Beach 2017 del II

Min plan för veckan har redan spruckit, men på ett bra sätt. :D Har varit på gymmet och kört ett helkroppspass med svägerskan. Goblet squats, kettlebell swings, utfall med viktskiva över huvudet, militärpress, sittande rodd och armhävningar blev det. Vi körde inte på fullt blås eftersom vi båda varit sjuka, utan vi höll det på en lagom komma igång-nivå.

Nu ska jag röja lite här hemma och när avkomman hämtats på förskolan ska vi till svärföräldrarna och där bjuds det på grillat. :banana:

Det låter jättehärligt @Tassetass! Helkroppspass är kul :D

@FengurLaugar Läste ditt inlägg i "störningstråden", är det semestertider som ställer till det? Industrisemestern är trevlig när man har den, men den är också en av de få anledningar till att jag inte saknar att jobba i Sverige :p

Det låter jättehärligt @Tassetass! Helkroppspass är kul :D

@FengurLaugar Läste ditt inlägg i "störningstråden", är det semestertider som ställer till det? Industrisemestern är trevlig när man har den, men den är också en av de få anledningar till att jag inte saknar att jobba i Sverige :p

Nej det som störde mig är faktiskt en privatgrej så inget jobbrelaterat denna gång :D Jag har alltid massa att göra på onsdagar så beroende på hur det flyter på så kan jag få jobba på lunchen också. Det är så att vi eventuellt ska köpa några hektar mark och det har dragit ut på tiden och nu behöver vi få klart om vi kan köpa eller ej och det hänger på banken och bankmannen har gått på semester :meh:

Jag har semester när det är industrisemestern men det är ju inte förrän i juli! Folk borde fortfarande jobba! Det är ju inte ens sommar än :p

Nej det som störde mig är faktiskt en privatgrej så inget jobbrelaterat denna gång :D Jag har alltid massa att göra på onsdagar så beroende på hur det flyter på så kan jag få jobba på lunchen också. Det är så att vi eventuellt ska köpa några hektar mark och det har dragit ut på tiden och nu behöver vi få klart om vi kan köpa eller ej och det hänger på banken och bankmannen har gått på semester :meh:

Jag har semester när det är industrisemestern men det är ju inte förrän i juli! Folk borde fortfarande jobba! Det är ju inte ens sommar än :p
Haha, okej då! Mina detektivkunskaper får underkänt :(:laugh:

Puh, tur att det bara är den här veckan jag kör dubbla pass. Mornarna är inga konstigheter, inte heller när jag väl är på plats i butiken. Men tiden däremellan. Det är precis uträknat så att jag ska hinna hem, äta, byta om och köra. Idag försvann alla mina kollegor precis när jag skulle gå = hittade ingen att lämna över telefonen till = jättestressigt. :p Sen blir det väl inte bättre för att man har svårt att slita sig och står där och babblar heller (gårdagens scenario :rofl:). Två timmar kvar idag, sen två dagar till med dubbelt och så lördagen. Nedräkningen har börjat.

Att springa eller inte springa? Kommer hem om en timme ungefär. Helt slut i kropp och knopp. Hade planerat att springa superkort (typ 2 km) bara för att känna på benen en sista gång innan loppet. Frågan är nu, ska jag följa min hjärnas heta önskan om att bara svimma i soffan typ eller ska jag trotsa den och springa?

Att springa eller inte springa? Kommer hem om en timme ungefär. Helt slut i kropp och knopp. Hade planerat att springa superkort (typ 2 km) bara för att känna på benen en sista gång innan loppet. Frågan är nu, ska jag följa min hjärnas heta önskan om att bara svimma i soffan typ eller ska jag trotsa den och springa?

Jag tänker att det kan vara skönt att komma ut en sväng och få lite luft, lyssna på fåglarna.... Sen om det blir promenad, lite jogg eller riktigt löpning kvittar. Utan bara prestationslöst röra på sig, få blodet att cirkulera och hjärtat att jobba lite medan hjärnan får vila. Sen är det fritt fram att svimma i soffan. Men lyssna lite på kroppen, känns det som att du pushar den för hårt så kanske det är bättre att avstå. Jag hade gärna velat svimma i soffan, men hade mått bättre om jag tagit mig ut en sväng först.

Igår tränade jag för första gången på typ tio dagar. Jätteglad och pepp hela dagen och hyfsat glad och pepp under passet. Körde lite kettlebellintervaller men avslutade faktiskt efter två varv eftersom jag inte tränat på ett tag och det var dödsvarmt. Nackdelen med att träna under ramadan: ingen ac under dagen och ingen ac när jag kom strax inte fastan var slut. Svettigt!

Idag blir det nog lite yoga senare ikväll och imorgon... undrar om jag kan hinna med nåt kul imorgon?

Jag hade försökt trotsa hjärnan. Det är inte hjärnan som springer, även om den tror det. :D

Tänk inte! Bara gör det! Är jättefint väder här i alla fall och är det det hos dig med blir det säkert riktigt trevligt nör du väl är ute :love:

Hjälpte mamma med utsläpp av hästarna imorse och vad gör sista hästj-veln om inte hoppar ut ur boxen och landar på min fot?! :rage: :crazy: jag har inte så mycket skinn kvar på toppen av "långfingertån" längre om vi säger så.. OCH DET ÄR MATCH IMORN..

Wohoo..

Jag sprang :D Kände mig trött i huvudet och tung i kroppen, utvecklade dessutom ett fint håll pga att jag åt godis i bilen på vägen hem :o :angel: Men jag sprang i 15 minuter, blandat tempo, lite fartökningar där det kändes bra typ. Nu ska jag duscha och SEN svimma i soffan :laugh:

Yeay grymt jobbat!! :banana:

Idag var det styrkelyft igen! Efter uppvärmning osv 10 set med 2 reps med uppgift: hitta tyngsta möjliga 2:a. Puh! Supernöjd med mig själv då jag jobbade mig upp till totalt gjorde 5 set 2or på 70 kg vilket är PB :banana: :banana: (Alltså 1 rep på 70 kg var PB :p )
Testade 72,5 kg med men gjorde en rätt dålig rep och fastnade ganska nära bottenläget :angel: Tur att man har en partner på passet som hjälper till och passar, hon fick ta tag under armarna och hjälpa mig upp bara :D
Sen gjorde vi split squat 5x5 (per ben) med 45 kg på stången. Också tungt!
Just det, körde lite pull-ups träning innan passet också, self assisted pull-ups 5x5 samt bicepcurls med stång.

Sen kom jag hem och så körde jag och min kille en snabb AMRAP i trädgården:
15 minuter av
* 10 sit-ups
* liten löprunda bort till ett träd och tillbaka
* 10 pushpress med 2 st 5 kgs viktplattor
* 10 squat med 5 kg viktplatta
* 5 burpees
* 5 armhävningar

Hann exakt 6 varv och det var kul och lagom jobbigt efter styrkelyftet!

Tränade igår kväll istället för på lunchen :) Hade 15 minuter att träna på så det blev AMRAP med några basövningar utan vikter och spring runt huset. Lite vila mellan så jag kan 5 varv :)

Börjar känna mig förkyld.....längesen som satan jag var det nu så det är väl dags :down: Ungarna är förkylda typ hela tiden så det är konstigt om inte jag också åker på det snart.

Vet inte hur jag gör med träning ikväll pga det. Kanske kör ett lätt pass bara. Ska rida på lunchen i alla fall och promenera till och från svärföräldrarna.

Tränade igår kväll istället för på lunchen :) Hade 15 minuter att träna på så det blev AMRAP med några basövningar utan vikter och spring runt huset. Lite vila mellan så jag kan 5 varv :)

Börjar känna mig förkyld.....längesen som satan jag var det nu så det är väl dags :down: Ungarna är förkylda typ hela tiden så det är konstigt om inte jag också åker på det snart.

Vet inte hur jag gör med träning ikväll pga det. Kanske kör ett lätt pass bara. Ska rida på lunchen i alla fall och promenera till och från svärföräldrarna.
Nä vad trist! Skippa all träning ikväll tycker jag och vila ut det som eventuellt finns där. Det är bättre att vara på den säkra sidan i sådana här fall!

Nä vad trist! Skippa all träning ikväll tycker jag och vila ut det som eventuellt finns där. Det är bättre att vara på den säkra sidan i sådana här fall!

Ja jag tror nog det får bli så. Får nöja mig med ridning och promenad. Vi ska renovera hästhagen hela helgen så det kommer bli en del vardagsträning där plus ridning och annat så jag hoppar nog styrketräningen idag och ser om jag känner mig okej för styrka på söndag istället :)

Följde med @Sleepan på pass igår, Step styrka - i min enfald trodde jag att det skulle vara mer styrkebaserat än det var (var längesen jag körde F&S-pass) men blev snabbt varse om att nej, det var mest koordination, haha. Men roligt var det, svettigt var det och det gick hyfsat ändå, i alla fall med underkroppen. Jag kan verkligen inte koordinera steg och armviftande :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 009
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka