Beach 2017 del II

Min plan var att komma ut på en lite längre men lugn promenad idag med avkomman i vagnen, att vi skulle städa lite och gå på stan och shoppa lite. Planen har reviderats till att jag kommer att ge ungen femton glasspinnar om det är vad som krävs för att hon ska acceptera en lugn hemmadag. Fy fan vad jag är förkyld...

Min plan var att komma ut på en lite längre men lugn promenad idag med avkomman i vagnen, att vi skulle städa lite och gå på stan och shoppa lite. Planen har reviderats till att jag kommer att ge ungen femton glasspinnar om det är vad som krävs för att hon ska acceptera en lugn hemmadag. Fy fan vad jag är förkyld...
Usch, jag lider med dig! Krya på dig! :heart

Det blev en liten löptur såhär på morgonkvisten. Inte alls planerat egentligen, men jag fick feeling och tänkte varför inte! Dessutom har vi bestämt att vi ska beställa indiskt från mitt favoritställe ikväll, så lite extra aptit skadar inte :D

Det blev 15 min rask jogg bort till den stora trappan i parken, och så sprang jag upp och ner för den 3 gånger, sen hem igen.

Nu långfrukost i soffan. Hoppas ni får en fin helg alla beachisar! :love:

Det blev väldigt enkelt för mig: Bänkpress, militärpress, klart! :rofl: Gjorde en pyramid i bänkpressen där toppen blev en singel på 45 kg, nytt PB! :banana: Tungt men det finns nog lite lite mer, vågar dock inte lägga på allt för mycket utan passning. Allt som allt (inklusive uppvärmning) blev det 10 set bänkpress. Sen militärpress 3x5, klarade att köra på 25 kg i alla tre set vilket är framsteg, kul! Efter det pallade jag inte hitta på något mer så jag drog hem :D

Nu har jag förresten nått ett annat mål: 200 kg i totalen :) Dvs knäböj + bänkpress + marklyft. 55 + 45 + 100 kg.

Woho snyggt jobbat! :bump: jag har aldrig tänkt på totalen innan men fick ju räkna ut min nu :angel: 182,5 kg just nu (65+37,5+80). Där ser man :D

Usch usch, krya på dig! :(

Det blev en liten löptur såhär på morgonkvisten. Inte alls planerat egentligen, men jag fick feeling och tänkte varför inte! Dessutom har vi bestämt att vi ska beställa indiskt från mitt favoritställe ikväll, så lite extra aptit skadar inte :D

Det blev 15 min rask jogg bort till den stora trappan i parken, och så sprang jag upp och ner för den 3 gånger, sen hem igen.

Nu långfrukost i soffan. Hoppas ni får en fin helg alla beachisar! :love:

Härligt jobbat! Hoppas du får en fin helg med, låter som den kommer bli lyckad <3

Jag är på väg hem nu efter en timme på gymet. Gjorde styrkelyftsläxan tillsammans med en tjej som också går på de passen på onsdagarna :up:
5x5 med 80-85% vikt och därefter 5 set med 10 utfall (5 per ben) på 60% av max. Kunde göra de vanliga utfallen nu då mina tår på vänsterfoten känns ok igen :up: Låg på 60 kg i böjen och runt 40 kg i utfallen.
Lite stretch på det så kändes det som ett lagom pass en lördag förmiddag dagen efter studentskiva :)
Jag tycker ju ex det är helt rimligt @zassoo att "bara" köra bänkpress och militärpress ett pass :D Basövningarna räcker långt imo!

@Trollunge Absolut, det räcker väldigt långt! Jag har däremot vant mig vid att göra många olika övningar per pass efter ett halvår med det där träningsprogrammet. Men håller på och klurar på ett nytt upplägg där det kommer bli mycket fokus på basövningarna :)

Nu har det kommit tävlings-PM för loppet! :nailbiting: :bump: Känns lite läskigt men mest kul :) Nästa vecka blir det näst intill helvila, ska springa ett superkort pass några dagar innan men i övrigt bara hålla igång lugnt med promenader och yoga. Vill vara utvilad och fräsch i kroppen till lördagen. Huvudet kommer väl däremot vara trött efter första veckan på nytt jobb, men men :p

Rundade av träningsveckan med lite rygg och axlar på gymmet. 500 m rodd som uppvärmning, sedan latsdrag, lat pulls, straight arm pulldowns, militärpress, flys och slutligen plankan. Lite lagom sådär! Kroppen känns rätt trött efter fyra pass på raken, men jag är ändå nöjd med att ha fått ihop så mycket träning med tanke på att jag kände mig hängig första halvan av veckan.

Planen för resten av veckan är som följer:

Måndag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Tisdag: 6 km transportpromenad, benpass på gymmet.
Onsdag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Torsdag: HIIT-pass före jobbet, 6 km transportpromenad
Fredag: 6 km transportpromenad, vila.
Lördag: Vila.
Söndag: Bröst och triceps på gymmet.

Jag har rätt mycket sociala grejer i veckan som kommer, så jag känner att tre pass kan räcka. Eventuellt blir det något mer på onsdagen eller lördagen, men jag tänker inte stressa för att få till det.

