Beach 2017 del II

Ja fy sjutton, det är verkligen inte lätt sådant här! Jag försöker dock trösta mig med att det förhoppningsvis kommer att kännas lättare ju mer tiden går, samt att det är bra att låta sig vara lite ledsen ibland. Jätteskönt att kunna ventilera tankarna här också! :heart

Det blir lättare med tiden, men åtminstone för mig går det lite i vågor. I maj är det femton år sedan mamma dog och vissa årsdagar, födelsedagar m.m. passerar tämligen obemärkta, medan andra gör att jag nästan kastas tillbaka till dagen det hände. Dottern är född i april och dödsdagen det året var inte rolig. Samma sak med pappa, sex år sedan nu i december och där är ju allt lite färskare och gör än så länge lite ondare, men det varierar där med.

Oavsett vilket så ska man ha klart för sig att man får känna och må precis hur man vill. Det finns inga regler i det här. För de flesta tar det många år att bearbeta en närståendes död, jag fick lära mig att fem år för att komma över sorgen är inte alls ovanligt. Sedan finns förstås saknaden kvar mycket längre än så.

Hoppade träningen igår eftersom jag inte känner mig helt kry. Promenerade dock till och från svärföräldrarna med hunden. Sen pysslade vi ute resten av kvällen. Jag klippte gräsmattan och maken tog med barnen och rensade bort spån mm efter vedhanteringen.

Barnen la sig som vanligt och vi planerade för hur hästhagen ska göras under helgen. Det kommer bli träningspass :p Maken får väl börja spetta hål till de nya stolparna och jag och barnen får ta traktorn och ta ner lunchhagen och tunneln som delar av hagen. Vi kommer prioritera hagen den här helgen så det märks om det hinns med träning och ridning. Har tänkt rida på lunchen idag i alla fall. Kan inte riktigt bestämma vilken av dom jag ska ta men det lutar åt unghästen :)

Vad skönt det var att gymma! Att bara låta alla tankar och all energi fokusera på en och samma sak liksom. Dessutom gjorde folk små men trevliga gester som kändes extra fint just idag - en kille höll upp dörren för mig, en tjej letade aktivt upp mig i gymmet för att säga att de var klara med bänkpressen jag frågat om tidigare, en snubbe lät mig gå före honom i kön till vattenautomaten, osv. Små saker som egentligen händer rätt ofta, men just idag la jag märke till dem lite extra!

Passet blev en blandning av triceps, bröst och core. Först 500 m rodd, sedan bänkpress med hantlar, face pulls, bänkpress med smalt grepp, French press och tricep push downs med rep. För core gjorde jag ett program som min kollega tipsade om, där man gör 13 övningar på rad utan vila. Det var olika varianter av plankan, Russian twists, toe touches, crunches, jack knives, bicycle crunches och jag vet inte vad. Det sved rejält i alla fall, och idag kände jag att jag även kom åt triceps bra! Säkert delvis tack vare tipsen jag fick här :)

Låter ungefär som mitt pass igår, jag körde bröst, triceps och axlar. Som vanligt gjorde jag misstaget att komponera ihop ett pass när jag satt i min bekväma kontorsstol. Svinjobbigt blev det ju! Men jag krigade mig igenom och idag har jag så ont som jag förtjänar... :)

Jag är mycket nöjd med beslutet att inte köra ben, för sen var jag ute och dansade i massa timmar och ååååh, musiken var så himla bra! Jag gick faktiskt fram och tackade DJn innan jag gick hem, förutom en massa tacksamhetsgester från dansgolvet som jag inte vet om han uppfattade. :D

Du är inte ensam. :heart Jag är också nålfobiker, även om det blivit lite lindrigare på äldre dagar. Fick vackert tackla en del av rädslan när jag blev tvungen att ta blodförtunnande sprutor varje dag i ett halvår... :meh: Det var nästan lättare att sticka mig själv, för då hade jag åtminstone kontroll på läget. För det är det som är det värsta för mig, att någon annan har kontroll över den där jävla nålen. Smärta är övergående, det är liksom inte det som är grejen.

Hoppas att det går bra för dig idag! Dela upp uppgiften i små steg: ta på dig skor och ytterkläder för att åka dit, åk dit, kliv in i byggnaden, sätt dig i väntrummet osv. Varje avklarat steg är ett framsteg oavsett hur långt du kommer i slutändan. Kram!

Tack för pepp (och tack @cute_beast)!
Jag vet ju liksom att det inte är något farligt, men ja, det är väl det där med kontroll...

Jag har vaccinationer jag borde ta, och tänker att när det väl ska skaffas en unge eller två, så behövs ju nålar garanterat blandas in.

Blev så förvånad att det var redan idag jag skulle börja stickas bara, haha.
Har någon slags plan på att bli blodgivare tillslut. Tänker att det kan va bra att uppehålla det liksom...

Tack för pepp (och tack @cute_beast)!
Jag vet ju liksom att det inte är något farligt, men ja, det är väl det där med kontroll...

Jag har vaccinationer jag borde ta, och tänker att när det väl ska skaffas en unge eller två, så behövs ju nålar garanterat blandas in.

Blev så förvånad att det var redan idag jag skulle börja stickas bara, haha.
Har någon slags plan på att bli blodgivare tillslut. Tänker att det kan va bra att uppehålla det liksom...

Barn kan innebära nålar ja. Och sen ska ju barnen stickas också. Jag är rätt nöjd över att kunna vara med och vara lugn när dottern vaccineras, före graviditeten och de totalt kanske 200 nålstick jag fick eller gav mig själv hade det aldrig gått.

Barn kan innebära nålar ja. Och sen ska ju barnen stickas också. Jag är rätt nöjd över att kunna vara med och vara lugn när dottern vaccineras, före graviditeten och de totalt kanske 200 nålstick jag fick eller gav mig själv hade det aldrig gått.

Jag känner mig ganska hemsk, men jag skulle nog inte ha några problem med att mitt framtida barn skulle behöva stickas :p
I mitt jobb ser jag ju ganska ofta folk lämna blod, och det har jag inga större problem med. Men visst, ens eget barn skulle nog kännas lite värre...

En sak jag inte ser så mycket fram emot idag är att jag MÅSTE titta på när provet/proverna tas. Wääh. Haha.

Jag känner mig ganska hemsk, men jag skulle nog inte ha några problem med att mitt framtida barn skulle behöva stickas :p
I mitt jobb ser jag ju ganska ofta folk lämna blod, och det har jag inga större problem med. Men visst, ens eget barn skulle nog kännas lite värre...

En sak jag inte ser så mycket fram emot idag är att jag MÅSTE titta på när provet/proverna tas. Wääh. Haha.

Ah. Min fobi omfattar även att se andra stickas.

Nu tycker jag lite synd om dig. Jag fixar blodprov genom att blunda och andas mycket fokuserat. :p

Ah. Min fobi omfattar även att se andra stickas.

Nu tycker jag lite synd om dig. Jag fixar blodprov genom att blunda och andas mycket fokuserat. :p

Då blir det ju värre klart. Jag har mer problem med mina egna stick, än andras.

Tack, jag tycker också synd om mig. Haha. Och att liksom okynnesstickas? Ska ju inte skicka in blodet eller något, haha.
Jävla skit. Hua. Aja. Jag hoppas jag fixar det. Det kommer ju inte hända någonting, förutom att det gör lite ont. Och så kommer jag va stolt som en jävla tupp efteråt.
Gör jag det inte lär det ju va ännu värre nästa gång...

Då blir det ju värre klart. Jag har mer problem med mina egna stick, än andras.

Tack, jag tycker också synd om mig. Haha. Och att liksom okynnesstickas? Ska ju inte skicka in blodet eller något, haha.
Jävla skit. Hua. Aja. Jag hoppas jag fixar det. Det kommer ju inte hända någonting, förutom att det gör lite ont. Och så kommer jag va stolt som en jävla tupp efteråt.
Gör jag det inte lär det ju va ännu värre nästa gång...

Om du inte fixar det denna gång så har du ändå gjort framsteg bara genom att gå dit, kan jag tycka. Rom byggdes inte på en dag. :)

Låter ungefär som mitt pass igår, jag körde bröst, triceps och axlar. Som vanligt gjorde jag misstaget att komponera ihop ett pass när jag satt i min bekväma kontorsstol. Svinjobbigt blev det ju! Men jag krigade mig igenom och idag har jag så ont som jag förtjänar... :)

Jag är mycket nöjd med beslutet att inte köra ben, för sen var jag ute och dansade i massa timmar och ååååh, musiken var så himla bra! Jag gick faktiskt fram och tackade DJn innan jag gick hem, förutom en massa tacksamhetsgester från dansgolvet som jag inte vet om han uppfattade. :D
Haha, jag brukar också knåpa ihop passen innan jag går dit, tycker det hjälper med både motivation och inspiration :) Men ja, ibland märker man att man kanske var lite övermodig när man satt där i kontorsstolen :laugh:

Jag blir för övrigt lite sugen på en riktig utekväll när jag läser om din lyriska dansupplevelse, det har jag inte varit sugen på på flera månader tror jag! Jag ska ut med ett gäng kompisar ikväll, det blir kanske läge att damma av mina ytterst obefintliga dans-skills då... :idea:

Ett stick i varje arm och ett i fingret! Känner mig SÅ JÄVLA STOLT över mig själv, haha! Så bra jag är! :love;
Tjohooo, heja heja dig! :bump: Blir det nya skor nu då? :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
112 975
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 695
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka