Bukefalos 28 år!

Bebisen är häääär

Sv: Bebisen är häääär

*KL*


Är aldeles överväldigad av alla gratulationer :love:!

//Tack :bow:
 
Sv: Bebisen är häääär

ÅÅÅ Grattis! Förstår att man kan undra över sitt bäcken, det finns ingen som har en förklaring till att de är medtagna då? De kan ju bli det av eda och spinal ?

Själv har jag ett toppenbäcken, mina ligger nära utgången direkt, därför går det fort, men å andra sidan blir det så ruckbart innan bebisen fixerar sig att jag får sjujädrans foglossning, oroar mig för 3:e gången...
 
Sv: Bebisen är häääär

Jag får ju också foglossning som inte är av denna värld! Kan inte ens vända mig i sängen eller stiga upp utan hjälp. Jag tror faktiskt inte min fog klarar en trea :cry:, denna gången kunde jag hasa mig fram med hjälp av kryckor, men det förvärras ju. Vad blir det nästa gång, rullstol?

Just nu myser jag mest med de killar jag har, njuuuter :love:!

Tack :D!
 
Sv: Bebisen är häääär

Förstår att man kan undra över sitt bäcken, det finns ingen som har en förklaring till att de är medtagna då?

Bm tror ju att det är något med mitt bäcken. Efter första förlossningen trodde man att jag var trång, de fick klocka ut honom från ett högt läge då han fastnade, trots att han var liten. Denna bebisen kom ju inte heller ner förens efter ett idogt krystande *pust*, men som sagt när jag fick krystvärkar var jag obedövad och kunde verkligen TA I! Men jag kunde ju föda fram denna lilla klump på 4190gram för egen maskin, så kanske inte trång, nu sade BM att jag kanske har en annorlunda form på bäckenet som gör att de har svårt att glida ner. Men som sagt i VG-regionen finns inte bäcken problem så....

Det hade dock varit roligt att veta, för att se om man får en förklaring till varför det är som det är :confused:.

Får väll bege mig till Silverkedjan och Karlskoga, om vi börjar fundera på en trea.... :idea:
 
Sv: Bebisen är häääär

Stort grattis till din lille son!
Skönt att allt gick så bra ändå..kommer själv ihåg hur det var när lillen kom ut och var medtagen och inte andades själv...usch. Hoppas att ni mår bra allihop nu!

*väntar på bilder*
 
Sv: Bebisen är häääär

Desutom kan jag säga att det är värkarna som gör ont, inte hur stor bebis är. En bebis på 2kg gör också ont att VÄRKA fram.

Ja, det är nog så. Ändå oroar man sig för stora barn och att spricka och sånt. Men man känner ju inte ens att man spricker! Men värkarna - de känner man definitivt!
 
Sv: Bebisen är häääär

Ja, det är nog så. Ändå oroar man sig för stora barn och att spricka och sånt. Men man känner ju inte ens att man spricker! Men värkarna - de känner man definitivt!

Ja det gör man ju... ;).

Man blir lite beklämd när man hör gravida kvinnor önska att de ska föda för tidigt för att de ska få små bebisar. Smärtan av en värk finns där ändå, och bebisen är inte rustad på samma sätt att komma ut och får lättare problem istället.

Men jag måste säga till alla att smärtan vid en förlossning är inte lika skrämmande som det är att få riktigt ont utan att veta vad det är. Man vet precis vad det är som händer, bebis vill ut och själv vill man ha ut den, alltså kan man "arbeta" med smärtan istället för att ligga och tro att man är dödssjuk el. likn.
 
Sv: Bebisen är häääär

Jag tror också det bästa är att bebisen får välja när den vill komma ut. Den är förmodligen mer redo då.

Min första blev jag igångsatt med, och amningen t.ex, den kom inte igång förrän efter ett par veckors kämpande :crazy: Tror inte alls att han var redo att komma ut då.

Min yngsta kom 2 veckor för tidigt, men det satte igång av sig självt, och han känns mycket mer "färdig" än vad ettan gjorde.

Sedan hade jag noll koll över krystvärkarna, jag gjorde ingenting själv och kände aldrig att jag behövde anstränga mig för egen maskin. Kroppen gjorde det åt mig. Givetvis var det otroligt jobbigt ändå, men jag behövde aldrig koncentrera mig på att krysta ut bebisen, den kom liksom automatiskt. Och detta under mina båda förlossningar. Snacka om bortskämd :angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 157
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 968
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 241
Senast: __sofia__
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 684
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp