroende på sort) för att rocka rockring är ganska kul och det känns som att det kan bli en rolig träning ute i sommarvädret. Har läst att det är bra för bålstyrka och för att få en smalare midja. Bryr mig inte så mycket om huruvida midjan påverkas, är mer intresserad av starkare mage/rygg då det bara bidrar positivt i ridningen. Min fråga är då, är det nån som provat att träna med en tyngre rockring, märktes det någon skillnad eller är det mest ett roligt tidsfördriv? :)

Har inte tränat regelbundet med tung rockring, men jag har testat och det kändes, kan jag säga. :D

Veckosummering, vecka 1 av 23 i min lilla träningsutmaning. Målet var tre styrkepass och minst sju timmar i rörelse totalt och det gick ju vägen. Är i fas med mitt gå/spring minst 100 km under maj-mål, och då räknar jag bara regelrätta "Nu går vi ut och går"-promenader och inte de kilometer som räntar på när jag t.ex. går till och från affären.

v. 18
Styrka: 3:00:00
Promenad: 4:05:00
Total tid: 7:05:00

Blev ingen promenad idag, men istället blev det 2 timmar beachvolley nu på kvällen, i strålande sol. Så himla gött! :)

Veckan har blivit ca 3 mil promenad, ett pass Crossfit och så två timmar volleyboll nu då.
Rätt nöjd! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 288
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 647
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 844
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Livskristråden
  • Panik vid dusch

Hund, Katt, Andra Djur