ÄNTLIGEN är perioden med jobb söndagar över! :banana:Alltså, jag tjänar ju snuskigt mycket bättre på att jobba en söndag jämfört med en vanlig tisdag, men sen jag började på det andra jobbet parallellt blev det lite för mycket att inte vara ledig en enda dag på två veckor. Idag var sista söndagen, och gissa om jag var nöjd när vi låste och gick hem?

Mindre kul att ponny trampade till på en sten när vi hade 100 meter kvar av vår ridtur nu i eftermiddag. Det har regnat ganska mycket här sista veckan, hennes hovar har mjukat upp sig av allt vatten och hon har känts lite halvknackig på grus/större stenar (dock fin på gräs och asfalt), men nu haltade hon ordentligt sista biten till stallet (hoppade så klart av). :cry: Hovslagaren hade ryggskott sist hon var ute, och det var verkligen akut att verka så det blev bara verkning på båda den gången, men nästa gång måste framskorna på. Nu är det tredje gången i vår som det blir så. :(

Veckan som gått har varit helt okej.
Måndag - planerad vila efter tävlingen på söndagen.
Tisdag - en timme ridning.
Onsdag - 70 minuter ridning.
Torsdag - en timme ridning.
Fredag - halvplanerad vilodag.
Lördag - en timme ridning.
Söndag - 70 minuter ridning.

Nu får jag se hur kommande veckan ser ut. Jobbmässigt är den en fullkomlig katastrof (jobbar på nya jobbet imorgon, kör sen dubbla pass tisdag-fredag på båda för att få ihop timmarna) och sen avrundar med jobb i butiken på lördag. De dagar jag hade haft lättast att rida är imorgon (när jag slutar fem här hemma) och tisdag när jag går från butiken halv sex, resten av dagarna har jag stängning, men vågar inte hoppas på att kunna rida i början av veckan. Eftersom jag jobbar 8-11 på andra hinner jag ju inget innan butiksjobbet heller. Låt denna vecka gå fort, please.

Jag provade något nytt som uppvärmning idag;
10 min power walk
2 min rodd
5 min intervall power walk och löpning
2 min rodd

Jag använder sällan rodd, så det gjorde att jag hade träningsvärk ganska omgående :rofl:
Inser att jag verkligen behöver göra den mer, speciellt efter att ha sett tjejkompisens armar då hon mest använt roddmaskinen på gymmet och de grymmaste armarna jag sett :D:p

Oj så ni skriver! Inspirerande att läsa ikapp. :up:

Igår sprang jag för första gången efter förlossningen!
Minst 20 min konstant jogging (jag har svårast att hitta ett lunk och "vila" i lägre tempo) och tyvärr med håll andra halvan av sträckan men oj så nöjd jag är! :banana:
Bra hållning och snyggt steg hela vägen dessutom.

Nu ska jag försöka våga jogga igen inom några dagar trots att jag är nojig över min bäckenbotten. Jag har dock varit flitig och tränat den specifikt, så om jag bara tar det lugnt och stegrar passen försiktigt så borde det logiskt sett gå bra. :nailbiting: :D

Ska snart försöka få in ett och sen två styrkepass också i vardagen medan jag fortsätter med några svängar yoga i veckan.

Boom! Veckans sista pass gjort :banana: Teampass crossfit, uppvärmning 1,6 km jogg ute och sen lite rörlighet etc sen körde vi igång:

100 varv av:
1 powerclean
2 burpees
3 air squat

Så 50 varv var, vi körde ett varv i taget så kort vila mellan. Körde med 45 kg powerclean första hälften sen 40 kg resten utom sista 10 kanske där min team-partner behövde sänka till 35 kg :)

Det var SÅ SVETTIGT :D Det rann om mig och fick till och med svett i ögonen som sved vilket jag typ bara hört talas om innan :p (Jag är inte typen som svettas lätt, blir högröd i ansiktet jäkligt snabbt däremot ;) )
Superkul i alla fall! Alltid kul med tunga lyft i woden imo :up:

Sammanfattning av vecka 23: rekordvecka med 8 h 43 minuter träning :bump: Tränat varje dag och tiden är fördelad på:
3 h 55 min crossfit (3 pass i boxen + ett litet bonuspass efter löpningen med min syster)
2 h 25 min styrketräning (2 pass)
1 h 55 min yoga (2 pass)
28 min löpning (1 pass)

Härligt! Imorgon blir det vila för då kommer min kille hem efter 2 veckors jobbresa :love: Sen är ju jag dålig på att planera veckorna i förväg men blir ju styrkelyft på onsdag i alla fall och förhoppningsvis ett par wod:ar med och nåt löppass (kanske dags för backträning här hemma igen :devil:) och nån yoga, kanske bara hemma dock denna veckan. Blir säkert bra!

Sammanfattar förra veckan och jag fick ihop ett vanligt stykepass, ett Body pump pass, ett styrkepass med fokus mage och rumpa, promenad varje dag utom igår och fyra ridpass.

Planen denna veckan:
Mån: Promenad x2
Tis: Promenad, styrka
Ons: Promenad, ridning och hiit
Tors: Promenad, ridning och styrka
Fre: Promenad ev ridning
Lör: Ridning och ev löpning
Sön: Promenad, ridning och styrka

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
112 703
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 658
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår