Bebis hatar att åka bil

Sv: Bebis hatar att åka bil

Våra barn har bara hatat att åka bil fram tills de varit nästan två år. Dottern som var en tröttis somnade ju, men sonen som aldrig somnade i bilen bara skrek. Jättejobbigt. Inga bilsemestrar här inte ;-)

Hon är 9 veckor och panikskriker bara jag sätter henne i skyddet. Kan ibland däcka av utmattning, men sover dåligt även om hon somnar. Kan även skrika non stop hur länge som helst. Lugnar sig ibland om man bär skyddet, men kan skrika även då.

Låter som min lillskrutta. Hon hatar att åka bil och skriker maniskt. Till och från sonens dagis (knappt 2 km) går bra men allt längre bort än det är katastrof.
Jag åkte till min mormor som bor ca 30 mil bort över dagen för några helger sen. Då skrek hon konstant.:grin:
Men av inläggen att dömma så är det kanske dags att testa en annan stol..

*KL*
Tack för alla svar. Jag har hunnit höra mig för och mobins nackstöd finns inte i Sverige. Däremot kan man tydligen använda Britax nackstöd, så det funderar jag på att testa.

Jag har i två dagar skippat overallen (som inte är thermo och tunnareän en fleece). Igår panikskrek hon inte när jag åkte till förskolan, men på hemvägen. Sen hade hon magknip till halv 3 inatt. Idag grät hon, men inte panik. Somnade till, vaknade på förskolan, men var nöjd. Tog en tur till stan och panikskrek strax innan vi var framme, men la en överfull bajsblöja på parkeringen, så det förklarade nog skriken. Hon somnade senare i skyddet och sov hela vägen hem plus en halvtimme till. Inte ens ett gnäll.

Vågar man hoppas att vi är på rätt spår? Kanske var för varmt eller att den stora overallen gjorde att hon hamnade fel/obekvämt? Eller bara tur? Hon har ju somnat i skyddet någon enstaka gång tidigare också.

Låter som min lillskrutta. Hon hatar att åka bil och skriker maniskt. Till och från sonens dagis (knappt 2 km) går bra men allt längre bort än det är katastrof.
Jag åkte till min mormor som bor ca 30 mil bort över dagen för några helger sen. Då skrek hon konstant.:grin:
Men av inläggen att dömma så är det kanske dags att testa en annan stol..

Hur gammal? Lider med dig också!

delvis kl
Vi har en brio som fungerat väldigt bra från födsel och används fortfarande vid 8½månader och lika många kilo. (även om det snart börjar bli dags att byta..)
Dottern hatade också att åka i vagn de första månaderna. Bil har dock fungerat jättebra om hon inte blir för varm

Jag bor i södra dalarna om du känner att du vill prova vårt brio babyskydd

Tackar för erbjudandet :love:, men lite för långt bort trots allt.

*KL*
Uppdaterar nu efter en månad ungefär. Inga stora skillnader. Vi har provat lite av varje, men de bakåtvända stolarna känns fortfarande för stora. Vi har bantat ner mängden kläder ordentligt, så hon sitter i tunna innekläder.

Ibland skriker hon konstant, ibland sitter hon en stund och pratar innan hon börjar skrika. Nån enstaka gång har hon somnat. På juldagen satt jag i bak med lillfingret i hennes mun (Hon nappvägrar). Då somnade hon och sov i 2,5 timme. På hemvägen sov hon totalt 20 minuter och skrek resten. Ibland funkar fingret, ibland inte.

På nyår var hon nöjd med lite underhållning i ca 20-25 minuter, därefter illvrål.

Jag tror att hon inte gillar att sitta själv. Inte ens med en förälder precis bredvid. Hon vill ju inte sova själv annars heller. Hon hänger i bärsele eller ligger i babynest mellan oss i sängen. Jag tror inte att det är obekvämt eftersom hon ibland somnar och sover lugnt och länge.

Men jag vet inte. Planen är fortfarande att byta stol så snart hon är lite större. Tills vidare försöker jag åka så lite som möjligt. Blir värre till veckan när det blir resor till förskolan igen med storebror.

*KL*
Uppdaterar nu efter en månad ungefär. Inga stora skillnader. Vi har provat lite av varje, men de bakåtvända stolarna känns fortfarande för stora. Vi har bantat ner mängden kläder ordentligt, så hon sitter i tunna innekläder.

Ibland skriker hon konstant, ibland sitter hon en stund och pratar innan hon börjar skrika. Nån enstaka gång har hon somnat. På juldagen satt jag i bak med lillfingret i hennes mun (Hon nappvägrar). Då somnade hon och sov i 2,5 timme. På hemvägen sov hon totalt 20 minuter och skrek resten. Ibland funkar fingret, ibland inte.

På nyår var hon nöjd med lite underhållning i ca 20-25 minuter, därefter illvrål.

Jag tror att hon inte gillar att sitta själv. Inte ens med en förälder precis bredvid. Hon vill ju inte sova själv annars heller. Hon hänger i bärsele eller ligger i babynest mellan oss i sängen. Jag tror inte att det är obekvämt eftersom hon ibland somnar och sover lugnt och länge.

Men jag vet inte. Planen är fortfarande att byta stol så snart hon är lite större. Tills vidare försöker jag åka så lite som möjligt. Blir värre till veckan när det blir resor till förskolan igen med storebror.

Har ni testat akta graco belogic? Den kan hon inte vara för liten för :)

Jo det kan barnet visst vara. Belogic är från ca 9 månader medan Duologic är från nyfödd.

Ts: Du kanske ska prova duologic iaf? Min snart 4 åriga dotter sitter fortfarande jättebra i stolen och den går att ha från nyfödd som sagt.

Min yngsta var oxå sådan. Jag bävade för att åka ensam med henne. När vi var två satt jag bak bredvid henne och hängde över med bröstet typ hela tiden. Med bröstet i mun var hon nöjd, ha ha.

Det blev bättre så småningom. När hon var liten kunde hon aldrig sova i bilen, nu säger hon att hon är trött så fort hon hamnar i bilstolen och sen sover hon som en stock :) Fast numera är hon nöjd när hon är vaken oxå. Tror det släppte helt runt året.

Jo det kan barnet visst vara. Belogic är från ca 9 månader medan Duologic är från nyfödd.

Ts: Du kanske ska prova duologic iaf? Min snart 4 åriga dotter sitter fortfarande jättebra i stolen och den går att ha från nyfödd som sagt.

Så länge bältet ligger i rätt höjd är det inga problem. Det är endast pga de testat med dockan som väger 9 kg som den blir godkänd för det. Men vikten neråt är inget man behöver tänka på så länge barnet sitter bra! Duplogic har fått mycket minus pga det varit problem med stödbenet.

Jag har, eller ja min dotter har provat belogic och jag är inte säker på att ett så litet spädbarn sitter ok i den. TS får helt enkelt prova. Du lät bara så tvärsäker på att den skulle fungera och det är inte allså säkert anser jag :-) .

Mycket minus skriver du, vart kan man läsa om dessa stora minus ang duologic? Det enda som jag läst ör att det inte räcker ända ner i vissa bilar, men det ser man ju när man provar.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 029
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 232
Senast: Tiger tok
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 413
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna