Bebis hatar att åka bil

dee79

Trådstartare
När går det över? Vid stolsbyte? När hon kan hålla i saker? Inte alls?

Gah, bor 1,5 mil från förskolan och 4 mil från stan. Känner att jag lider lite lätt av lappsjuka just nu eftersom jag undviker att åka bil när jag inte måste.

Sv: Bebis hatar att åka bil

Vad har du för stol nu? Hur gammalt är barnet? Vart är stolen placerad?

Vi har ett babyskydd acta graco som bara klickas fast och därmed blir lite mer "upprätt". Hon sitter i bak på höger sida.

Hon är 9 veckor och panikskriker bara jag sätter henne i skyddet. Kan ibland däcka av utmattning, men sover dåligt även om hon somnar. Kan även skrika non stop hur länge som helst. Lugnar sig ibland om man bär skyddet, men kan skrika även då.

Är jag själv sjunger jag och är sonen med pratar vi så mkt vi kan.

Min lilla hatade sitt babyskydd, så för oss gick det över då vi bytte stol vid 5-6 månader.

Min lilla började skrika så fort man stängde bildörren. Men runt tre månader så slutade han. Nu somnar han nästa jämt:)

Jag skulle byta till nästa stol. En bra stol är akta graco belogic. Den kan du luta under färd. Är mycket ombonad och har bra sidoskydd. Vilket gör attd en passar även mindre barn. Viktigast är att bältet kommer i rätt höjd. Även om den är från 9 kg så är det inga problem att byta innan så länge bältet kommer i rätt läge.

Jag har själv stolen och den är riktigt bra. Passar både som stpra barn.

Du kan läsa om den här:http://bilbarnztolar.se/2012/11/10/akta-graco-belogic/

Även axkid kidzofix eller kidzone är mycker bra stolar, men passar inte mindre barn. Klippan Triofix är också en bra stol!

Får hoppas att stolsbyte funkar, men det är ju ett tag kvar. Vill ha samma som till sonen, men den är från 9 kg. Kanske får tänka om. Det finns väl stolar för lägre vikter också har jag för mig.

HOppas på att min gör så också! Det är en välsignelse med sovande barn i bil!

Får hoppas att stolsbyte funkar, men det är ju ett tag kvar. Vill ha samma som till sonen, men den är från 9 kg. Kanske får tänka om. Det finns väl stolar för lägre vikter också har jag för mig.

Det är inga problem att byta innan 9 kg så länge bältet sitter rätt! 9 kg gränsen kommer från att dockan de testar den med vägen 9 kg;)

Ok, ska läsa in mig på den. Nu är hon ju bara 9 v och väger inte ens 5kg, samt är ruskigt instabil fortfarande (vi ska på läkarbesök och kolla upp varför hon är så sen), så jag vågar inte byta riktigt än. Men du tror att det skulle gå innan 9 kg alltså?

Edit: Såg att du svarat. Jag ska titta på ny stol så snart hon blivit aningens lite stadigare.

Förresten, vilka är de viktigaste punkterna att titta på för att se om bältet sitter rätt?

Bebisen sitter antagligen oerhört obekvämt.
Byt stol och sätt barnet i framsätet.

Jo, jag förstår det, men rekommendationerna är ju babyskydd tills de blir så stadiga att de kan sitta själva utan stöd. Jag ska prova att sätta en nackkudde i sonens stol och se om den funkar till henne.

Problemet då blir ju att hon måste väckas efter 15 min om hon somnar i stolen, för jag lämnar inte bebis själv i bilen.

fler tips på stolar? Aktas Cosmic comfort är ju från 0kg. 'någon som har den?

Ett annat och bättre babyskydd kanske?
Mina små satt jättebra i sina.
Och gillade att åka bil.

Nät över barnvagnsinsatsen kanske?

Hon vägrar ligga i barnvagn också :crazy: Sen är väl inte det speciellt säkert.

Hur vet man vilket babyskydd som är bättre för henne då? De ser väldigt lika ut. Vårt är nytt och verkar bra/ombonat, men hon gillar ju inte det ändå.

Sonen däremot gillade sitt.

Kan det ha med ryggen att göra? Hon kanske blir för uträtad eller vad man ska säga.. tänker iom att barnvagnen inte heller går hem, de är ju typ C-formade i början..
Värme är nåt sonen haft ont av sen han va pyttis, babyskyddet upplevde jag att det blev supervarmt i också..
Kan du ha stolen i fram istället?

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 027
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 232
Senast: Tiger tok
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 413
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?